اردیبهشت 7, 1403 3:51 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر مارشال
تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر مارشال

تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر مارشال

یکی از قابلیت های نسبتا جدیدی که در انواع مدل های تلویزیون در نظر گرفته شده متصل شدن این محصول به رایانه و لپ تاپ است به عبارت دیگر شما می توانید از تلویزیون خود به عنوان مانیتور استفاده کنید و در آن فیلم و کارهای گرافیکی و … را مشاهده نمایید.

برای تبدیل تلویزیون به مانیتور باید کابل هایی را مورد استفاده قرار دهید که نوع آنها با توجه به پورت های در نظر گرفته شده در تلویزیون می تواند تفاوت داشته باشد این کار دارای مزایای متعددی برای شما خواهد داشت که شامل انجام فرایند های گرافیکی در صفحه نمایش بزرگ تر و نیز فاصله بیشتر از صفحه مانیتور است.

خوشبختانه برای استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور تلویزیون طی کردن مراحل پیچیده ای نیاز نبوده و شما به راحتی قادر خواهید بود تا این کار را خودتان انجام دهید برای اطلاع از کاربردی ترین روش های تبدیل تلویزیون به مانیتور در ادامه مطلب  با ما همراه باشید.

روشهای کاربردی تبدیل نمودن تلویزیون به مانیتور

همانطور که اشاره شد برای تبدیل تلویزیون به مانیتور روش های مختلفی می توان انجام داد که شما در این قسمت با 4 مورد از کاربردی ترین روش های انجام این کار آشنا خواهید شد تا بر این اساس بتوانید به راحتی از این قابلیت تلویزیون خود بهره مند شوید.

بخوانید  آموزش تست شارژر باتری

4 روش تبدیل نمودن تلویزیون به مانیتور کامپیوتر به قرار زیر می باشند:

  1. کابل S-Video

راحت ترین و البته رایج ترین روشی که برای تبدیل تلویزیون به مانیتور استفاده می شود استفاده از کابل S-Video  است که این نوع کابل دارای قیمت ارزانتری بوده و البته از مزایای آن می توان پشتیبانی بسیاری از مدل های تلویزیون را از آن دانست به نحوی که حتی برخی از تولید کنندگان کارت گرافیک این کابل را به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه اضافه ای در اختیار شما قرار خواهند داد.

نکته: تولید کابل‌S-Video  در دو نوع 4 پین و 7 پین عرضه شده و پیش از اتصال باید از تطابق آنها با کامپیوتر خود مطمئن شوید.

  1. کابل VGA

روش دیگری که برای تبدیل تلویزیون به مانیتور به کار کی رود و احتمالا در مورد آن شنیده اید کابل VGA است که در این صورت باید تلویزیون و لپ تاپی که استفاده می کنید باید دارای پورت HDTV باشد تا بتوانید این روش را انجام دهید.

بیشتر کامپیوترهای قدیمی از این امکان پشتیبانی نکرده و به همین دلیل برای تبدیل آنها به مانیتور کامپیوتر باید روش های دیگری را مورد استفاده قرار دهید لازم است بدانید که کیفیت تصویر ارائه شده در این روش از سایر روش ها به مراتب بالاتر بوده و امکان اجرایی نمودن آن نیز راحت تر از بقیه روش ها است.

  1. روش HDMI

بهترین روش برای تبدیل تلویزیون به مانیتور استفاده ازHDMI است که این روش هم دارای کیفیت بالاتری است و هم بر خلاف بعضی از روش های دیگر اتصال صدا و تصویر را با هم فراهم خواهد کرد.

بخوانید  تعویض LCD نوکیا

کامپیوتر های معمولی این پورت را ندارند و این نوع اتصال را کامپیوتر‌ها و پخش کننده ‌هایی دارند که در طراحی آنها اتصال به تلویزیون در نطر گرفته شده باشد به عنوان مثال لپ تاپ های امروزی و تلویزیون های مارشال که در آنها پورت HDMI به عنوان یکی از پورت های اصلی آنها در نظر گرفته شده است.

پس از بررسی مدل تلویزیون خود و پورت های در نظر گرفته شده در آن شما عزیزان می توانید هریک از روش های ذکر شده را انتخاب نمایید و فایل های کامپیوتری مورد نظرتان را در تلویزیون خود ببینید و از آن لذت ببرید.

  1. مبدل   (Scan Converter) 

مبدل  Scan Converterبه عنوان یکی دیگر از روش های تبدیل تلویزیون به مانیتور به شمار می رود که این نوع مبدل قادر است تا اتصال VGA را به  S-Video تبدیل کند و به این ترتیب شما عزیزان به راحتی می توانید تلویزیون خود را به عنوان مانیتور استفاده نمایید و عملکردها و پردازش های کامپیوتری خود را در تلویزیون انجام دهید.

تعمیرات تلویزیون در محل مارشال

یکی از خدماتی که نمایندگی تعمیرات تلویزیون به شما  عرضه می کند تعمیرات تلویزیون در محل مارشال است که این مرکز از مشکلات انتقال تلویزیون شما به مرکز تعمیر کاملا مطلع بوده و در راستای کاهش زحمات شما عزیزان خدمات تعمیر تلویزیون در محل را راه اندازی کرده  است.

بخوانید  دمای امن GPU لپ تاپ

اگر شاهد بروز هرگونه مشکل یا اختلال در تلویزیون مارشال خود بودید می توانید با بک تماس با نمایندگی تعمیرات تلویزیون مارشال درخواست تعمیر آن در منزل خود را ثبت نمایید تا تعمیرکاران در قالب تیمی متخصص به محل مورد نظر شما اعزام شوند و دستگاه را دقیق بررسی نموده و آن را به صورت تخصصی ترمیم و تعمیر نمایند و در صورت نیاز قطعه معیوب را با قطعه ای جدید جایگزین نمایند.

با استفاده از خدمات تعمیرات تلویزیون در محل شما دیگر به مراجعه حضوری به مرکز تعمیر نیازی نداشته و  با این روش می توانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *