اردیبهشت 8, 1403 10:13 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ
داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ . لپ تاپ شارپی که به شدت داغ می شود باعث آسیب به قطعات داخلی می شود. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، لپ تاپ شارپ باید سعی کند خود را خاموش کند. طبیعی است که یک لپ تاپ شارپ گرم کار کند، حتی آنقدر گرم که به راحتی روی پاهای شما قرار بگیرد در حالی که از آن استفاده می کنید.

اگر بوی دود، بوی سوختگی به مشام می رسد، فن ها هرگز کار نمی کنند یا فن همیشه کار می کند، مراقب باشید که لپ تاپ شارپ خود را خراب نکنید. لپ‌تاپ شارپ خود را از نور مستقیم و گرم خورشید یا داخل ماشین بخار داغ دور نگه دارید – اگر آن را به یک محل کار در فضای باز می‌برید، توجه داشته باشید که آن را از شرایط آب و هوایی دور نگه دارید. برخی از اقدامات احتیاطی اولیه و درک اینکه چه اتفاقی برای لپ‌تاپ شارپ در هنگام داغ شدن بیش از حد می‌افتد، جلوگیری از یک فاجعه را ممکن می‌سازد.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

علت خرابی در پردازنده در داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

پردازنده بیش از حد گرم شده کند می شود و کارایی کمتری دارد. در یک سیستم کامپیوتری که به درستی کار می کند، فن ها باید زمانی که پردازنده شروع به گرم شدن بیش از حد می کند فعال شوند. خاموش کردن رایانه و استفاده از هوای فشرده برای خارج کردن گرد و غبار انباشته شده در فن ها می تواند به بهبود عملکرد در سیستم های کثیف کمک کند.

بخوانید  عیب یابی Air MacBook

کاهش ظرفیت باتری

اکثر باتری های لپ تاپ شارپ دارای باتری های لیتیوم یونی هستند که ممکن است در اثر گرما آسیب ببینند. باتری ها با برهمکنش شیمیایی بین یون های آند با بار منفی و یون های کاتد با بار مثبت کار می کنند.

هنگامی که کامپیوتر شروع به گرم شدن می کند، این فرآیند را تسریع می کند و باعث می شود یون ها با سرعت بیشتری شروع به حرکت کنند. گرمای افزوده شده و افزایش واکنش شیمیایی باعث کاهش عمر باتری و مدت زمان شارژ ماندن آن می شود. با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض حرارت زیاد، باتری حتی ممکن است غیر قابل استفاده شود.

خرابی مادربرد یکی از دلایل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

مادربردها اسکلت کامپیوتر شما را فراهم می کنند. تمام اجزای مهم کامپیوتر مانند پردازنده، حافظه و حتی فن ها همگی به مادربرد متصل هستند. چندین سیم و اجزای مسی الکتریسیته را در سراسر کامپیوتر منتقل می کنند.

هنگامی که کامپیوتر شروع به گرم شدن بیش از حد می کند، بازده و خروجی جریان الکتریکی کاهش می یابد. استفاده از یک برنامه مانیتورینگ کامپیوتری که وات و دما را نشان می‌دهد، می‌تواند نشان دهد که گرمای بیش از حد چه تأثیری بر عملکرد رایانه دارد. به همین دلیل، صاحبان مشاغلی که برنامه های کاربردی بهره وری گسترده یا نرم افزارهای ویرایش ویدیو را اجرا می کنند، اغلب سیستم های خنک کننده بزرگی را برای رایانه های خود نصب می کنند.

بخوانید  خطرات دستگاه فتوکپی

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ شارپ‌ها باید دغدغه اصلی مشاغلی باشد که به بهره‌وری کارکنان متکی هستند. استفاده از پد خنک کننده لپ تاپ شارپ می تواند به کاهش مقداری گرمای لپ تاپ شارپ کمک کند.

با این حال، پدهای خنک کننده لپ تاپ شارپ تنها بخشی از راه حل را ارائه می دهند زیرا ممکن است مشکل خنک کننده داخلی جدی تری را بپوشانند. در صورت امکان، لپ‌تاپ شارپ‌های خود را مرتباً تمیز کنید و اگر خودتان تخصص ندارید، آن‌ها را نزد یک متخصص ببرید تا فن‌ها را تمیز کند. برای کاربران خوش دست تر، جدا کردن لپ تاپ شارپ با برداشتن باتری و تمیز کردن داخل آن با یک پارچه نرم اغلب باعث کاهش قابل توجهی در گرمای بیش از حد می شود.

پیشنهاد مطالعه: 5 نشانه خرابی باتری لپ تاپ شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *