اردیبهشت 8, 1403 9:39 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع عدم کارکرد وای فای گوشی نوکیا
نحوه رفع عدم کارکرد وای فای گوشی نوکیا

عدم کارکرد وای فای گوشی. برای بسیاری از کاربران گوشی نوکیا، کار نکردن وای فای در گوشی نوکیا گاهی اوقات چالش برانگیز است. حتی بدتر از آن، این اتفاق در بدترین زمان ممکن رخ می دهد – زمانی که می خواهید یک سند مهم ارسال کنید، به روز رسانی های مهم شغل را بررسی کنید، یا حتی زمانی که می خواهید وارد سایت خاصی شوید. خوب، در حالی که ممکن است یک مشکل فنی باشد، اکثر مشکلات اتصال وای فای بسیار رایج هستند. خوشبختانه، رفع این مشکلات آسان است، بنابراین اگر در چنین مشکلی هستید، وحشت نکنید. ما چند راه را برای حل مشکل اتصال وای فای در گوشی نوکیا بیان کرده ایم.

عدم کارکرد وای فای گوشی

بررسی تنظیمات WiFi

اولین جایی که باید بررسی کنید تنظیمات WiFi شما است. شما هرگز نمی دانید که ممکن است فراموش کرده باشید آن را روشن کنید یا به طور تصادفی آن را خاموش کنید. اگر اینطور است، پس شما بسیار خوش شانس هستید زیرا باید با یک کلیک ساده رفع شود تا وای فای در گوشی نوکیا کار نکند. به تنظیمات بروید، سپس Wireless and Network را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نماد WiFi روشن است. همچنین، منوی نوار اعلان را پایین بیاورید، سپس اگر نماد WiFi خاموش است، آن را فعال کنید.

روشن و خاموش کردن حالت هواپیما

بسیاری از کاربران گزارش کرده اند که مشکل وای فای گوشی نوکیا را به سادگی با غیرفعال کردن حالت هواپیما برطرف کرده اند. در صورتی که حالت هواپیما روشن باشد، به طور خودکار WiFi را غیرفعال می کند. برای خاموش کردن آن، به تنظیمات، بی‌سیم و شبکه بروید، سپس حالت هواپیما را غیرفعال کنید.

بخوانید  دلایل خرابی باتری UPS

با این حال، اگر متوجه شدید که حالت هواپیما غیرفعال است، باید آن را روشن و خاموش کنید تا مطمئن شوید که این حالت باعث مشکلات شبکه نمی شود. اگر همه اینها را بدون موفقیت انجام داده اید، به راه حل بعدی بروید.

ریستارت کردن گوشی

این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حل اکثر مشکلات گوشی نوکیا شما است، از جمله رفع عدم کارکرد وای فای در گوشی نوکیا. می توانید این کار را با فشار طولانی دکمه پاور گوشی نوکیا خود انجام دهید، سپس روی گزینه راه اندازی مجدد کلیک کنید و منتظر بمانید تا گوشی دوباره روشن شود. این باید باشد، اما اگر مشکل همچنان ادامه داشت، به مرحله دیگر بروید.

بازنشانی روتر به تنظیمات کارخانه

با استفاده از گزینه ای به نام هارد ریست می توانید روتر خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. در اینجا باید دکمه ریست را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و پس از آن باید آن را رها کنید و به مدت 30 ثانیه روتر را مشاهده کنید. اگر به نظر می رسد که کار نمی کند، دکمه تنظیم مجدد را به مدت 90 ثانیه فشار دهید، سپس بررسی کنید که آیا مشکل اتصال برطرف شده است.

بررسی نام روتر و رمز عبور

نام روتر و رمز عبور را دوبار بررسی کنید زیرا اگر روی نام اشتباه کلیک کنید، گوشی نوکیا شما به وای فای متصل نمی شود. این در مورد رمز عبور نیز صدق می کند. وارد کردن رمز عبور اشتباه منجر به مشکلات اتصال می شود تا زمانی که آن را برطرف کنید. این احتمال وجود دارد که رمز عبور را بدون بررسی بدانید اما تأیید اینکه حروف را به درستی وارد کرده اید مهم است.

بخوانید  10 نرم افزار سانترال

اتصال وای فای با دستگاه های دیگر

شاید گوشی نوکیای که از آن استفاده می کنید در اتصال به وای فای مشکل داشته باشد. اگر مشکل این است، باید به دستگاه دیگری تغییر دهید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که دستگاه های دیگر کاملاً به هم متصل می شوند.

راه اندازی مجدد روتر

گاهی اوقات ممکن است گوشی هوشمند شما مشکلی نداشته باشد، شاید روتر باعث مشکل اتصال تلفن به وای فای شود. بسیاری از افرادی که مشکل اتصال وای فای را تجربه می کنند تنها با تنظیم مجدد روتر خود، آن را حل می کنند. بنابراین، روتر را به مدت 45 ثانیه از برق بکشید و سپس آن را وصل کنید. هنگامی که روتر دوباره روشن شد، گوشی نوکیا خود را وصل کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است.

کمک از اپراتور شبکه

اگر وای فای هنوز کار نمی کند، می توانید از اپراتور شبکه نزدیک خود کمک بخواهید. مهم نیست که مشکل اتصال وای فای در گوشی نوکیا شما ناشی از اشکالات شبکه یا تنظیمات روتر باشد، آنها می توانند به شما در رفع مشکلات کمک کنند.

تنظیم مجدد گوشی به حالت کارخانه

پس از امتحان همه گزینه های بالا بدون هیچ موفقیتی، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. تنظیم مجدد کارخانه به این معنی است که دستگاه به تنظیمات اولیه خود باز می گردد. ممکن است شامل از دست دادن تمام داده های شما یا هر برنامه دانلود شده باشد. به همین دلیل است که به شما توصیه می شود قبل از شروع به تنظیم مجدد کارخانه، همیشه از اطلاعات مورد نیاز خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اکثر گوشی نوکیاها دارای یک گزینه پشتیبان داخلی هستند یا فقط برای ایمن بودن باید داده های مهم را به صورت دستی به رایانه یا هر دستگاه دیگری منتقل کنید. بنابراین، برای بازنشانی کارخانه ای گوشی نوکیا خود به شکل اصلی آن:

  • منوی تنظیمات را باز کنید
  • روی نماد پشتیبان گیری و تنظیم مجدد کلیک کنید
  • در مرحله بعد روی بازنشانی داده های کارخانه کلیک کنید
  • در آخر روی ریست گوشی کلیک کنید
بخوانید  نمایندگی تخصصی ایسر

این روش مدتی طول می کشد و در نهایت گوشی مجددا راه اندازی می شود. برای تأیید رفع مشکل، یک بار دیگر به WiFi متصل شوید.

پیشنهاد مطالعه: عیب یابی عدم اتصال به شبکه اینترنت آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *