اردیبهشت 9, 1403 10:08 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی عدم اتصال به شبکه اینترنت آیفون
عیب یابی عدم اتصال به شبکه اینترنت آیفون

عدم اتصال به شبکه اینترنت آیفون. شما برنامه Safari را در آیفون خود باز می کنید و سعی می کنید مانند هر روز از یک وب سایت بازدید کنید، اما سایت را بارگیری نمی کند. شما فکر می کنید که آیفون شما به شبکه وای فای متصل است زیرا نماد Wi-Fi در بالای صفحه ظاهر می شود، اما وقتی به تنظیمات Wi-Fi خود می روید، فقط متوجه می شوید که یک “بدون اتصال به اینترنت” در متن نارنجی وجود دارد.  خوشبختانه رفع مشکل نسبتاً آسان است. در بیشتر موارد، مشکل مربوط به مشکلات نرم افزار آینه ای است و می توانید خودتان از شر آنها خلاص شوید.

عدم اتصال به شبکه اینترنت آیفون

در محدوده بودن شبکه وای فای در آیفون

هنگامی که زیر نام شبکه خود متن “بدون اتصال به اینترنت” دریافت می کنید، با بدیهی شروع کنید: آیا آیفون شما واقعاً با سیگنال مناسبی به Wi-Fi متصل است؟ اگر از روتر وای فای خود خیلی دور هستید، نمی توانید برای ادامه گشت و گذار، اتصال اینترنتی قوی داشته باشید. لطفاً در اطراف حرکت کنید تا ببینید آیا می توانید مشکل اتصال را برطرف کنید.

روشن و خاموش کردن وای فای

ممکن است بخواهید وای فای را غیرفعال کنید و زمانی که اتصال اینترنتی در دستگاه وجود ندارد دوباره آن را فعال کنید. این به شما کمک می کند آیفون را دوباره به اینترنت متصل کنید و ممکن است همه چیز به حالت عادی بازگردد. خاموش کردن وای فای و روشن کردن مجدد آن می تواند از طریق برنامه تنظیمات یا مرکز کنترل انجام شود.

در برنامه تنظیمات

  • تنظیمات را اجرا کنید و روی Wi-Fi از منو ضربه بزنید.
  • کلید Wi-Fi را خاموش کنید. سوئیچ دیگر رنگ سبز ندارد.
  • 10 ثانیه صبر کنید، سپس دوباره کلید را تغییر دهید تا Wi-Fi دوباره روشن شود.

در مرکز کنترل (به طور موقت)

  • در iPhone X و جدیدتر، از گوشه بالا سمت راست به پایین بکشید تا Control Center باز شود. برای آیفون 8 و بالاتر، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید.
  • روی نماد Wi-Fi ضربه بزنید تا خاموش شود.
  • 10 ثانیه صبر کنید، سپس دوباره روی نماد ضربه بزنید.
بخوانید  بهترین برنامه برای بررسی مشکلات گوشی HP

فراموش کردن شبکه وای فای

اگر شبکه Wi-Fi که به آن ملحق شده‌اید در گذشته کار کرده است، می‌توانید سعی کنید وای‌فای را فراموش کرده و سپس آن را دوباره وصل کنید تا به رفع مشکل کمک کنید. شاید به این دلیل است که سیگنال همسایه قوی است که بر اتصال شما در آیفون تأثیر می گذارد، شاید یک خطای نرم افزار mirror باعث این مشکل شده است. فراموش کردن وای فای ممکن است مشکل اتصال آیفون شما به اینترنت را برطرف کند.

  • برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Wi-Fi ضربه بزنید.
  • روی نماد آبی رنگ در کنار شبکه Wi-Fi که می‌خواهید فراموش کنید ضربه بزنید. نماد شبیه i آبی است.
  • هنگامی که یک پاپ آپ از شما می خواهد تأیید کنید، دوباره روی «فراموش کردن» ضربه بزنید.
  • به لیست شبکه های Wi-Fi موجود خود برگردید، روی شبکه Wi-Fi که قبلاً فراموش کرده اید ضربه بزنید، رمز عبور خود را وارد کنید تا دوباره به شبکه متصل شوید. سپس آیفون شما دوباره شبکه را به خاطر می آورد. بررسی کنید که آیا پیام “بدون اتصال به اینترنت” ناپدید می شود.

ریستارت کردن آیفون

این غیرمعمول نیست که آیفون شما با یک مشکل نرم افزاری آینه ای مواجه می شود که مانع از عملکرد صحیح آن می شود، از جمله اینکه آیفون به شبکه وصل نمی شود. اما امیدواریم گاهی اوقات یک راه اندازی مجدد ساده آن را حل کند.

برای کمک به تأیید اینکه این مشکل نیست، همزمان دکمه کناری و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را در iPhone X، 11، XR ​​یا 12 (یا جدیدتر) فشار دهید و نگه دارید. اگر از آیفون نسخه قدیمی تر (8، 7، 6s، 6) استفاده می کنید، به جای آن دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید.

بخوانید  رفع آسان مشکلات رایج پرینتر شارپ

هنگامی که “Slider to power off” در بالای صفحه ظاهر شد، نوار لغزنده را از چپ به راست بکشید، سپس 30 ثانیه منتظر بمانید تا تلفن شما خاموش شود.

برای روشن کردن مجدد آیفون خود، دکمه کناری (در سمت راست) را فشار داده و نگه دارید تا صفحه لوگوی اپل نمایش داده شود.

راه اندازی مجدد روتر

قبل از انجام یک بازنشانی تمیز تنظیمات شبکه، که شامل کارهای زیادی برای بازسازی تمام شبکه شما می شود، ارزش آن را دارد که روتر خود را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا آیفون به دلیل مشکل روتر Wi-Fi شما به اینترنت وصل نمی شود یا خیر.

راه‌اندازی مجدد همیشه ساده‌ترین و سریع‌ترین گزینه است که می‌تواند به رفع مشکلاتی که تجربه می‌کنید کمک کند، روتر نیز به همین صورت است – شاید هیچ آدرس DHCP به آیفون نمی‌دهد و سپس منجر به عدم اتصال به اینترنت می‌شود.

برای راه اندازی مجدد روتر، ابتدا آن را از برق جدا کنید، 30 ثانیه صبر کنید، سپس دوباره آن را وصل کنید. روتر شما بوت می شود و سعی می کند دوباره به اینترنت متصل شود و آدرس را به دستگاه ارسال کند. یک دقیقه صبر کنید و بررسی کنید که آیا آیفون شما اکنون به Wi-Fi متصل است یا خیر.

در غیر این صورت، می توانید سعی کنید از دستگاه دیگری مانند iPad یا لپ تاپ خود برای اتصال این شبکه Wi-Fi استفاده کنید. اگر iPad یا لپ تاپ شما به طور معمول کار می کند، می توانید با خیال راحت مشکل را به آیفون خود محدود کنید و مشکلی با روتر خود نداشته باشید. اما اگر نمی توانید در هیچ یک از دستگاه خود به Wi-Fi متصل شوید، ممکن است مشکل روتر یا سرویس اینترنت باشد، ممکن است لازم باشد با سازنده روتر یا ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا ببینید آیا سرویس قطع شده است یا خیر.

بخوانید  عیب یابی Air MacBook

خارج و وارد کردن سیم کارت

یکی دیگر از راه حل های ممکن برای مشکل کار نکردن اینترنت آیفون این است که به آرامی سیم کارت را از سینی بیرون بیاورید و سپس سیم کارت را دوباره در سینی قرار دهید. این روش ممکن است کارساز نباشد، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

بررسی به روز رسانی نرم افزار

اگر فکر می‌کنید «بدون اتصال اینترنت در آیفون» مبهم به نظر می‌رسد، حق با شماست. این مشکل می تواند ناشی از لیستی از مشکلات احتمالی باشد. همچنین ممکن است به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون خود را بررسی کنید، که می‌تواند باگ‌های نرم‌افزاری ناشناخته را برطرف کرده و عملکرد امنیتی را بهبود بخشد.

به Settings > General > Software Update بروید. اگر نسخه نرم‌افزار جدیدی برای به‌روزرسانی موجود است، روی Download and Install ضربه بزنید، منتظر بمانید تا دانلود به‌روزرسانی تمام شود، سپس روی Install Now ضربه بزنید تا آیفون خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. صبور باشید، ممکن است مدتی طول بکشد.

برگرداندن تنظیمات شبکه به تنظیمات اولیه

پس از انجام تمام روش‌های بالا، آیفون شما همچنان به شبکه متصل نمی‌شود؟ وقت آن است که تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید. اگرچه این گزینه به طور کامل تمام تنظیمات برگزیده شبکه را حذف می‌کند و همه شبکه‌های Wi-Fi، بلوتوث، شبکه تلفن همراه و تنظیمات VPN را که برای تنظیم همه چیز مانند جدید و وارد کردن مجدد رمزهای عبور وای‌فای مرتبطی که قبلاً استفاده کرده‌اید، بازنشانی می‌کند، صدها هزار کاربران مشکل “آیفون نمی تواند به اینترنت وصل شود” را با موفقیت حل کرده اند.

برای بازنشانی همه شبکه‌های خود به حالت پیش‌فرض، برنامه Settings را در آیفون خود باز کنید، روی General > Reset > Reset Network Settings ضربه بزنید. برای تایید مجدداً Reset Network Settings را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: 6 راه برای حفظ سلامت باتری آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *