اردیبهشت 8, 1403 10:58 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روشن نشدن لپ‌تاپ سامسونگ
روشن نشدن لپ‌تاپ سامسونگ

چگونه مشکل روشن نشدن لپ‌تاپ را شناسایی و برطرف کنیم؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان این مقاله همراه ما باشید. لپ تاپ سامسونگ دارید که در حین کار با آن خراب شده یا چند روزی است که خاموش بوده و دوباره روشن نمی شود؟ نگران نباشید، زیرا ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در زیر برخی از روش هایی وجود دارد که می توانید برای روشن کردن لپ تاپ سامسونگ خود قبل از رفتن به مرکز خدمات دنبال کنید.

دلایل مختلفی برای روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ شما وجود دارد، از جمله منبع تغذیه معیوب، مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری مربوط به لپ تاپ سامسونگ یا لوازم جانبی متصل یا برخی از مشکلات دیگر. بسیاری از این مشکلات را می توان با چند مرحله عیب یابی ساده برطرف کرد. در اینجا نگاهی اجمالی به برخی از دلایل احتمالی روشن نشدن HP، Dell، Mi یا هر لپ‌تاپ سامسونگ دیگری و نحوه تعمیر آنها آورده شده است.

روشن نشدن لپ‌تاپ
روشن نشدن لپ‌تاپ

منبع تغذیه را بررسی کنید

یکی از اولین چیزهایی که هنگام روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ شما باید بررسی کنید، آداپتور AC (سیم برق) است. بررسی کنید که آیا مشکلی با آداپتور وجود دارد یا خیر. بررسی کنید که آیا به پریز برق وصل شده است یا خیر. به سیم آداپتور برای آسیب دیدگی خوب نگاه کنید؟ اگر هر نوع آسیبی دارد که باعث اختلال در جریان برق می شود، باید آن را تعویض کنید. به دلایل ایمنی استفاده از آداپتور برق متناوب آسیب دیده را ادامه ندهید.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه کرد استفاده از منبع تغذیه صحیح است. از سیم برق ارائه شده توسط سازنده لپ تاپ سامسونگ خود استفاده کنید. بیشتر اوقات شما اطلاعات ولتاژ را در پشت لپ تاپ سامسونگ یا بسته آن پیدا می کنید. اگر از منبع تغذیه اشتباه استفاده می کنید، ممکن است بخواهید آن را با منبع تغذیه صحیح جایگزین کنید. می‌توانید با سازنده لپ‌تاپ سامسونگ خود تماس بگیرید تا آداپتور برق متناوب مخصوص لپ‌تاپ سامسونگ خود را تهیه کنید یا آداپتور ولتاژ مشابهی را از چندین فروشگاه الکترونیکی محلی یا آنلاین تهیه کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: فضای ذخیره سازی بیشتر لپ تاپ سامسونگ

صفحه نمایش معیوب

اگر مشکلی در منبع تغذیه وجود ندارد و سعی کرده اید هر آداپتور برق متناوب معیوب را جایگزین کنید، و هنوز نمی توانید لپ تاپ سامسونگ را راه اندازی کنید، ممکن است مشکلاتی در صفحه نمایش لپ تاپ سامسونگ وجود داشته باشد. در اینجا چگونه می توانید بررسی کنید:

  • ابتدا لپ تاپ سامسونگ را روشن کنید.
  • بررسی کنید که چراغ نشانگر قدرت روشن است یا خیر.
  • اگر می توانید صدای فن لپ تاپ سامسونگ و سایر نویزها را بشنوید و صفحه نمایش هنوز چیزی را نشان نمی دهد. ممکن است صفحه نمایش لپ تاپ سامسونگ معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.
بخوانید  نکاتی در مورد شارژ کردن گوشی ایسوس

همیشه می توانید برای تعویض صفحه نمایش در مرکز خدمات برند با سازنده لپ تاپ سامسونگ تماس بگیرید. تعویض صفحه نمایش به تنهایی امکان پذیر است اما دشوار است، به همین دلیل است که اکثر مردم یک کار فنی ماهر را انتخاب می کنند. به خاطر داشته باشید که اگر لپ تاپ سامسونگ شما هنوز گارانتی دارد، توصیه می کنیم لپ تاپ سامسونگ را در مرکز خدمات مجاز تعمیر کنید، زیرا تعویض صفحه نمایش به تنهایی یا از طریق شخص ثالث می تواند گارانتی را باطل کند.

روشن نشدن لپ‌تاپ
روشن نشدن لپ‌تاپ

سخت افزار ناسازگار را بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث بوت نشدن لپ تاپ سامسونگ شما شود، سخت افزار ناسازگار است. لپ تاپ سامسونگ شما به سخت افزار و لوازم جانبی سازگار با مادربرد نیاز دارد. برای اطمینان از اینکه لوازم جانبی که اخیراً متصل شده‌اند باعث ایجاد مشکل نمی‌شوند، همه لوازم جانبی خارجی متصل مانند ماوس، صفحه‌کلید، مانیتور خارجی یا هر سخت‌افزار دیگری را بردارید و بررسی کنید.

اگر مطمئن هستید که لوازم جانبی با لپ تاپ سامسونگ شما سازگار است و هیچ مشکلی در سخت افزار نصب شده اخیر شما وجود ندارد. ممکن است یک درایور باگ در هنگام راه اندازی بوت شود و باعث شود لپ تاپ سامسونگ روشن نشود. این را می توان با استفاده از لپ تاپ سامسونگ خود در حالت ایمن بررسی کرد. حالت ایمن ویندوز را با حداقل درایورهای عمومی ویندوز و بدون برنامه از پیش نصب شده بارگیری می کند. در اینجا نحوه بوت شدن در حالت ایمن آورده شده است:

نحوه بررسی روشن نشدن لپ‌تاپ

ویندوز راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی لپ‌تاپ سامسونگ به حالت ایمن ارائه می‌دهد، اما از آنجایی که لپ‌تاپ سامسونگ روشن نمی‌شود، باید به روش کلید عملکرد قدیمی تکیه کنیم. اگر لپ‌تاپ سامسونگ شما از یک بایوس قدیمی و یک هارد دیسک استفاده می‌کند، ممکن است بتوانید با فشار دادن مکرر کلید F8 هنگام بوت شدن لپ‌تاپ سامسونگ به حالت ایمن در حالت ایمن بوت شوید و سپس وارد حالت‌های بوت شوید. اگر لپ تاپ سامسونگ شما از UEFI BIOS و SSD جدید استفاده کند، روش کلید عملکرد کار نخواهد کرد. در ویندوز 10 و ویندوز 11، مایکروسافت روش جدیدی را برای فراخوانی حالت ایمن معرفی کرده است. اگر بوت شدن شما سه بار متوالی انجام نشود، ویندوز به طور خودکار لپ تاپ سامسونگ شما را به حالت ایمن راه اندازی می کند. روش زیر را دنبال کنید:

  • دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه فشار دهید تا لپ تاپ سامسونگ خاموش شود.
  • هنگامی که لوگوی سازنده را در هنگام راه‌اندازی مشاهده کردید، دکمه پاور را دوباره به مدت 10 ثانیه فشار دهید.
  • این کار را دو بار دیگر تکرار کنید و ویندوز به طور خودکار وارد حالت امن می شود.
بخوانید  نحوه افزایش سرعت اینترنت گوشی دل در چند دقیقه

اگر لپ‌تاپ سامسونگ حتی پس از حالت ایمن روشن نمی‌شود، درایورهای لپ‌تاپ سامسونگ شما مشکلاتی دارند. در این مورد، سعی کنید ویندوز را به روز کنید یا درایورهای به روز را از سازنده نصب کنید. اگر این نیز جواب نداد، می توانید به عنوان آخرین مرحله سیستم عامل ویندوز را بازنشانی یا دوباره نصب کنید.

گفته می‌شود، اگر لپ‌تاپ سامسونگ شما به طور مداوم خطاهای BSOD (صفحه آبی مرگ) را هنگام بوت می‌دهد، ممکن است یک حافظه رم ناسازگار نصب کرده باشید. سعی کنید آن را حذف کنید و یک رم سازگار با فرکانس، تولید و زمان بندی مناسب برای مادربرد خود نصب کنید.

باتری را عوض کنید

اگر مطمئن هستید هیچ مشکلی با درایورهای لپ تاپ سامسونگ شما وجود ندارد، ممکن است باتری مرده باعث این مشکلات شده باشد. اگر چندین سال است که از لپ تاپ سامسونگ استفاده می کنید، ممکن است باتری قدیمی شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. برای بررسی، قاب لپ‌تاپ سامسونگ را باز کنید و باتری را خارج کنید، مخاطبین را تمیز کنید و آن را دوباره وصل کنید و بوت کنید. اگر لپ‌تاپ سامسونگ روشن می‌شود، ممکن است مشکل اتصال وجود داشته باشد و به همین دلیل است که لپ‌تاپ سامسونگ بوت نمی‌شود. در غیر این صورت، باتری لپ تاپ سامسونگ خود را تعویض کنید.

روشن نشدن لپ‌تاپ
روشن نشدن لپ‌تاپ

باتری CMOS

یکی از دلایل احتمالی دیگر برای بوت نشدن لپ تاپ سامسونگ، مشکل باتری CMOS است. باتری CMOS تنظیمات بایوس را روی مادربرد ذخیره می‌کند و ممکن است خراب باشد. بیشتر اوقات به دلیل خاموش نگه داشتن لپ تاپ سامسونگ برای مدت طولانی یا اگر لپ تاپ سامسونگ را بدون باتری کار می کنید، این اتفاق می افتد. سعی کنید باتری را تعویض کنید تا لپ تاپ سامسونگ روشن شود.

خطای رسانه قابل بوت وجود ندارد

گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی در خود ویندوز وجود داشته باشد. اگر لپ‌تاپ سامسونگ شما در حال تنظیم است اما ویندوز هنگام راه‌اندازی یک خطای میانی بوت‌پذیر وجود ندارد، لپ‌تاپ سامسونگ با بوت کردن ویندوز از SSD/HDD که روی آن نصب شده است مشکل دارد یا ترتیب راه‌اندازی آن تغییر کرده است. اکثر نسخه های مدرن ویندوز به طور خودکار در صفحه تعمیر خودکار بوت می شوند اگر بوت شدن سه بار متوالی انجام نشود. و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا به طور معمول به ویندوز بوت شوید. اگر صفحه تعمیر خودکار را دریافت نمی کنید، روش زیر را دنبال کنید تا به صورت دستی وارد ویندوز شوید:

بخوانید  9 راه خنک کردن سریع گوشی دل

چگونه رفع کنیم

تعمیر راه اندازی ویندوز را امتحان کنید. برای راه اندازی تعمیر راه اندازی، یک رسانه بازیابی یا رسانه نصب ویندوز را وارد کنید. حالا لپ تاپ سامسونگ را ریستارت کنید تا به طور خودکار گزینه Advanced Options را انتخاب کنید. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا به گزینه تعمیر راه اندازی برسید. و اگر یک رسانه نصب ویندوز را وارد کرده اید، می توانید روی Repair your computer در پایین صفحه کلیک کنید. پس از کلیک بر روی گزینه Repair your computer، در صفحه بعدی روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید و سپس در قسمت Advanced Options روی Startup repair کلیک کنید.

اما اگر در هنگام راه‌اندازی به‌طور خودکار گزینه انتخاب صفحه گزینه‌های پیشرفته را دریافت نکردید، باید به صورت دستی وارد تنظیمات بایوس شوید و ترتیب راه‌اندازی را به دیسک بازیابی یا رسانه نصب تغییر دهید و از آن بوت کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • برای وارد شدن به تنظیمات بایوس در حین بالا آمدن لپ تاپ سامسونگ، کلید Esc را چندبار فشار دهید.
  • وقتی در بایوس هستید، معمولاً باید به تنظیمات امنیتی بروید و ترتیب راه‌اندازی را برای بازیابی دیسک یا نصب درایو USB رسانه انتخاب کنید.

هنگام راه اندازی ویندوز از کار می افتد

اگر هنگام راه اندازی ویندوز از کار بیفتد. ممکن است مشکلاتی در مورد ساخت ویندوز خاص یا درایورهای لپ تاپ سامسونگ وجود داشته باشد. در اینجا نحوه رفع آن آمده است:

چگونه رفع کنیم

بررسی کنید که آیا می‌توانید بدون هیچ مشکلی به حالت امن راه‌اندازی کنید، اگر می‌توانید وارد حالت امن شوید، ممکن است یک وصله به‌روزرسانی ویندوز خاص باعث ایجاد این مشکلات شود. برای حذف وصله‌های به‌روزرسانی ویندوز که اخیراً نصب شده‌اند، با پیروی از روش بالا وارد گزینه‌های Advanced شوید و سپس روی Uninstall updates کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عیب‌یابی و تعمیر انواع لپ تاپ، کافیست با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ در ارتباط باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *