اردیبهشت 17, 1403 5:39 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11
مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11

مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11 کدام است؟ آیا نمایشگر لپ تاپ شخصی شما عجیب عمل می کند؟ آیا رنگ زرد قابل توجهی روی صفحه نمایش شما وجود دارد که هرگز آن را تنظیم نکرده اید؟ چندین کاربر ویندوز اخیراً به اشتراک گذاشته اند که چگونه صفحه نمایش لپ تاپ شخصی آنها رنگ زردی دارد که معمول نیست.

برخی معتقدند که این یک مشکل سخت افزاری است، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که این مشکل در تنظیمات صفحه نمایش است. خوب، هر دوی اینها می تواند درست باشد. با این حال، تنها یکی از این موارد وجود دارد که می توانید کاری در مورد آن انجام دهید. مطمئناً اگر مشکل سخت افزاری است، می توانید آن را سرویس کنید. با این حال، اگر موضوع در داخل است، چه باید کرد؟ در این مقاله، اجازه دهید راه هایی را برای حل مشکلات صفحه زرد در لپ تاپ شخصی ویندوز بررسی کنیم. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم!

مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11
مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11

رفع 1 مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11 – تنظیمات نور شب را در ویندوز پیکربندی کنید

ویندوز دارای ویژگی یکپارچه ای به نام Night Light است که به شما امکان می دهد با افزایش فیلتر نور زرد، نور آبی را از لپ تاپ شخصی خود به حداقل برسانید. هر کاربری که مجبور است برای مدت طولانی تری از لپ تاپ شخصی استفاده کند، می تواند آن را روشن کند. با این حال، مواقعی وجود دارد که پیکربندی همان ممکن است اشتباه انجام شود. در چنین مواردی، بهترین راه برای رسیدگی به وضعیت، پیکربندی تنظیمات یا خاموش کردن آن است.

مرحله 1 – Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات سیستم باز شود.

مرحله 2 – در تنظیمات سیستم، به صفحه نمایش بروید.

مرحله 3 – در تنظیمات صفحه نمایش، کلید Night Light را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

مرحله 4 – پس از خاموش کردن آن، اگر می‌توانید نمایشگر معمولی خود را بازیابی کنید، می‌توانید روی گزینه پیدا کردن تنظیمات پیکربندی داخلی کلیک کنید. خاموش کردن آن به شما این امکان را می دهد که از سالم بودن صفحه نمایش مطمئن شوید. با استفاده از این تنظیمات پیکربندی، می‌توانید تشخیص دهید که دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد رنگ زرد غیرمعمول می‌شود.

بخوانید  دلایل سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

مرحله 5 – دوباره آن را روشن کنید و قدرت زردی که می خواهید صفحه نمایش خود را داشته باشید مدیریت کنید.

چگونه فضای لپ تاپ را آزاد کنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مقاله « آزاد کردن فضا در ویندوز 11یا 10 » را کامل مطالعه کنید.

رفع 2 – نمایه رنگ نمایشگر خود را تغییر دهید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که نمایه رنگ نمایشگر خود را تغییر دهید. معمولاً نمایه رنگ پیش‌فرض نمایشگر شما توسط سازنده پیکربندی می‌شود. با این حال، ویندوز می‌تواند یک نمایه رنگی پیش‌فرض به شما بدهد که توزیع RGB روی صفحه نمایش شما را مدیریت می‌کند.

مرحله 1 – به منوی Start بروید و مدیریت رنگ را جستجو کنید.

مرحله 2 – همان را باز کنید، و ممکن است پنجره ای پیدا کنید که به این شکل ظاهر می شود –

مرحله 3 – مطمئن شوید که صفحه نمایش انتخاب شده در دستگاه همان نمایشگری است که در حال حاضر روی آن هستید. در صورتی که اخیراً مانیتوری را به برق وصل کرده اید، می توانید بر روی Identify monitors کلیک کنید.

مرحله 4 – گزینه Use My settings for this device را علامت بزنید.

مرحله 5 – پس از اینکه آن را علامت گذاری کردید، می توانید ببینید که گزینه Add اکنون قابل کلیک است.

مرحله 6 – در گزینه افزودن، ممکن است چندین پروفایل رنگی پیدا کنید.

مرحله 7 – از نمایه مدل دستگاه مجازی sRGB از لیست استفاده کنید و روی OK کلیک کنید.

مرحله 8 – پس از افزودن نمایه، می توانید روی دکمه تنظیم به عنوان پیش فرض کلیک کرده و از تنظیمات خارج شوید.

بخوانید  دلایل خرابی مداوم ps5
مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11
مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11

رفع 3 مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11 – درایور گرافیک را به روز کنید

گاهی اوقات، این مشکل به دلیل قدیمی بودن درایورهای گرافیک روی لپ تاپ شخصی شما نیز ظاهر می شود. چندین کاربر نمی توانند به طور مستقل درایور را به روز کنند زیرا این گزینه مستقیماً در دسترس نیست. باید مراحل زیادی را طی کنید: به Device Manager بروید، درایو GPU را شناسایی کنید، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید، به‌روزرسانی‌ها را از منابع دریافت کنید و غیره.

این فرآیند برای یک کاربر معمولی پیچیده است. با این حال، هرگز نمی توان بدون به روز رسانی این درایورها ادامه داد. از این رو، توصیه می کنیم از Advanced Driver Updater استفاده کنید.

مرحله 1- ابزار را دانلود و بر روی لپ تاپ شخصی خود نصب کنید.

مرحله 2 – روی Start Scan Now کلیک کنید تا لیست درایورهای قدیمی لپ تاپ شخصی خود را پیدا کنید.

مرحله 3 – هنگامی که لیست در دسترس است، روی Update All کلیک کنید و نرم افزار به روز رسانی ها را دانلود و نصب می کند.

این ابزار یک ابزار کاربردی منحصر به فرد است که عملی بی‌نظیر را برای به‌روزرسانی درایورها به ارمغان می‌آورد و فرآیند را برای یک تجربه روان‌تر ساده‌تر می‌کند.

مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11
مشکلات صفحه زرد در ویندوز 11

رفع 4 – کالیبره کردن رنگ نمایشگر به صورت دستی

اگر پس از انجام سه اصلاح بالا، مشکل همچنان ادامه داشت، نمایشگر شما ممکن است به کالیبراسیون رنگ دقیق نیاز داشته باشد. خوشبختانه ویندوز 11 دارای یک ویژگی داخلی است که به شما امکان می دهد همین کار را انجام دهید.

مرحله 1 – به منوی Start بروید و گزینه Calibrate Display Color را جستجو کنید. روی نتیجه کلیک کنید تا باز شود یا اینتر را فشار دهید.

مرحله 2 – ممکن است یک پنجره برای کالیبراسیون رنگ پیدا کنید. برای شروع فرآیند بر روی Next کلیک کنید.

بخوانید  نمایندگی اپل در ایران

مرحله 3 – روی Next کلیک کنید تا به حالت تمام صفحه تغییر پیدا کنید. به کلیک روی Next و خواندن اطلاعات روی صفحه نمایش خود ادامه دهید تا اطلاعاتی در مورد این فرآیند کسب کنید.

مرحله 4 – کار بعدی که اکنون باید انجام دهید این است که مقدار گاما را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. می توانید از نوار لغزنده برای پیدا کردن یک نقطه شیرین استفاده کنید یا به سادگی روی تنظیم مجدد کلیک کنید تا مورد اصلی را پیدا کنید.

مرحله 5 – همچنین گزینه ای برای تنظیم روشنایی و کنتراست دریافت می کنید. با این حال، اگر با هیچ یک از این موارد مشکلی ندارید، می توانید آنها را نیز نادیده بگیرید.

مرحله 6 – پس از کلیک بر روی Next، یک کنترلر RGB دستی خواهید دید که می توانید بر اساس آن پیکربندی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز را متعادل کرده اید تا رنگ زرد دیگر قابل مشاهده نباشد.

مرحله 7 – در نهایت، می توانید تغییراتی را که ایجاد کرده اید با کلیک بر روی کالیبراسیون قبلی و فعلی که انجام داده اید مقایسه کنید. برای پایان فرآیند بر روی Finish کلیک کنید.

به غیر از این اصلاحات، مطمئن شوید که موارد زیر را رعایت کرده اید:

  • شما از نرم افزار نور شب شخص ثالث استفاده نمی کنید
  • صفحه نمایش کاملا سالم است (بدون آسیب فیزیکی)
  • کابل های نمایشگر شما به درستی متصل شده اند.

تمام این عوامل را مدیریت کنید و مشکل مربوط به رنگ زرد روی صفحه نمایش شما حل خواهد شد. اگر شانس ندارید، به مانیتور دیگری متصل شوید تا بررسی کنید که آیا مشکل همچنان در پیکربندی است یا خیر. با مرکز خدمات دستگاه خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است نقصی در ساخت لپ تاپ شما وجود داشته باشد. امیدوارم اطلاعات به اشتراک گذاشته شده برای شما مفید باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *