اردیبهشت 14, 1403 1:15 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه ریست فکتوری گوشی شیائومی
نحوه ریست فکتوری گوشی شیائومی

ریست فکتوری گوشی شیائومی چگونه انجام میشود؟ غیر معمول نیست که گوشی شیائومی به مرور زمان کند می شوند و تنبل و کند می شوند. در حالی که یک راه اندازی مجدد ساده می تواند اکثر مشکلات را برطرف کند، راه حل پایداری نیست. در موارد جدی تر، ممکن است مجبور شوید به بازنشانی کارخانه ای متوسل شوید. یکی دیگر از مواردی که باید گوشی شیائومی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید، قبل از فروش گوشی شیائومی به مالک جدید است. در این راهنما، ما به شما می گوییم که چگونه گوشی شیائومی خود را با خیال راحت به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. همچنین برخی از مواردی را که باید قبل از ادامه این مرحله رعایت کنید، یاد خواهید گرفت.

ریست فکتوری گوشی شیائومی
ریست فکتوری گوشی شیائومی

چگونه گوشی شیائومی هوشمند اندرویدی خود را ریستارت کنیم

گاهی اوقات، تلفن ها بدون هیچ دلیل مشخصی مسدود می شوند. اگرچه آزاردهنده است، اما معمولاً می‌توان آن را به سرعت و به راحتی با راه‌اندازی مجدد برطرف کرد – همچنین به عنوان “راه‌اندازی مجدد” یا انجام “بازنشانی نرم” تلفن شما شناخته می‌شود. این نه تنها به تلفن شما یک شروع تازه می دهد، بلکه تمام عکس ها، برنامه ها و تنظیمات شما دست نخورده باقی می مانند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • دکمه پاور آن را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و دوباره راه اندازی می شود.
  • شما می توانید این مرحله را حتی زمانی که صفحه نمایش روشن است اما پاسخ تلفن به ورودی های شما کاملا متوقف شده است، انجام دهید.

در صورتی که بازنشانی نرم مشکل شما را حل نکند، وقت آن است که اقدامات جدی تری انجام دهیم. بسته به مشکلی که با آن مواجه هستید، گزینه ای برای انجام بازنشانی تنظیمات یا بازنشانی کامل کارخانه وجود دارد. بیایید ابتدا تفاوت بین این دو را یاد بگیریم.

بخوانید  همه چیز درباره مشکلات گوشی آیفون 13
ریست فکتوری گوشی شیائومی
ریست فکتوری گوشی شیائومی

انتخاب بین بازنشانی تنظیمات و بازنشانی کارخانه

بازنشانی کارخانه‌ای یک گوشی شیائومی هوشمند اندرویدی یک گام فوق‌العاده است و اساساً تلفن شما را به حالتی که در زمان جدید بود برمی‌گرداند. اگر نگران مشکل تنظیم مجدد همه چیز هستید، توصیه می شود ابتدا تنظیمات را در تلفن خود بازنشانی کنید.

در نسخه استوک اندروید 11، گوگل دو گزینه برای بازنشانی تنظیمات در اختیار شما قرار می دهد. بیایید بررسی کنیم که چگونه این کار را انجام دهیم.

  • به “تنظیمات” بروید
  • به “سیستم” بروید
  • گزینه “پیشرفته” را باز کرده و “تنظیم مجدد گزینه ها” را انتخاب کنید.
  • اکنون سه گزینه را در اینجا می‌بینید: «بازنشانی WiFi، تلفن همراه و بلوتوث»، «بازنشانی تنظیمات برگزیده برنامه» و «پاک کردن همه داده‌ها».

تنظیم مجدد تنظیمات Wi-Fi، موبایل و بلوتوث ممکن است در همه شرایط مفید نباشد – اما گزینه دوم “تنظیم مجدد تنظیمات برگزیده برنامه” می تواند در برخی شرایط مفید باشد – به خصوص اگر مشکلات روی تلفن شما ناشی از یک برنامه اشتباه باشد. اگر این مرحله نیز نتوانست مشکل شما را حل کند، وقت آن رسیده است که همه چیز را به سطح بعدی ببریم.

هشدار: بازنشانی کارخانه‌ای یک گوشی شیائومی اندرویدی شامل از دست دادن تمام داده‌های ذخیره شده در تلفن است. قبل از ادامه، مطمئن شوید که از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

چگونه گوشی شیائومی هوشمند اندرویدی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنیم

اگر راه‌اندازی مجدد دستگاه کمکی نکرد و تلفنتان همچنان فعال است، ممکن است بخواهید بازنشانی کارخانه‌ای را امتحان کنید. با این کار گوشی شیائومی هوشمند شما به تنظیمات سازنده اصلی خود باز می گردد. این بدان معنی است که همه برنامه ها به همراه فایل ها، تنظیمات و به روز رسانی برنامه سازنده پاک می شوند. با این حال، لازم نیست نگران بازگرداندن گوشی شیائومی خود به نسخه قبلی سیستم عامل اندروید باشید. تلفن هوشمند شما تصویر اصلی سیستم عامل را نگه نمی دارد – پس از به روز رسانی، نمی توانید به نسخه قدیمی تر برگردید.

بخوانید  دلایل خرابی باتری UPS

این فرآیند همچنین گاهی اوقات به عنوان قالب بندی یا انجام “تنظیم مجدد سخت” نامیده می شود. با این حال، بازنشانی سخت گوشی شیائومی هوشمند اندرویدی شما در واقع چندان دشوار نیست. سریعترین و بدون دردسرترین راه برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه از طریق منوی تنظیمات است. اگر این امکان پذیر نیست، می توانید در حالت بازیابی نیز بازنشانی کنید. در اینجا دستورالعمل برای هر دو آمده است.

ریست فکتوری گوشی شیائومی
ریست فکتوری گوشی شیائومی

از منوی تنظیمات گوشی شیائومی اندروید خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

روش انجام این کار از دستگاهی به دستگاه دیگر کمی متفاوت است. در دستگاه‌هایی که دارای اندروید ۱۱ هستند، مسیر مانند قبل است

  • به «تنظیمات» بروید و تا انتها به پایین بروید تا «سیستم» را پیدا کنید.
  • روی System ضربه بزنید و گزینه Reset را پیدا کنید.
  • از لیست، روی “Erase all data” (بازنشانی به تنظیمات کارخانه) ضربه بزنید.
  • فهرستی از داده‌ها را می‌بینید که پاک می‌شوند، همراه با حساب‌های واردشده به سیستم و گزینه «تنظیم مجدد تلفن» در پایین.
  • روی آن ضربه بزنید و “حذف همه داده ها” را انتخاب کنید.

آندروید را در حالت بازیابی به حالت کارخانه بازنشانی کنید

اگر تلفن شما آنقدر به هم ریخته است که نمی توانید به منوی تنظیمات خود دسترسی پیدا کنید، هنوز امیدی وجود دارد. می‌توانید در حالت بازیابی، فقط با استفاده از دکمه‌های گوشی شیائومی خود، بازنشانی کنید.

بخوانید  نحوه روشن کردن حالت ایمن در اندروید

در صورت امکان، ابتدا از اطلاعات گوشی شیائومی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا این فرآیند تمام داده ها را از حافظه داخلی گوشی شیائومی شما حذف می کند.

  • گوشی شیائومی خود را خاموش کنید
  • دکمه کاهش صدا را نگه دارید و در حین انجام این کار، دکمه پاور را نیز نگه دارید تا گوشی شیائومی روشن شود.
  • کلمه Start را خواهید دید، سپس باید Volume down را فشار دهید تا حالت Recovery برجسته شود.
  • اکنون دکمه پاور را فشار دهید تا حالت بازیابی شروع شود. اکنون باید یک ربات اندرویدی را ببینید.
  • هنگامی که در حالت بازیابی قرار گرفتید، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و در حین انجام این کار، یک بار دکمه افزایش صدا را فشار دهید، سپس دکمه پاور را رها کنید.
  • کاهش صدا را فشار دهید تا Wipe data/factory reset برجسته شود، سپس دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا آن را انتخاب کنید.
  • پس از انجام این کار، دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه Reboot system now را انتخاب کنید.
  • سپس، می توانید اطلاعات گوشی شیائومی خود را بازیابی کنید.

آیا سعی کرده اید یک تنظیم مجدد نرم یا سخت گوشی شیائومی اندرویدی خود را انجام دهید؟ چطور گذشت؟ در نظرات به ما اطلاع دهید که چگونه گذشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *