اردیبهشت 9, 1403 10:27 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 اقدامات لازم برای رفع کندی لپ تاپ لنوو
اقدامات لازم برای رفع کندی لپ تاپ لنوو

برای رفع کندی لپ تاپ لنوو چه باید کرد؟ آیا لپ تاپ لنوو کندی دارید؟ یک لپ تاپ لنوو کند ممکن است حتی ساده ترین کارها را نیز دشوار به نظر برساند. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد رایانه خود انجام دهید. بیایید ببینیم چه کارهایی می توانید برای کمک به افزایش سرعت رایانه خود انجام دهید.

رفع کندی لپ تاپ لنوو
رفع کندی لپ تاپ لنوو

چرا لپ تاپ لنوو من اینقدر کند است

چندین چیز می تواند باعث کندی لپ تاپ لنوو شود. از آنجایی که سیستم عامل شما باید منابع لپ تاپ لنوو شما (قدرت پردازنده، فضای ذخیره سازی، حافظه) را در بین تمام برنامه های در حال اجرا بر روی آن مدیریت کند، ممکن است عوامل زیادی بر عملکرد آن تأثیر بگذارند. با این حال، رایج ترین دلایل کندی رایانه، استفاده ضعیف از منابع رایانه شما است. در اینجا برخی از دلایلی که ممکن است باعث کند شدن رایانه شما شده است آورده شده است:

  • جلوه های بصری و جلوه های ویژه منابع رایانه را بیش از حد بارگذاری می کنند.
  • ویروس یا بدافزار
  • عدم هماهنگی با ویندوز یا به روز رسانی درایورها.
  • برنامه های راه اندازی بسیار زیاد است.
  • برنامه های زیادی در پس زمینه در حال اجرا هستند.
  • ما با کمبود فضای ذخیره سازی سخت (HDD یا SSD) مواجه هستیم.
  • RAMرو ​​به اتمام است
بخوانید  10 مشکل رایج لپ تاپ ایسر

لپ تاپ لنوو خود را مجددا راه اندازی کنید

اگر سرعت لپ تاپ لنوو شما پایین است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را راه اندازی مجدد کنید. همانطور که برنامه ها بر روی لپ تاپ لنوو شما اجرا می شوند، سیستم عامل شما فضای RAM را اختصاص می دهد. RAM شما در نهایت تمام می شود و باعث می شود که رایانه شما کند شود زیرا سیستم عامل شما شروع به استفاده از فایل swap می کند. از آنجایی که هارد دیسک‌ها، حتی SSD‌های بسیار سریع‌تر، کندتر از RAM هستند، زمانی که لپ تاپ لنوو شما به استفاده از فایل swap متوسل می‌شود، سرعت آن به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

به سادگی بستن برنامه هایی که در رایانه شما فعال هستند کمک می کند. اما راه اندازی مجدد رایانه به شما امکان می دهد به روش های مختلف آن را به روز کنید. این تضمین می کند که برنامه ها در پس زمینه اجرا نمی شوند. به‌روزرسانی‌های ویندوز را قادر می‌سازد نصب شود و می‌تواند مشکلات مختلفی را که ممکن است با آن مواجه شوید، مانند از دست دادن حافظه، که باعث می‌شود برنامه‌ها بسیار بیشتر از آنچه باید RAM مصرف کنند، برطرف کند.

هارد دیسک خود را تمیز کنید

هنگامی که حافظه هارد دیسک شما پر است، لپ تاپ لنوو شما را کند می کند زیرا سیستم عامل ظرفیت آزاد کافی برای عملکرد موثر ندارد. علاوه بر این، سیستم عامل شما به فضایی برای ایجاد فایل های موقت، جلوگیری از تکه تکه شدن و استفاده از فایل swap نیاز دارد.

بخوانید  نحوه روشن کردن حالت ایمن در اندروید

برای اطمینان از اینکه رایانه شما به دلیل هارد دیسک کامل کند نیست، بررسی کنید که حداقل 500 مگابایت (مگابایت) فضای دیسک در دسترس باشد. برای اینکه ببینید چقدر فضای خالی دارید، File Explorer را باز کنید و «This PC» را از نوار ناوبری سمت چپ انتخاب کنید. درایو اصلی شما به طور کلی “Windows (C:)” نامیده می شود، اما اگر درایوهای دیگری دارید، می توانید میزان فضای آنها را از این صفحه نیز مشاهده کنید. حتی اگر درایوهای زیادی دارید، مطمئن شوید که هر یک دارای یک بافر 500 مگابایتی است تا به سیستم عامل در مدیریت فایل های روی درایو کمک کند.

کارهایی که می توانید برای بهبود سرعت لپ تاپ لنوو انجام دهید

  • سطل زباله یا سطل بازیافت را پاک کنید.
  • هر برنامه ناخواسته ای را که استفاده نمی کنید حذف کنید. معمولاً رایانه های جدید با برنامه نویسی همراه هستند که هرگز از آنها استفاده نمی کنید.
  • هر فایلی را که ممکن است دیگر نیاز نداشته باشید حذف کنید. با این کار فضای روی هارد دیسک آزاد می شود.
  • پوشه دانلودهای خود را پاک کنید.
  • تمام کش و کوکی ها را در مرورگر وب خود پاک کنید.

اگر هنوز به کمک نیاز دارید تا فضایی روی هارد دیسک خود ایجاد کنید، به این فکر کنید که داده ها و اسناد خود را در فضای ابری قرار دهید تا فضای دیسک خود را آزاد کنید. Onedrive، Dropbox و Google Drive برخی از گزینه های محبوب تر هستند. همچنین می توانید یک هارد دیسک خارجی برای ذخیره فایل ها در آن تهیه کنید. این سرویس ها نه تنها به شما اجازه می دهند هارد دیسک خود را از داده ها پاک کرده و سرعت رایانه خود را افزایش دهید، بلکه به شما این امکان را می دهند که از هر رایانه یا تلفنی با اتصال به اینترنت به فایل های خود دسترسی داشته باشید. این بسیار شبیه زمانی است که عکس‌ها را از گوشی خود پاک می‌کنید. آنها برای دسترسی آسان در ابر شما ذخیره می شوند تا چیزی را از دست ندهید.

بخوانید  روش باز کردن قفل تبلت بدون رمز عبور

پیشنهاد مطالعه: تعمیر روشن نشدن تلویزیون دوو 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *