اردیبهشت 7, 1403 8:59 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی G4 Powerbook آلومینیومی 15 اینچ
عیب یابی G4 Powerbook آلومینیومی 15 اینچ

عیب یابی G4 Powerbook آلومینیومی 15 اینچ

Powerbook آلومینیومی برای پر کردن شکاف بین آلومینیوم کوچک 12 اینچی و آلومینیوم بزرگ 17 اینچی معرفی شده است. عیب یابی آن بسیار ساده می باشد.

 

روشن نشدن Powerbook

کامپیوتر راه اندازی نمی شود.

 

کارت صدا و DC-In خراب

در صورت خراب بودن کارت صدا و DC-In، کامپیوتر در زمان اتصال به برق نمی تواند روشن شود. مشکل می تواند از برق باتری و یا چراغ روی آداپتور برق باشد که اصلا روشن نمی شود (بعضی از آداپتورهای برق چراغ ندارند بنابراین این قطعات در کامپیوتر استفاده نمی شوند). این علائم نشان داده که کارت صدا و DC باید تعویض شوند (1.0- 1.5 گیگاهرتز (BT 1.1) یا 1.5 (BT 2.0) – 1.67 گیگاهرتز (LR).

 

آداپتور خراب برق

اگر باتری شارژ نمی شود، ممکن است کاملا منسوخ بوده و یا از دستگاه برداشته شده است، اگر ظرفیت باتری بسیار کم است، تشخیص آداپتور خراب برق دشوار می باشد. آسانترین راه برای تست این مورد اینست که باتری یا آداپتور برق دیگری را در دستگاه امتحان کنید. اگر این مشکل با آداپتور برق دیگری وجود داشت، احتمالا کارت صدا و DC خراب است. همچنین اگر مشکل با وجود شارژ کامل باتری وجود داست، به احتمال زیاد به برد منطقی جدید نیاز است. برای نمونه: آلومینیوم 15 اینچی به آداپتور 65 وات برای راه اندازی نیاز دارد. آداپتور 45 واتی برق کافی برای اجرای دستگاه ایجاد نمی کند. آداپتورهای برق سازگار IF113-018 و IF113-039 هستند.

بخوانید  نحوه رفع مشکلات رایج پلی استیشن 5 را بدانید

 

کارت برق خراب

کارت برق به شیارهای گسترده ای در کامپیوتر متصل بوده و برق قطعات مختلف را تنظیم می کند. وال استریت بدون آن شروع نمی کند. اگر دستگاه با باتری کاملا شارژ شده روشن نمی شود، احتمالا کارت برق را باید عوض نمود.

 

برد منطقی خراب

اگر تعویض کارت صدا و DC و باتری باعث حل مشکل نشدند، در اینصورت برد منطقی (1.0-1.5 گیگاهرتز (BT 1.1) یا 1.5 (BT 2.0) – 1.67 گیگاهرتز (LR)) باید تعویض شود.

 

هنگام قطع کردن منبع برق، لپ تاپ خاموش می شود

زمانی که کامپیوتر از منبع برق قطع می شود، دستگاه نیز خاموش می شود.

 

باتری قدیمی

اگر باتری قدیمی شده است، کامپیوتر آداپتور برق را از کار می اندازد. باتری قدیمی می تواند به چنین شکل خود را نشان دهد: ممکن است شارژ نشود (این نشانه خاص ممکن است با مشکل برد منطقی همراه باشد)، کامپیوتر ممکن است باتری را شناسائی نکند، و یا باتری ممکن است شارژ را نشان ندهد زمانی که آداپتور AC وصل است.

 

چشمک زدن علامت سوال در زمان راه اندازی

کامپیوتر، علامت سوال چشمک زن را زمانی نشان داده که نمی تواند سیستم عامل قابل راه اندازی را پیدا کند. این مورد می تواند بدین دلیل باشد که OS خراب است، کامپیوتر رم کافی ندارد و یا هارد دیسک معیوب است.

 

سیستم عامل خراب

تلاش کنید تا OS CD راه اندازی شود. خدمات دیسک اپل را اجرا رده و دیسک را تعمیر کنید. اگر مشکل وجود داشت، سیستم عامل را مجددا نصب کنید. در صورت امکان، هارد دیسک را قبل از نصب مجدد OS پاک کنید.

بخوانید  بررسی درایورهای فتوکپی شارپ

 

رم ناکافی

این مورد کاملا نادر است. اگر رم بدلیل راه اندازی سیستم عامل ناکافی باشد، در اینصورت علامت سوال چشمک می زند. نصب رم بیشتر یا پایین آورن آن در سیستم عامل قدیمی باعث حل این مشکل می شود. برای اجرای OS X  به رم 64 مگا بایت یا کمتر نیاز است.

 

هارد دیسک خراب

هارد دیسک ممکن است پاک شده، خراب و یا آسیب ببیند. اگر هارد دیسک پاک شده باشد، آن را به صورت HFS+ فرمت کرده و سیستم عامل را مجددا نصب کنید. اگر هارد دیسک خراب یا صدمه دیده است، باید آن را تعویض نمود. هارد دیسک های خراب می توانند باعث از دست رفتن اطلاعات شوند. اغلب صدای بلندی دارند. اگر هارد دیسک دارای صداهای غیرعادی بود اما هنوز کار می کند، در اینصورت باید بلافاصله از اطلاعات بک آپ گرفت و هارد دیسک را تعویض کرد. هارد دیسک های SATA 9.5 میلیمتری در کامپیوتر بخوبی کار می کنند.

 

صفحه مشکی بوده اما تصاویر بسیار ضعیفی را می توان روی آن مشاهده کرد

علائم این مورد شامل صفحه تیره بوده اما هر چیزی بنظر در حال اجراست. اگر با چراغ قوه نگاه کرد، معمولا تصویر ضعیفی مشاهده می شود.

 

نور پس زمینه

بخوانید  4 روش رفع آبخوردگی تبلت

اگر نور پس زمینه فعال نیست، مبدل ممکن است خراب باشد. سایر قطعاتی که ممکن است خراب باشند نمایشگر یا برد منطقی هستند. اگر نور پس زمینه در زمان حرکت نمایشگر از بین می رود، مشکل می تواند از کابل های مبدل باشد. در غیراینصورت غیرممکن است قطعات آسیب دیده را بدون تعویض آنها تست کرد. در صورت راحت بودن کار بر روی قطعه نمایشگر، ابتدا مبدل نمایشگر را تعویض کرده و سپس LCD را تعویض کنید. اگر کار کردن بر روی قطعه نمایشگر دشوار است، می توان هر دو قطعه را در یک زمان تعویض کرد. اگر با اینوجود مشکل حل نشد، باید برد منطقی را تعویض کرد.

 

سایر مشکلات

پورت ها/ صدا

اگر USB، سفت افزار، صدا یا اترنت خراب است، مشکل می تواند به برد منطقی مربوط شود. بدلیل اینکه قطعات زیادی در برد منطقی قرار دارند، در اینصورت برد منطقی می تواند به زودی خراب شود که باید تعویض شود. یکی از این قطعات می تواند خراب بوده و سایر قطعات بی نقص هستند. اگر قطعه دیگری مانند نمایشگر، باتری یا حتی برق کار نکنند، و تعویض آنها نیز به حل مشکل کمکی نکرد، در اینصورت برد منطقی را باید تعویض نمود. اگر صدا یا USB در سمت چپ دستگاه وجود ندارد، کارت صدا و DC خراب بوده و باید تعویض شود. نبود USB در سمت راست نیز مستلزم تعویض آن است