اردیبهشت 11, 1403 8:05 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 ارتقای درست گوشی نوکیا با روش درست
ارتقای درست گوشی نوکیا با روش درست

ارتقای درست گوشی نوکیا چگونه انجام می‌شود؟ مقاومت در برابر وسوسه یک گوشی نوکیا هوشمند جدید می تواند سخت باشد. با این حال، توسعه تلفن به حدی کاهش یافته است که تضمین نمی شود یک دستگاه جدید خیلی بهتر از یک دستگاه قدیمی باشد. به خصوص نه 1000 دلار بهتر، که ممکن است در نهایت آن را بپردازید. بنابراین شاید راه حل بهتر این باشد که از تلفن اندروید فعلی خود بیشتر استفاده کنید. بیایید نگاهی به برخی از رایج‌ترین دلایل ارتقاء و نحوه کار با آن‌ها بیندازیم.

ارتقای درست گوشی نوکیا
ارتقای درست گوشی نوکیا

دلایل ارتقای درست گوشی نوکیا

به همان اندازه که داشتن آخرین نسخه اندروید مطلوب است، در واقع چندان مهم نیست. مطمئناً جدیدترین ویژگی‌های اندروید و بهینه‌سازی عملکرد را از دست خواهید داد، اما تقریباً همه برنامه‌ها می‌توانند روی نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اجرا شوند. با ارتقا ندادن چیزی از دست نخواهید داد.

با این حال، اگر مهم است، می توانید در وهله اول سعی کنید و از بروز مشکل جلوگیری کنید. سازنده‌ای را انتخاب کنید که به‌روزرسانی‌های معمولی اندروید را ارائه می‌دهد.

اگر این امکان وجود ندارد، نصب یک کاستوم رام بهترین راه است. ما سیستم عامل Lineage را توصیه می‌کنیم که برای اکثر تلفن‌های رایج بیلد دارد و مرتباً به‌روزرسانی می‌شود. سه مزیت اصلی وجود دارد:

  1. شما می توانید نسخه به روزتری از اندروید را نسبت به آنچه که تلفن شما به طور رسمی ارائه می دهد اجرا کنید.
  2. آخرین به روز رسانی های امنیتی در بیلدها گنجانده شده است.
  3. ویژگی های اضافی وجود دارد که در جای دیگر نمی توانید پیدا کنید، به خصوص برای حفظ حریم خصوصی و امنیت.

اگر مورد دوم مخصوصاً برای شما مهم است، ممکن است بخواهید به جای آن به CopperheadOS نگاه کنید، اگرچه فقط تعداد بسیار محدودی از دستگاه ها را پشتیبانی می کند.

گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف مانند ضربه یا فشار روی صفحه نمایش گوشی هوشمند شما خط و خش ایجاد میشود. در این موارد باید چه کرد؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله « رفع خط و خش لنز دوربین گوشی نوکیا » را مطالعه کنید.

بخوانید  دلایل راه اندازی مجدد لپ تاپ دل

یک رابط کاربری جدید با لانچرها دریافت کنید

بدیهی است که فلش کردن رام یک راه حل فنی تر است، بنابراین برای همه مناسب نیست (و نمی توان آن را در هر دستگاهی نیز انجام داد). یک گزینه کاملاً ساده‌تر و در دسترس‌تر برای ارتقای تلفن Android خود، نصب یک لانچر جدید است.

لانچرها جایگزین صفحه اصلی و کشوی برنامه تلفن شما می شوند. آنها می توانند ظاهر جدیدی به دستگاه شما بدهند و با پشتیبانی از بسته های آیکون و شبکه های آیکون با اندازه های مختلف، بسیار قابل تنظیم هستند. بهترین راه‌اندازها، مانند Nova و Action Launcher، دارای ویژگی‌هایی از آخرین نسخه اندروید و دستگاه‌های پیکسل هستند، مانند ویجت «در یک نگاه» و نوار جستجو در داک.

لانچر جایگزین به روز رسانی کامل نیست. اما اگر تشنه چیز متفاوتی هستید، آزمایش با یک لانچر جدید ممکن است برای راضی نگه داشتن شما کافی باشد.

شما به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید

یکی از رایج ترین دلایل خرید یک گوشی نوکیا جدید این است که فضای گوشی نوکیا قدیمی شما کم شده است. یک دستگاه جدید از جعبه ممکن است ده‌ها گیگابایت فضای خالی داشته باشد، اما فقط چند ماه طول می‌کشد تا عکس‌ها، ویدیوها، بازی‌ها و موسیقی‌های شما در هم بپرند. اما قبل از اینکه تصمیم به ارتقاء بگیرید، ابتدا چند گزینه دارید که باید امتحان کنید.

ارتقای درست گوشی نوکیا
ارتقای درست گوشی نوکیا

ذخیره سازی قابل قبول در ارتقای درست گوشی نوکیا

اگر گوشی نوکیا شما دارای اسلات کارت MicroSD است، پس بدیهی است که باید از آن استفاده کنید. بسیاری از دستگاه‌های دارای Android نسخه 6.0 یا بالاتر از قابلیتی به نام ذخیره‌سازی قابل قبول پشتیبانی می‌کنند.

این به اندروید امکان می‌دهد کارت شما را به عنوان یک افزونه فضای ذخیره‌سازی داخلی مشاهده کند. نیازی نیست نگران انتقال فایل ها و برنامه ها از حافظه داخلی به حافظه خارجی باشید – همه اینها به طور خودکار اتفاق می افتد.

بخوانید  تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی

در تلفن‌هایی که از فضای ذخیره‌سازی قابل قبول پشتیبانی می‌کنند، زمانی که کارت را برای اولین بار وارد می‌کنید، از شما خواسته می‌شود آن را تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید با رفتن به تنظیمات > فضای ذخیره‌سازی، کارت موجود را تغییر دهید. روی کارت ضربه بزنید و تنظیمات ذخیره‌سازی > قالب‌بندی به‌عنوان حافظه داخلی را انتخاب کنید. هر دو روش کارت شما را پاک می کنند، بنابراین مطمئن شوید که ابتدا از آنها نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

ابر در ارتقای درست گوشی نوکیا

اگر دستگاه شما اسلات کارت حافظه ندارد، می توانید به جای آن مقدار زیادی از داده های خود را در فضای ابری بارگذاری کنید.

می‌توانید با باز کردن Google Photos و انتخاب منو > آزاد کردن فضا > آزاد کردن، این کار را برای عکس‌ها و ویدیوهای خود انجام دهید. با این کار تمام تصاویری که در حساب Photos شما پشتیبان‌گیری شده‌اند و بیش از 30 روز از آن‌ها می‌گذرد، از تلفن شما حذف می‌شود.

به همین ترتیب، می‌توانید تمام فایل‌های موسیقی خود را در Google Play Music آپلود کرده و از دستگاه خود حذف کنید. سپس آنها را فقط در صورت نیاز در تلفن خود پخش یا دانلود خواهید کرد (و برنامه جریان های شما را برای ذخیره داده ها در حافظه پنهان ذخیره می کند). و می‌توانید فیلم‌ها را در یک حساب Dropbox آپلود کنید و با استفاده از پخش‌کننده ویدیوی بومی Android آن‌ها را استریم کنید.

تلفن شما کند می شود

هر گوشی نوکیا با گذشت زمان کند می شود. این به این معنی نیست که سخت افزار کندتر می شود، بلکه استفاده روزمره باعث می شود سیستم متورم و ناکارآمد شود. اما به جای ارتقاء به یک گوشی نوکیا اندرویدی جدید، می‌توانید مطمئن شوید که از سخت‌افزاری که قبلاً داشته‌اید بیشترین بهره را می‌برید.

بخوانید  چرا روی صفحه مانیتور لکه‌های سیاه به وجود می‌آید؟

وسوسه نشوید که از ابزارهایی مانند مدیر وظیفه یا برنامه هایی که ادعا می کنند سرعت بیشتری ارائه می دهند استفاده کنید. آنها کار نمی کنند. در عوض، ساده ترین راه حل را انتخاب کنید: تنظیم مجدد کارخانه.

ابتدا مطمئن شوید که از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. سپس به Settings > Backup & Reset بروید تا گوشی نوکیا خود را به حالت اولیه خود بازگردانید. اکنون فقط برنامه‌ها را نصب کنید و حساب‌هایی را که واقعاً استفاده می‌کنید راه‌اندازی کنید، و باید متوجه شوید که تلفن شما به همان روانی کار می‌کند که اولین بار آن را دریافت کردید.

از آنجا می‌توانید برخی از راه‌های پیشرفته‌تر برای سریع‌تر کردن تلفن خود را کشف کنید، از افزایش سرعت انیمیشن‌ها گرفته تا نصب برنامه‌های ریشه‌ای که رم شما را به طور مؤثرتری مدیریت می‌کنند.

ارتقای درست گوشی نوکیا
ارتقای درست گوشی نوکیا

شما یک دوربین بهتر می خواهید

دوربین یکی از معدود قطعات گوشی نوکیا های هوشمند است که هنوز از نسلی به نسل دیگر بهبود می یابد. و در حالی که هیچ کاری نمی توانید در مورد اندازه یا دیافراگم سنسور در دوربین تلفن فعلی خود انجام دهید، هنوز هم می توانید بیشتر از آنچه در حال حاضر هستید از آن بهره ببرید.

نرم افزار تا حد زیادی کیفیت عکس های شما را تعیین می کند. تلفن های پیکسل گوگل به طور کلی دارای بهترین نرم افزار هستند، به خصوص ویژگی HDR+ آن برای تولید تصاویر عالی با محدوده دینامیکی بالا.

برنامه دوربین Google فقط به طور رسمی برای دستگاه های پیکسل در دسترس است. به طور غیر رسمی، یک نسخه مود شده وجود دارد که باعث می شود آن را روی دستگاه هایی با تراشه های اسنپدراگون 820 و 835 کار کند.

اینها شامل OnePlus 3T، 5، و 5T، LG G6 و انواع Snapdragon Samsung Galaxy S8 هستند. این مد از HDR+، تاخیر شاتر صفر و عکسبرداری RAW پشتیبانی می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *