اردیبهشت 7, 1403 6:21 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر یو پی اس قدیمی
تعمیر یو پی اس قدیمی

چگونه می توان یو پی اس قدیمی را تعمیر کرد

آیا از یو پی اس (منبع تغذیه بدون وقفه) استفاده می کنید؟ آنها در بودجه کاربران اداری و خانگی کوچک قرار دارند و این نکات مهم در مورد نحوه نگهداری آنها نشان می دهد. در زندگی روزمره ما با انواع مختلفی از مشکلات روبرو هستیم و همچنین برای هر یک ناراحت می شویم. گاهی اوقات ما پول خود را فقط به دلیل عدم آگاهی از دست می دهیم. امروز ما قصد داریم ترفندی را برای شما به اشتراک بگذاریم که می تواند به یو پی اس رایانه شما عمر دوم دهد و همچنین پول شما را ذخیره کند. این ترفند بسیار ساده ای است که هرکسی با حس الکترونیکی اولیه می تواند این کار را در خانه امتحان کند. با استفاده از این ترفند می توانید 90٪ یو پی اس کامپیوتر را در خانه تعمیر کنید.

یو پی اس خود را دور نندازید، فقط راهنمای گام به گام ما را دنبال کنید تا آن را پس بگیرید. اگر فکر می کنید به تعمیرگاه کامپیوتر بروید، اکثر آنها به شما پیشنهاد خرید یک یو پی اس جدید را می دهند، زیرا آنها می خواهند مشتری جدیدی مانند شما را به دست آورند. اما از این بابت قانع نشوید خودتان می توانید یو پی اس کامپیوتر خود را تعمیر کنید.

بخوانید  7 مشکل رایج گوشی های آیفون

معمولاً طول عمر هر UPS یک یا دو سال است. بیشتر اوقات یک باتری UPS پس از این مدت آسیب می بیند. بنابراین لازم نیست نگران UPS خود باشید. UPS سالم است، روی باتری تمرکز کنید.

با باتری UPS خود چه کنیم

ما قبلاً می دانیم که سیستم یو پی اس ما خوب است، اما مشکل اصلی باتری است. به سادگی، راه حل این است که باتری قدیمی را با باتری جدید جایگزین کنید. بیشتر پیکربندی باتری UPS 12V 7Ah تا 12V 7.2Ah باتری است. مطمئن شوید که باتری جدید شما تمام نشده باشد وگرنه کار نمی کند.

معمولاً باتری های UPS باتری اسید سرب هستند و یک یو پی اس جدید 50 دلار برای شما هزینه دارد، اما قیمت باتری یک UPS تنها 15 دلار است. شما می توانید باتری یو پی اس را از هر فروشگاه الکترونیکی خریداری کنید.

نحوه تعویض باتری قدیمی یو پی اس

کیس UPS را باز کنید

بیایید همه پیچ های پشت یو پی اس را باز کنیم و به سادگی درپوش UPS را به آرامی باز کنیم.

حالا فقط به فیوز یو پی اس نگاه کنید. گاهی اوقات خرابی فیوز ممکن است علت کار نکردن یو پی اس باشد. اگر متوجه شدید که فیوز خراب شده است، فقط آن را با یک فیوز جدید تعویض کنید.

بخوانید  تعمیر کیبورد لپ تاپ

معمولاً ظرفیت فیوز می تواند 5A یا 3A یا موارد مشابه باشد و می توانید آن را از هر فروشگاه برق تهیه کنید.

باتری جدید خود را برای تعویض آماده کنید

با اندازه گیری ولتاژ می توانید مطمئن شوید که باتری جدید شما خوب است. اگر هیچ دستگاه ولتاژ خوان ندارید هنگام خرید باتری جدید نگران نباشید، قرائت ولتاژ باتری را در فروشگاه برق بررسی کنید.

باتری قدیمی را از UPS خود جدا کنید

اکنون زمان آن رسیده است که باتری خراب قدیمی خود را از یو پی اس خود جدا کنید.

می بینید که دو کابل به باتری متصل شده است. یکی قرمز رنگ و دیگری مشکی رنگ. کابل قرمز برای برق مثبت و سیاه برای برق منفی است.

فقط کافی است آن کابل ها را با استفاده از دست خود با دقت جدا کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که UPS شما به خط برق اصلی وصل نشده است.

باتری جدید را در همان مکان تعویض کنید

کار شما تقریبا تمام شده است، کافی است باتری جدید خود را در همان محل تعویض کنید. کافی است ابتدا باتری قدیمی را بردارید.

باتری جدید را در همان محل تعویض کنید و کابل قرمز را با ترمینال قرمز و کابل مشکی را با ترمینال سیاه وصل کنید.

بخوانید  باز کردن قفل آیفون 13 پرومکس بدون رمز

جلد را ببندید و دکمه Power On را فشار دهید

دوباره آن را بپوشانید و دکمه پاور را فشار دهید، یو پی اس شما کار می کند!

به احتمال زیاد شما قصد دارید این یو پی اس را پرتاب کنید، اما با استفاده از این ترفند ساده نه تنها می توانید پول خود را ذخیره کنید، بلکه یک لذت خلاقانه نیز خواهید داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *