اردیبهشت 7, 1403 4:57 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نکاتی برای تعمیر مایکروویو پر سر و صدا
نکاتی برای تعمیر مایکروویو پر سر و صدا

اجاق های مایکروفر، بعد از یخچال، پرکاربردترین لوازم خانگی هستند. از آنجایی که اغلب برای گرم کردن غذا استفاده می شود، پس از چند سال استفاده از آن، مطمئناً برخی از مشکلات مایکروویو ایجاد می شود. یکی از اولین نشانه های مشکل مایکروویو زمانی است که دستگاه شروع به تولید صداهای عجیب و غریب می کند. آیا اخیراً مایکروویو شما صداهای عجیبی تولید کرده است و نمی دانید چه کاری انجام دهید؟ در اینجا نحوه تعمیر مایکروویو پر سر و صدا آورده شده است.

مشکل گردان مایکروویو

اگر فکر می کنید صفحه گردان دلیل اصلی سر و صدا است، بررسی کنید که آیا به درستی در مایکروویو قرار گرفته است یا خیر. اگر نه، آن را بردارید و دوباره آن را محکم قرار دهید. اگر این کار کمکی نکرد، ممکن است لازم باشد صفحه گردان یا غلتک های میز گردان را با بررسی متخصص تعویض کنید.

این مشکل معمولاً زمانی به وجود می آید که مایکروویو دائماً استفاده می شود یا صفحه گردان خیلی قدیمی یا فرسوده شده است.

در واقع، اگر صفحه گردان نچرخد، این امر می تواند باعث گرم شدن ناهموار غذا شود که می تواند باعث خراب شدن غذا شود. پس چگونه متوجه می‌شوید که خراب شده است؟ اگر میز گردان نمی چرخد، به وضوح به این معنی است که به درستی در مایکروویو قرار نگرفته یا نیاز به تعویض دارد.

بخوانید  بروز رسانی تنظیمات Apple ID

خرابی فن موتور

این یک دلیل رایج برای مایکروویو پر سر و صدا است و ممکن است زمانی رخ دهد که فن موتور در اجاق مایکروویو خراب شده باشد.

فن موتور به گردش هوا در سیستم اگزوز کمک می کند. برای بررسی اینکه آیا موتور فن به درستی کار می کند، ابتدا مایکروویو را از برق بکشید و به دنبال موتور فن پشت مایکروویو بگردید.

پوشش موتور فن را بردارید و سعی کنید پره های فن را به صورت دستی با استفاده از یک جسم بچرخانید. اگر هنوز نمی چرخد، به این معنی است که فن موتور معیوب است و باید تعویض شود. همچنین اگر بچرخد و مدام متوقف شود، زمان تعویض فن موتور فرا رسیده است.

نویز مگنترون مایکروویو

صدای ایجاد صدای مایکروویو نیز نشانه ای از وجود مشکل در مگنترون مایکروویو است. مگنترون بخشی از مدار ولتاژ بالا است و امواج میکرو را فراهم می کند که گرما تولید می کنند.

اگر مگنترون معیوب باشد، ممکن است صدای وزوز بلندی ایجاد کند که نشان می دهد مگنترون به پایان عمر خود نزدیک می شود یا ممکن است معیوب باشد.

آیا می ‌دانستید که وقتی حالت مایکروویو روشن است و هیچ غذایی در فر وجود ندارد، امواج مایکروویو توسط دیواره ‌ها و مگنترون داخل فر جذب می ‌شوند. این امر در صورت نادیده گرفتن مایکروویو در درازمدت آسیب می بیند.

بخوانید  نصب آنتی ویروس در لپ تاپ

صدای ترک خوردگی

صداهای بلند غیرمعمول در مایکروویو نه تنها به دلیل معیوب بودن یک جزء خاص است، بلکه می تواند به خاطر ماده غذایی باشد که در مایکروفر می پزید. غذاهای متراکم مانند همه انواع گوشت ها می توانند صدای بیشتری ایجاد کنند. هنگام گرم کردن آن را باز نگذارید.

سعی کنید مواد غذایی را بپوشانید و این باید به کاهش صدا کمک کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که مایکروویو و صفحه گردان همیشه تمیز هستند، زیرا ریختن مواد غذایی نیز می تواند باعث ایجاد صداهای ترک خوردگی شود.

در نهایت، از استفاده از فلزات یا ظروف غیر مایکروویو در مایکروویو خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد صداهای ترک خوردن نیز می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *