اردیبهشت 19, 1403 7:09 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 افزایش زمان کارکرد باتری
افزایش زمان کارکرد باتری

افزایش زمان کارکرد باتری لپ تاپ ها

برای اینکه باتری لپ تاپ بتواند مدت زمان بیشتری شارژ داشته باشد و این کار باعث بهبود در استفاده از لپ تاپ می شود به خصوص برای افرادی که زمان بیشتری با لپ تاپ کار می کنند.

1-برای اولین استفاده بعد از خرید ، از لپ تاپ استفاده کرده تا کاملا شارژ خالی کند، هنگامی که خاموش شد آن را دوازده ساعت به شارژ بزنید.

2- هر چه هارد سریعتر باشد، تقاضای کمتری برای هارد و باتری تان فرستاده می شود. با مرتب سازی (Defragment) منظم هارد دیسک لپ تاپ ، کارایی آن را تا اندازه ممکن افزایش دهید. البته باید زمان دیفراگ کردن حتما لپ تاپ تان به برق متصل باشد. این مرتب سازی موجب فرستاده شدن درخواستی جهت استفاده از هارد می باشد، کار سریع تر انجام می شود و مصرف برق هارد کم می گردد و باتری مدت طولانی تری به کار ادامه می دهد.

۳- نور صفحه نمایشتان را کم کنید. امروزه اغلب لپ تاپ ها قابلیت کم کردن نور صفحه نمایش را دارند. گاهی هم حتی دارای قابلیت بهبود کارکرد سی پی یو و سیستم خنک کننده هستند. پس مقدار مصرف انرژی آنها را تا حد ممکن کاهش پیدا کند، تا میزان عمر باتری بیشتر باشد.

بخوانید  علل خرابی هارد

افزایش زمان کارکرد باتری لپ تاپ ها

۴ در پس زمینه سیستم عامل، نرم افزارهایی اجرا می گردند که باید خاموش شوند. کلیه این برنامه ها میزان لود سی پی یو را افزایش می دهد. همچنین برنامه های غیر ضروری را که در نوار پایین دسکتاپ اجرا می شود. به منوی Start بروید و گزینه Run را انتخاب کنید. در پنجره باز شده کلمه msconfig را تایپ کنید. حال تب Startup رابزنید.تیک برنامه هایی که نیازی به لود شدن دائم ندارد را بردارید.

۵- ابزارهای خارجی غیر ضرور را به لپ تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB )موس) باتری لپ تاپ تان را خالی می کنند. زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، خاموش شان کنید. مطمئنا شارژ سایر وسایل از روش لپ تاپ زمانی که لپ تاپ از باتری استفاده می کند، سریعا شارژ را خالی می کنند.

6- رم سیستم تان را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می دهد تا به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش هایتان را بیشتر با رم انجام دهید..

۷ – هارد درایو و ابزارهای سی دی و دی وی دی را خاموش کنید.مقدار مصرف انرژی سی دی/ دی وی دی درایو ها از هارد هم بیشتر است.

بخوانید  خنک نگه داشتن لپ تاپ

کارکرد باتری لپ تاپ ها

حتی وجود سی دی در درایو موجب مصرف بیشتر می گردد، حتی اگر از آن استفاده هم نشود.
۸ تمیز کردن اتصالات باتری مهم می باشد به اینکارانتقال انرژی مابین لپ تاپ و
باتری می گویند .

۹- باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید. هر بار که باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر به مدت یک تا دو هفته استفاده کنید.

10- دمای عمومی سیستم تان را پایین نگه دارید. لپ تاپ در دماهای پایین تر کارایی بهتر و بیشتری خواهد داشت.

11- تنظیمات انرژی را بهینه سازی کنید. در کنترل پنل ویندوزتان از طریق گزینه Power Option میزان مصرف انرژی را بهینه کنید. برای نتایج مناسب گزینه Max battery را انتخاب کنید.

تعمیرات لپ تاپ

تعویض هارد دیسک لپ تاپ دل

کارت شبکه لپ تاپ دل E6410

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *