اردیبهشت 13, 1403 6:23 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل گرم شدن پردازنده لپ تاپ شارپ
دلایل گرم شدن پردازنده لپ تاپ شارپ

دلایل گرم شدن پردازنده لپ تاپ. پردازنده‌های لپ تاپ شارپ برای کار در دمای بالا طراحی شده‌اند و کاملا طبیعی است که یک CPU گرم شود و در واقع بسیار گرم شود. در واقع، دمای بیش از 200 درجه فارنهایت اغلب قابل قبول است. CPU یک لپ تاپ شارپ به این صورت کار می‌کند که سیگنال‌های الکتریکی را از طریق ترانزیستورهای میکروسکوپی آن عبور می‌دهد یا با مسدود کردن آنها. همانطور که الکتریسیته از CPU عبور می کند یا داخل آن مسدود می شود، به انرژی گرمایی تبدیل می شود. در حالی که یک پردازنده در یک ایستگاه کاری با عملکرد بالا ممکن است به دلیل استفاده زیاد داغ کار کند، یک پردازنده در یک لپ تاپ شارپ معمولی که بیش از حد گرم می شود تقریباً همیشه نشانه ای از نقص سیستم است.

دلایل گرم شدن پردازنده لپ تاپ

بار های سنگین یکی از دلایل گرم شدن پردازنده لپ تاپ

دمای یک CPU با مقدار برقی که از آن عبور می کند نسبت مستقیم دارد. در رایانه‌ای که کارهای صفحه‌گسترده، پردازش کلمه و ایمیل معمولی را انجام می‌دهد، CPU معمولاً در بیشتر مواقع بی‌کار است و اغلب بسیار سرد کار می‌کند. با این حال، اگر از رایانه برای اجرای مدل‌های مالی پیچیده یا ایجاد رندرهای سه بعدی و پیاده‌سازی از نقشه‌های معماری ترسیم شده در نرم‌افزار طراحی به کمک رایانه استفاده می‌کنید، این کارها از نظر محاسباتی بسیار فشرده‌تر هستند و باعث می‌شوند که CPU بیشتر شود.

بخوانید  دلیل روشن نشدن Asus Transformer

فعال و برای گرم شدن یک CPU با عملکرد مناسب که در تنظیمات توصیه شده کارخانه اجرا می‌شود و سیستم خنک‌کننده به‌درستی کار می‌کند، حتی تحت بارهای سنگین نباید بیش از حد گرم شود. با این حال، اگر CPU خود را اورکلاک کنید، معمولاً گرمای بیشتری تولید می کند.

مسائل مربوط به جریان هوا

برای انتقال گرما از CPU به خارج از کیس لپ تاپ شارپ، چندین جزء خنک کننده با هم کار می کنند. صرف نظر از اینکه سیستم خنک کننده لپ تاپ شارپ شما چگونه پیکربندی شده است، اگر هوا نتواند جریان داشته باشد، کار نخواهد کرد. اگر CPU بیش از حد گرم می شود، از مقداری هوای فشرده برای دمیدن کیس و ورودی ها و درگاه های اگزوز آن استفاده کنید. این باید گرد و غباری را که مسیرهای جریان هوا را مسدود کرده است، از بین ببرد.

خرابی کولر CPU

اکثر CPU ها توسط یک مجموعه خنک کننده بزرگ که از سه جزء تشکیل شده است – یک فن، یک هیت سینک و یک لایه نازک رسانای حرارتی که به انتقال گرما از CPU به هیت سینک و فن کمک می کند، پوشیده شده اند.

اگر CPU شما در حال گرم شدن است و کیس گرد و غباری ندارد، بررسی کنید که آیا فن خنک کننده آن می چرخد ​​یا خیر و اگر اینطور نیست، فن را تعویض کنید. گزینه دیگر این است که خنک کننده CPU را مجدداً وصل کنید یا یک دستگاه حرفه ای وصل کنید و نوار حرارتی یا گریس را مجدداً بمالید تا یک پوشش تازه داشته باشید.

بخوانید  راهنمای جامع بروز کردن درایورهای فتوکپی شارپ

خرابی خنک کننده سیستم یکی از دلایل گرم شدن پردازنده لپ تاپ

کیس لپ تاپ شارپ شما نیز باید حداقل دو فن داشته باشد – یک فن کیس و یک فن در منبع تغذیه. اگر یکی از این دو فن کار نمی کند، خنک کننده CPU شما ممکن است گرمای CPU شما را از بین ببرد، اما هوای داغ تخلیه شده CPU شما در جایی که CPU و سایر اجزا را پخت می کند، می نشیند. تعویض هر فن کیس معیوب باید مشکل را حل کند.

پیشنهاد مطالعه: داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *