اردیبهشت 13, 1403 10:32 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع خطاهای مدیریت حافظه صفحه آبی لپ تاپ دل
رفع خطاهای مدیریت حافظه صفحه آبی لپ تاپ دل

خطاهای مدیریت حافظه صفحه آبی لپ تاپ کدام اند؟ مراحل مختلفی وجود دارد که می توانید برای تعمیر صفحه آبی انجام دهید، از جمله به روز رسانی درایورها، اجرای ابزارهای تشخیص سیستم مانند CHKDSK یا SFC و افزایش دستی حافظه مجازی. با ما همراه باشید تا بتوانید این مشکل را برطرف سازید.

خطاهای مدیریت حافظه صفحه آبی لپ تاپ
خطاهای مدیریت حافظه صفحه آبی لپ تاپ

لپ تاپ دل خود را راه اندازی مجدد کنید

یک راه حل سریع راه اندازی مجدد لپ تاپ دل است. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  1. قبل از راه اندازی مجدد، اسناد یا فایل های ذخیره نشده را ذخیره کنید.
  2. روی دکمه Start در گوشه سمت چپ پایین صفحه دسکتاپ خود کلیک کنید.
  3. روی نماد پاور کلیک کنید و از بین گزینه های ارائه شده Restart را انتخاب کنید.
  4. صبر کنید تا لپ تاپ دل شما راه اندازی مجدد شود.

به روز رسانی ویندوز 10/11

به روز رسانی ویندوز 10 به آخرین نسخه می تواند به حل چنین مشکلاتی که منجر به BSOD های منظم و خرابی سیستم می شود کمک کند. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای به روز رسانی ویندوز 10 خود انجام دهید:

  • برای باز کردن تنظیمات، کلید Windows + I را فشار دهید.
  • روی Update & Security کلیک کنید.
  • بر روی Check for updates کلیک کنید و منتظر بمانید تا Windows به روز رسانی های موجود را پیدا کند.
  • بر روی Download and Install کلیک کنید تا بروزرسانی سیستم شما شروع شود.
  • منتظر بمانید تا فرآیند دانلود و نصب کامل شود که بسته به اندازه به روز رسانی ممکن است مدتی طول بکشد.

همیشه ضروری است که ویندوز خود را به روز نگه دارید زیرا فایل های سیستم قدیمی و درایورهای GPU معیوب می توانند باعث خطاهای غیرمنتظره شوند، از جمله BSOD های مدیریت حافظه. با به روز رسانی منظم ویندوز، مطمئن می شوید که سیستم شما با تمام رفع اشکالات مربوطه، بهبودهای امنیتی و بهبود عملکرد بهینه شده است.

بخوانید  مشکلات سیستم عامل اندروید

 اجرا Windows Memory Diagnostic Tool

Memory Diagnostic Tool در ویندوز 10/11 یک ابزار سیستمی داخلی است که برای کمک به تشخیص و رفع مشکلات مربوط به حافظه طراحی شده است. در اینجا مراحل استفاده از این ابزار آمده است:

  • کلید Windows + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود.
  • “exe” را در کادر تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  • بین «اکنون راه‌اندازی مجدد و بررسی مشکلات (توصیه می‌شود)» یا «دفعه بعد که رایانه‌ام را روشن می‌کنم مشکلات را بررسی کنید» را انتخاب کنید.
  • رایانه راه‌اندازی مجدد می‌شود و ابزار تشخیص حافظه به‌طور خودکار اجرا می‌شود و هرگونه خطا در RAM شما را بررسی می‌کند.
  • پس از تکمیل، نشان می دهد که آیا هر گونه خطا پیدا شده است.

اجرای MemTest86

MemTest86 یک ابزار تست حافظه مستقل است که می تواند برای انجام یک تست عمیق حافظه استفاده شود. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که هنگام اجرای MemTest86 باید در نظر بگیرید:

  1. اجرای MemTest86 می تواند RAM معیوب و سایر مشکلات مربوط به حافظه را شناسایی کند.
  2. MemTest86 تجزیه و تحلیل کاملی از تمام بلوک های حافظه انجام می دهد و می تواند هر گونه خطا یا مشکلی را شناسایی کند.
  3. برای اجرای MemTest86، یک دیسک قابل بوت یا فلش USB با نرم افزار نصب شده ایجاد کنید.
  4. دستگاه قابل بوت خود را به برق وصل کنید و لپ تاپ دل خود را مجددا راه اندازی کنید. برای وارد شدن به تنظیمات BIOS، F2 (یا کلید نشان داده شده در هنگام راه اندازی) را فشار دهید. ترتیب بوت را تغییر دهید تا به جای هارد دیسک از دستگاه قابل بوت خود شروع شود.
  5. پس از چند ساعت اجرای MemTest86، باید گزارشی در مورد مشکلات موجود در حافظه سیستم خود دریافت کنید
بخوانید  تعمیر شکستگی قاب لپ تاپ

به روز رسانی درایورها

به روز رسانی درایورها، به خصوص درایورهای سیستم و GPU، می تواند راه حل مفیدی باشد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای به روز رسانی درایورهای سیستم خود انجام دهید:

  1. از وب‌سایت سازنده رایانه یا سازنده دستگاه خود دیدن کنید و آخرین به‌روزرسانی‌های درایور را برای مدل خاص خود جستجو کنید.
  2. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهای شخص ثالث مانند IOBIT’s Driver Booster یا Snappy Driver Installer برای به‌روزرسانی همه درایورهای سیستم به طور همزمان استفاده کنید.
  3. برای درایورهای GPU، از وب سایت NVIDIA یا AMD دیدن کنید و بسته به مدل کارت گرافیک خود، آخرین به روز رسانی درایورها را جستجو کنید.
  4. اگر در مراحل نصب با مشکلی مواجه شدید، نصب را به عنوان سرپرست اجرا کنید.
  5. پس از به روز رسانی درایورها، مطمئن شوید که لپ تاپ دل خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات به طور موثر اعمال شوند.

به روز رسانی درایورهای GPU

به روز رسانی درایورهای GPU گامی مهم در رفع خطاهای صفحه آبی مرگ (BSOD) مربوط به مدیریت حافظه است. درایورهای GPU قدیمی یا معیوب می توانند باعث BSOD های مدیریت حافظه شوند، مانند کد توقف داخلی مدیریت حافظه ویدیویی (0x0000010E). در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از آنها برای به روز رسانی درایورهای GPU خود و رفع مشکل احتمالی استفاده کنید:

  • به روز رسانی دستی درایورها: از وب سایت سازنده بازدید کنید و آخرین درایور را برای GPU خود دانلود کنید. دستورالعمل های آنها را برای نصب دنبال کنید.
  • از ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید: IOBIT’s Driver Booster و Snappy Driver Installer نمونه هایی از نرم افزارهایی هستند که می توانند همه درایورهای سیستم را به طور همزمان به روز کنند.
  • به روز رسانی خودکار با Driver Easy: این ابزار رایانه شما را برای درایورهای قدیمی یا گم شده اسکن می کند و به طور خودکار آنها را برای شما به روز می کند.
  • Device Manager را بررسی کنید: مطمئن شوید که درایور GPU شما به درستی کار می کند و مشکلی در Device Manager وجود ندارد.
بخوانید  آپدیت کردن آسان گوشی نوکیا

با به روز رسانی درایورهای GPU خود، ممکن است بتوانید خطاهای BSOD مدیریت حافظه را برطرف کرده و از عملکرد بهینه رایانه خود اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که اسکن های ویروسی معمولی را نیز اجرا کنید و سایر درایورهای سیستم را به روز نگه دارید تا از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنید.

اجرای CHKDSK

اجرای CHKDSK می تواند به شناسایی و رفع مشکلات مربوط به سیستم فایل کمک کند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که هنگام اجرای CHKDSK باید به خاطر داشته باشید:

  • می‌توانید CHKDSK را به دو صورت اجرا کنید: از خط فرمان یا با کلیک راست روی یک درایو در File Explorer و انتخاب «Properties» > «Tools» > «Check».
  • قبل از اجرای CHKDSK، توصیه می‌شود از فایل‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا این فرآیند می‌تواند باعث از دست رفتن اطلاعات شود.
  • بسته به اندازه درایو شما و تعداد خطاهایی که پیدا می کند، تکمیل CHKDSK ممکن است زمان زیادی ببرد.
  • برای جلوگیری از درگیری با فرآیندهای در حال اجرا، بهتر است CHKDSK را در حالت ایمن اجرا کنید.
  • اگر مشکوک هستید که ممکن است بخش های بدی در هارد دیسک شما وجود داشته باشد که باعث چنین خطاهایی شود، می توانید CHKDSK را با گزینه r اجرا کنید. این بخش‌های خراب را اسکن می‌کند و سعی می‌کند اطلاعات قابل خواندن را بازیابی کند.
  • برای رفع هر گونه خطای یافت شده در حین اسکن، CHKDSK را با گزینه /f اجرا کنید. با این کار هر گونه خطای سیستم فایل در درایو برطرف می شود.

پیشنهاد مطالعه: دلایل رایج تاخیر در آماده شدن ویندوز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *