اردیبهشت 10, 1403 8:08 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 شناخت نوع باتری مناسب برای لپ تاپ ایسر
شناخت نوع باتری مناسب برای لپ تاپ ایسر

باتری مناسب برای لپ تاپ. باتری های لپ تاپ ایسر، مانند همه باتری ها، به آرامی شارژ خود را حفظ می کنند. در نهایت آنها نیاز به تعویض دارند، اگرچه اغلب سالها طول می کشد تا آنها به این وضعیت برسند. اگر باتری شما به این سطح رسیده است، می توانید بسته به لپ تاپ ایسر خود بررسی کنید و ببینید به چه نوع باتری نیاز دارید. یک کلمه احتیاط: همیشه توصیه می شود باتری خود را با باتری شرکت سازنده لپ تاپ ایسر خود تعویض کنید.

باتری مناسب برای لپ تاپ

نگاهی به دفترچه راهنما در باتری مناسب برای لپ تاپ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین نوع باتری این است که لپ‌تاپ ایسر خود را خاموش و از برق بکشید و سپس باتری را خارج کنید تا به آن نگاه کنید. بیشتر باتری‌ها مجموعه‌ای از اطلاعات چاپ شده، از جمله نوع باتری، شماره مدل، شماره قطعه، ولتاژ و جریان شارژ را بر روی خود دارند. در حال حاضر، باتری لیتیوم یون – که معمولاً به عنوان Li-ion ذکر می شود – رایج ترین نوع است، اگرچه لپ تاپ ایسر های قدیمی ممکن است باتری نیکل-کادمیم یا نیکل-فلز هیدرید داشته باشند.

نرم افزار

همه باتری ها به راحتی قابل برداشتن یا حتی علامت گذاری واضح نیستند، بنابراین برخی از ابزارهای جانبی وجود دارند که می توانند برای تعیین نوع باتری در لپ تاپ ایسر استفاده شوند. BatteryCare و Notebook Hardware Control (لینک‌ها در منابع) نرم‌افزار رایگانی هستند که اطلاعات دقیق زیادی را در مورد باتری رایانه ارائه می‌دهند و هر چیزی را که هنگام جستجوی جایگزین لازم است پوشش می‌دهند. BatteryMon (پیوند در منابع) اطلاعات بیشتری در مورد باتری خاص شما، مانند مواد شیمیایی آن، ارائه می دهد و برای 30 روز اول رایگان است.

بخوانید  16 مشکل رایج گوشی آیفون

PC Maker در باتری مناسب برای لپ تاپ

هنگام جستجوی باتری جایگزین، همیشه بی خطر است که به سازنده رایانه شخصی مراجعه کنید. باتری هایی که از منابع خارجی تهیه می شوند می توانند ضمانت نامه ها را از بین ببرند و همیشه به دقت آزمایش نمی شوند. باتری ها منفجر می شوند و این خطر می تواند در هنگام استفاده از باتری های غیر مارک افزایش یابد. همچنین، قبل از سفارش باتری جایگزین، با وب‌سایت سازنده رایانه شخصی چک کنید تا مطمئن شوید که نه تنها تعویض صحیح را سفارش داده‌اید، بلکه باتری فراخوانی را خریداری نمی‌کنید.

قبل از خرید

اگر رایانه دارای مشکل باتری نو است، همیشه بررسی کنید که آیا باتری آن فراخوان شده است یا خیر. سازندگان رایانه مانند Lenovo معمولاً وب‌سایت‌هایی را برای اطلاعات باتری، از جمله نصب و فراخوان، راه‌اندازی می‌کنند. بسیاری از آنها نرم‌افزار قابل دانلودی دارند که می‌تواند بررسی کند که آیا باتری شما فراخوان شده است و نیاز به خارج کردن باتری از لپ‌تاپ ایسر برای بررسی را برطرف می‌کند. اگر باتری شما در لیست فراخوانی است، با سازنده لپ تاپ ایسر تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تعویض رایگان آن اقدام کنید. از استفاده از باتری فراخوان شده خودداری کنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

بخوانید  مشکلات رایج جوهر پرینتر HP

پیشنهاد مطالعه: علت شارژ نشدن لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *