اردیبهشت 16, 1403 11:32 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تنظیمات حالت خواب پرینتر HP
تنظیمات حالت خواب پرینتر HP

حالت خواب پرینتر HP . بسیاری از پرینترهای HP دارای ویژگی به نام حالت خواب هستند. همانطور که از نام آن مشخص است، ویژگی حالت خواب هیچ کاری انجام نمی دهد، مگر اینکه پرینتر شما را پس از یک زمان بیکاری از پیش تعریف شده در حالت کم مصرف و کم مصرف قرار می دهد. اکثر پرینترهای تولید شده در چند سال گذشته دارای حالت خواب هستند. به عنوان مثال، HP Laserjet Pro M126nw این ویژگی را ارائه می دهد. با تنظیمات پیش فرض، پرینتر پس از 30 دقیقه عدم فعالیت به حالت خواب می رود. این ویژگی به شما در صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند. این ویژگی برای کاربرانی که هرگز پرینتر را خاموش نمی کنند و به ندرت چاپ می کنند مفید است.

حالت خواب پرینتر HP

عملکرد پرینتر در حالت خواب

بله، هنگامی که کار چاپ یا اسکن را به پرینتر ارسال می کنید، پرینتر برای انجام کار چاپ/اسکن به حالت عادی برمی گردد. به همین سادگی می توانید پرینتر را از حالت خواب خارج نمایید. وارد شدن و خارج شدن از حالت خواب بسیار آسان است و مانند کامپیوتر و یا لپ تاپ می باشد.

جلوگیری از خوابیدن پرینتر HP

یک جستجوی سریع در اینترنت به ما می گوید که بسیاری از کاربران با مشکلاتی در حالت خواب مواجه شده اند. برای برخی از کاربران، هنگام ارسال کار چاپ/اسکن، پرینترها از حالت خواب خارج نمی شوند.

بخوانید  رفع مشکلات تخلیه باتری گوشی های اندروید

اگر شما نیز به دنبال خاموش یا غیرفعال کردن حالت خواب در پرینتر HP خود هستید، ناامید خواهید شد! متأسفانه، هیچ راهی برای غیرفعال کردن حالت خواب در HP و اکثر پرینترهای دیگر وجود ندارد.

گفته می‌شود، در برخی از پرینترهای HP، می‌توانید زمان غیرفعال را قبل از ورود پرینتر به حالت خواب افزایش دهید. در اینجا چگونه است.

تغییر زمان خواب پرینتر HP در Windows و macOS

توجه: این دستورالعمل ها برای Windows 11/10 و macOS معتبر هستند.

مرحله 1: برنامه HP Smart را باز کنید. در صورت عدم نصب، لطفاً همان را از فروشگاه نصب کنید. این یک برنامه رایگان از HP برای پرینترهای آن است و در ویندوز 11/10 و مک در دسترس است.

پس از نصب برنامه HP Smart، مطمئن شوید که پرینتر شما روشن و به رایانه شما متصل است.

مرحله 2: روی تنظیمات پرینتر کلیک کنید.

مرحله 3: در قسمت سمت چپ، روی تنظیمات پیشرفته کلیک کنید.

مرحله 4: در زیر تب System (به تصویر زیر مراجعه کنید)، روی EcoSMART Console کلیک کنید.

مرحله 5: اکنون، در سمت راست، با انتخاب زمان از منوی کشویی در کنار گزینه Sleep/Auto Off after، زمان بیکاری پس از رفتن پرینتر به حالت خواب را انتخاب کنید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، پرینتر طوری پیکربندی شده است که با فشار دادن هر کلیدی روی آن یا هنگام ارسال یک کار USB یا بی سیم، به طور خودکار بیدار شود. در اینجا می توانید پیکربندی کنید که پرینتر چه زمانی بیدار شود.

بخوانید  باز کردن قفل آیفون 13 پرومکس بدون رمز

مرحله 6: برای ذخیره تغییرات روی دکمه Apply کلیک کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نحوه تنظیم اندازه یا جهت کاغذ پرینتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *