اردیبهشت 8, 1403 2:49 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع خرابی رول دوربین آیفون
رفع خرابی رول دوربین آیفون

تاثیر رفع خرابی رول دوربین در بازیابی عکس های آیفون

خرابی رول دوربین یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران آیفون با آن مواجه هستند. ممکن است به‌طور تصادفی یا به دلیل نقص فنی، عکس‌ها یا ویدیوهای Camera Roll آیفون در دسترس شما نباشد. معمولاً، شما تمایل دارید که هزاران عکس و ویدیو را آزادانه در رول دوربین آیفون ذخیره کنید، بدون اینکه حتی اشاره ای به این موضوع داشته باشید که چنین وضعیت از دست دادن عکس ناگهانی ممکن است رخ دهد. علاوه بر این، اگر ویژگی پشتیبان‌گیری iCloud یا iTunes را فعال نکرده‌اید، در شرایطی کاملاً غیرعادی از دست دادن عکس‌ها و فیلم‌ها قرار دارید. اجازه دهید ابتدا دلایل احتمالی خرابی رول دوربین را بفهمیم تا در آینده از این مشکل جلوگیری کنیم.

دلایل احتمالی خرابی دوربین آیفون

جیلبریک آیفون

اگر اخیراً آیفون خود را برای دانلود و نصب برنامه‌ها از مکان‌هایی غیر از فروشگاه اپل جیلبریک کرده‌اید، احتمالاً این یکی از دلایل خرابی Camera Roll شما است. جیلبریک کردن آیفون شما را در معرض عواقب پیش بینی نشده ای مانند خرابی برنامه، عمر باتری کوتاه تر یا حمله بدافزار قرار می دهد.

به روز رسانی iOS ناموفق

گاهی اوقات هنگامی که به‌روزرسانی جدید iOS آیفون شما به دلیل اتصال اینترنت معیوب یا برخی باگ‌ها از کار می‌افتد، ممکن است برخی از برنامه‌ها را خراب کرده و باعث مشکلاتی مانند از دست دادن عکس‌ها در Camera Roll شود. بنابراین، به دلیل ناموفق به‌روزرسانی آیفون، ممکن است نتوانید به عکس‌ها و ویدیوهای خود در Camera Roll دسترسی پیدا کنید.

بخوانید  تعمیر صفحه سیاه لپ تاپ ایسر

چگونه خرابی رول دوربین آیفون را برطرف کنیم

همانطور که در بالا ذکر شد، بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه تنها راه حل برای رفع خرابی Camera Roll است. پس از بازنشانی کارخانه، رول دوربین شما کاملاً تازه کار می کند و آماده ذخیره عکس ها و ویدیوهای جدید است.

با این حال، از آنجایی که بازنشانی به تنظیمات کارخانه منجر به از دست رفتن کامل اطلاعات آیفون (از جمله مخاطبین، پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، یادداشت‌ها و غیره) می‌شود، بنابراین، توصیه می‌شود ابتدا از تمام اطلاعات آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

خرابی رول دوربین

قبل از بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه

آیفون خود را با iCloud و iTunes همگام کنید

از آنجایی که عکس‌ها و ویدیوهای شما هنوز در دستگاه هستند زیرا فقط دوربین رول خراب شده است، شما این شانس را دارید که با فعال کردن iCloud یا iTunes پشتیبان‌گیری، عکس‌ها را بازیابی کنید. با این کار تمام عکس‌های Camera Roll از کار افتاده ذخیره می‌شود. داده ها را می توان بعداً از طریق پشتیبان گیری iCloud یا iTunes یا با استفاده از ابزار شخص ثالث بازیابی کرد.

نحوه بازیابی عکس ها از iCloud و iTunes Backup

از طریق Apple ID خود در یک دستگاه iOS دیگر به iCloud یا iTunes Backup وارد شوید. از لیست پشتیبان‌های موجود در iCloud/iTunes، عکس‌ها و ویدیوهای Camera Roll مورد نظر را انتخاب و در دستگاه جدید ذخیره کنید.

بخوانید  فراموشی رمز عبور آیفون

از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات آیفون شخص ثالث استفاده کنید

اگر در حین بازیابی اطلاعات از iCloud/iTunes نمی توانید بازیابی کنید یا با مشکلی مواجه شدید، می توانید مستقیماً عکس ها/فیلم های خود را با کمک نرم افزار بازیابی اطلاعات آیفون توسط Stellar بازیابی کنید. از iOS 14.x، 13.x، 12.x، 11.x 10.x، 9.x، 8.x، 7.x، 6.x و iTunes 12.x، 11.x پشتیبانی می کند و می تواند عکس ها را بازیابی کند. از iPhone® X، 8 Plus، 8، 7 Plus، 7، 6S Plus، 6S، 6 Plus، 6، 5S، 5c، 5، 4S و 4.

نحوه تعویض لنز دوربین آیفون 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *