اردیبهشت 16, 1403 8:43 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع روشن نشدن مانیتور ایسوس
نحوه رفع روشن نشدن مانیتور ایسوس

رفع روشن نشدن مانیتور. صفحه نمایش رایانه شما برای بر عهده گرفتن مسئولیت های روزانه بسیار مهم است. اما زمانی که کامپیوتر ویندوزی شما به طور ناگهانی چیزی را نمایش نمی دهد، چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ این می تواند یک لحظه نگران کننده باشد، به خصوص اگر نیاز فوری به استفاده از دستگاه در آن زمان وجود داشته باشد. در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید برای رفع روشن نشدن مانیتور هنگام راه اندازی دستگاه ویندوز خود امتحان کنید.

رفع روشن نشدن مانیتور

علت روشن نشدن مانیتور ایسوس

اگر هنگام راه‌اندازی رایانه خود با مشکلات بصری مواجه شدید، ممکن است طیف وسیعی از دلایل زمینه‌ای وجود داشته باشد. این می تواند شامل خرابی های سخت افزاری مانند کارت گرافیک یا مادربرد ناکارآمد و همچنین عوارض نرم افزاری از جمله عدم تطابق درایورها و فایل های سیستم خراب باشد. در برخی موارد، ممکن است نتیجه یک BIOS خراب یا حتی یک ویروس باشد.

بررسی مانیتور و همه اتصالات ویدیویی

این امکان وجود دارد که مانیتور به دلیل اتصال کابل شل یا آسیب دیده بین مانیتور و رایانه شما روشن نشود. به دقت بررسی کنید که همه کانکتورها محکم وصل شده باشند. اگر ظاهری فرسوده یا آسیب دیده است، آن را برای کابل های جدید تعویض کنید.

بخوانید  دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

اگر مانیتور سازگار دیگری دارید، از آن به عنوان جایگزین استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا این مانیتور مشکل را حل می کند یا خیر. اگر روی مانیتور دیگر کار می کند، هنوز مانیتور اصلی را حذف نکنید. برای اصلاحات احتمالی بیشتر به مرحله شش بروید.

راه اندازی مجدد کامپیوتر خود

در برخی موارد، یک راه اندازی مجدد ساده می تواند بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را حل کند. بنابراین، اگر همه کابل‌ها وصل هستند و کامپیوتر شما هنوز چیزی را نشان نمی‌دهد، آن را ریستارت کنید و دوباره بررسی کنید.

برای این کار دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از خاموش شدن کامل، دوباره آن را روشن کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

قطع همه لوازم جانبی متصل

اگر از دستگاه‌های خارجی مانند اسکنر، USB یا چاپگر استفاده می‌کنید، آن‌ها را موقتاً جدا کرده و رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. مشکلات سازگاری بین سخت افزار گاهی اوقات می تواند مقصر این مشکل باشد.

بررسی منبع تغذیه خود

گاهی اوقات مشکل می تواند مربوط به یک منبع تغذیه معیوب باشد. برای اطمینان از عملکرد مناسب، مجدداً بررسی کنید که همه کابل‌ها محکم وصل شده باشند و منبع تغذیه به درستی کار کند.

بخوانید  باز کردن قفل آیفون 13 پرومکس بدون رمز

بررسی مشکلات سخت افزاری

اگر مراحل بالا را طی کرده اید و رایانه شما هنوز چیزی نمایش نمی دهد، وقت آن رسیده است که مشکلات سخت افزاری را بررسی کنید. رم را بیرون بیاورید و آن را تمیز کنید، زیرا گرد و غبار گاهی اوقات باعث بروز مشکلاتی در مانیتور ایسوس می شود.

همچنین مطمئن شوید که کابل یا اتصالات شل شده روی مادربرد خود را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است لازم باشد کارت گرافیک یا سایر اجزای خود را تعویض کنید.

اگر مانیتور دیگری کار می‌کند، باید آن را امتحان کرد

اگر متوجه شدید که هنگام اتصال مانیتور دیگری مشکل برطرف می شود، اما مطمئن هستید که مانیتور اصلی شما خراب نیست، چند ترفند وجود دارد که می توانید روی مانیتور دیگر انجام دهید.

بازنشانی بایوس

اگر پس از راه اندازی مجدد رایانه، همچنان صفحه نمایشی ندارید، می توانید سعی کنید به تنظیمات BIOS خود دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، کلید مناسب (معمولاً F2 یا Delete) را هنگام راه اندازی رایانه خود فشار دهید. اگر کار نکرد، برای اطلاعات بیشتر نحوه وارد کردن بایوس ویندوز را بررسی کنید. هنگامی که وارد شدید، به دنبال راهی برای تنظیم مجدد آن باشید.

در حالت Safe Mode

اگر می توانید دستگاه ویندوز خود را در حالت ایمن بوت کنید، بررسی کنید که آیا با این کار مشکل مانیتور اصلی شما برطرف می شود یا خیر. اگر این کار کرد، احتمالاً یک مشکل مربوط به نرم افزار یا درایور وجود دارد.

بخوانید  ریست پسورد سانترال

برای بازگرداندن همه چیز به مسیر خود، حذف نصب برنامه های اخیراً نصب شده و همچنین به روز رسانی درایورهای موجود را در نظر بگیرید. به طور خاص، سعی کنید روی درایورهای مانیتور ایسوس تمرکز کنید.

پیشنهاد مطالعه: رفع داغ شدن بیش از حد مانیتور ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *