اردیبهشت 10, 1403 11:18 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر روشن نشدن تلویزیون دوو
تعمیر روشن نشدن تلویزیون دوو

آیا با دلایل روشن نشدن تلویزیون آشنایی دارید؟ تکنیک های عیب یابی زیادی برای تلویزیون دووی که روشن نمی شود وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 روشن نشدن تلویزیون
روشن نشدن تلویزیون

اتصالات خود را بررسی کنید

اگر تلویزیون دوو شما به منبع برق وصل است اما روشن نمی شود، کابل برق را برای علائم آشکار آسیب بررسی کنید. و اگر کابل مشابهی در اطراف دارید، می توانید آن را به تلویزیون دوو خود وصل کنید و ببینید کار می کند یا خیر.

همچنین باید پین‌های رابط تلویزیون دوو خود را بررسی کنید تا ببینید خراب شده‌اند. اگر اینطور باشد، آنها برق را به برد توزیع تلویزیون دوو شما تغذیه نمی کنند. بنابراین شما به خدمات یک تکنسین الکترونیک حرفه ای نیاز خواهید داشت.

دستگاه های خارجی مانند کنسول های بازی و پخش کننده های بلوری نیز می توانند در انتقال برق شما اختلال ایجاد کنند. به سادگی آنها را از برق بکشید و تلویزیون دوو خود را دوباره روشن کنید تا ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر.

ریموت خود را بازنشانی کنید

از آنجایی که اگر از کنترل از راه دور استفاده می کنید ممکن است تلویزیون دوو شما روشن نشود، ممکن است خود ریموت مشکل داشته باشد. خوشبختانه، ما می‌توانیم یک تنظیم مجدد نرم‌افزاری انجام دهیم تا به درستی کار کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. درپوش پلاستیکی نگهدارنده باتری در پشت کنترل از راه دور خود را بردارید.
  2. دکمه پاور را به مدت 5 ثانیه فشار دهید.
  3. باتری ها را تعویض کنید و درپوش نگهدارنده باتری را برگردانید.
  4. اکنون کنترل از راه دور را با تلویزیون دوو خود تست کنید تا ببینید روشن می شود یا خیر.
بخوانید  10 خطای رایج لپ تاپ ایسوس

تنظیم مجدد کارخانه ای تلویزیون دوو

در حین انجام این مرحله باید تلویزیون دوو خود را وصل کنید، حتی اگر چیزی را روی صفحه نمی بینید. علاوه بر این، از کنترل از راه دور خود استفاده نخواهید کرد، اما باید دکمه تنظیم مجدد را در تلویزیون دوو خود پیدا کنید.

برای پیدا کردن دکمه تنظیم مجدد در تلویزیون دوو، کناره‌ها، پشت یا پایین دستگاه خود را بررسی کنید. این معمولاً یک دکمه فشاری کوچک است که با این وجود بیرون زده است. در برخی از مدل های تلویزیون دوو، داخل یک سوراخ کوچک قرار دارد و باید آن را با یک گیره کاغذ یا شیئی مشابه فشار دهید.

دکمه ریست را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. تنظیمات تلویزیون دوو شما به حالت پیش فرض بازیابی می شود و سپس در عرض یک دقیقه راه اندازی مجدد می شود. در برخی از برندها و مدل های تلویزیون دوو، برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، باید دکمه پاور را به مدت 10 تا 15 ثانیه فشار دهید.

اگر مطمئن نیستید کجا آن را پیدا کنید، راهنمای کاربر تلویزیون دوو یا وب سایت سازنده خود را برای مشخصات فنی بررسی کنید.

توجه: بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تلویزیون دوو شما را به تنظیمات پیش‌فرض برمی‌گرداند. متأسفانه، تمام تنظیمات، رمزهای عبور WiFi و غیره را از دست خواهید داد.

بخوانید  نحوه تغییر کدک بلوتوث در گوشی HTC

منبع ورودی صحیح را انتخاب کنید

گاهی اوقات تلویزیون دوو روشن نمی شود زیرا سیگنال یا منبع ویدیو به اشتباه وصل شده است. دوبار بررسی کنید که آیا از دستگاه استریم، AVR، پخش کننده دی وی دی، بلوری، جعبه کابل یا هر چیز دیگری استفاده می کنید تا مطمئن شوید ورودی با پورت HDMI که باید استفاده می کنید مطابقت داشته باشد.

بررسی کنید که آیا تلویزیون دوو وارد حالت خواب شده است یا خیر

گاهی اوقات تلویزیون دوو به تازگی وارد حالت خواب شده است و ممکن است اشتباه کرده باشید که نمی خواهد روشن شود. احتمالاً شخصی بدون اطلاع شما حالت Sleep یا Power Saver را فعال کرده است.

اما می‌توانستید آن را به‌طور تصادفی یا از طریق تنظیمات دیگری برای کنترل والدین شروع کنید. برای غیرفعال کردن حالت خواب، مراحل زیر را طی کنید:

  1. دکمه Menu را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا منوی سیستم باز شود. ممکن است صفحه نمایش به طرز شگفت انگیزی روشن شود.
  2. به برگه با عنوان Sleep، Sleep Timer یا Power Saver بروید.
  3. تنظیم تایمر خواب را خاموش کنید.

فرستنده مادون قرمز (IR) روی کنترل از راه دور خود را بررسی کنید

به غیر از باتری های تخلیه شده از راه دور، ممکن است یکی از اجزای کنترل از راه دور نیز آسیب دیده باشد. این معمولاً برای فرستنده مادون قرمز (IR) در نوک کنترل از راه دور صدق می کند.

بخوانید  مشکل نور پس زمینه تلویزیون دوو

پرتویی از نور نامرئی (مادون قرمز) می تابد که سیگنال های فرمان را به تلویزیون دوو می رساند. اما کنترل از راه دور مادون قرمز فقط می تواند در محدوده دید تلویزیون دوو کار کند، بنابراین هرگونه مانع بین ریموت و گیرنده تلویزیون دوو را بردارید.

یک راه سریع برای عیب یابی اگر فرستنده IR همه چیز خوب است، با فشار دادن و نگه داشتن هر دکمه روی کنترل از راه دور و نگاه کردن به فرستنده از طریق دوربین تلفن خود است زیرا نمی توانید نور مادون قرمز را با چشمان خالی ببینید.

اگر نور را از طریق دوربین خود مشاهده کردید، به این معنی است که کنترل از راه دور به خوبی کار می کند. اما اگر متوجه شدید که ریموت معیوب است، زمان خوبی برای سفارش تعویض آن است.

همچنین ممکن است مشخص شود که گیرنده IR تلویزیون دوو شما معیوب است و نیاز به تعویض دارد. برای اطمینان، سعی کنید تلویزیون دوو را با فشار دادن دکمه پاور آن روشن کنید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با دلایل کندی عملکرد لپ تاپ لنوو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *