اردیبهشت 7, 1403 5:45 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلیل گرمای بیش از حد ps5
دلیل گرمای بیش از حد ps5

گرمای بیش از حد ps5/ PS5 به طور طبیعی در حین بازی گرم می شود، اما باید دما را کنترل کند. هرچند موارد نادری وجود دارد که نمی تواند، و راه حل ها ساده هستند. در اصل، می‌توانید PS5 را باز کنید تا فن آن را تمیز کنید. می توانید آن را به سرویس ببرید، یا می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. حتی یک پیغام خطای رسمی وجود دارد: «PS5 خیلی داغ است. PS5 خود را خاموش کنید و صبر کنید تا دما پایین بیاید. دلایل بالقوه رایج عبارتند از قرار دادن کنسول در مناطق بسته یا گرد و غبار بیش از حد در داخل آن. با این وجود، گرم شدن بیش از حد کنسول PS5 شما خوب نیست. این می تواند عملکرد آن را مختل کند و در نهایت به دستگاه آسیب برساند تا جایی که هیچ بازگشتی نداشته باشد.

چرا PS5 بیش از حد گرم می شود؟

یک قانون کلی وجود دارد: استفاده شدید و بدون تهویه باعث گرم شدن هر دستگاه الکترونیکی می شود. اگر تحت شرایط مناسب بازی نمی کنید، گرم شدن بیش از حد PS5 اجتناب ناپذیر است.

ما فرض می کنیم PS5 شما در شرایط عالی و بدون مشکلات کارخانه به دست شما رسیده است. بنابراین، به دنبال این قانون، در اینجا دلایل احتمالی برای گرم شدن بیش از حد PS5 شما وجود دارد:

  • PS5 شما روی فرش، کاناپه یا زمین است. فن ها می توانند خیلی سریع کثیف شوند. ترجیحاً کنسول را روی یک سکوی چوبی، سنگی یا سرد دیگری قرار دهید.
  • شما دریچه های کنسول را با اشیاء دیگر می بندید، بنابراین از جریان هوای مناسب جلوگیری می کنید. PS5 به فضای تنفسی نیاز دارد، بنابراین از قرار دادن آن در مناطق بسته و مناطق تنگ مانند کابینت خودداری کنید.
  • شما از جاروبرقی برای تمیز کردن دریچه ها استفاده می کنید. با ایجاد میدان الکتریکی به فن ها آسیب می رساند.
  • زباله های ناشی از گرد و غبار، خز و پرز، دریچه های هوا و داخل کنسول را مسدود می کند. می توانید از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن دریچه ها استفاده کنید.
  • شما برای مدت طولانی بازی های سختی انجام می دهید. افزایش وات ممکن است دمای کنسول را افزایش دهد.
بخوانید  6 ابزار تست سلامت باتری لپ تاپ شارپ

اگر تنظیمات شما درست باشد و PS5 همچنان از مشکلات دما رنج می برد، دو انتخاب خواهید داشت. آسیب سخت افزاری داخلی جدی است یا گرد و غبار زیادی در داخل آن وجود دارد.

گرمای بیش از حد ps5

چرا PS5 بیش از حد گرم می شود؟ آیا این خطرناک است؟

طبق گزارش CNET، PS5 در بازی‌های پرتقاضا به 35.1 درجه سانتی‌گراد بالاتر از دمای اتاق می‌رسد. آزمایش‌های بیشتر توسط GamerNexus نشان داد که سیستم PS5 در دمای حدود ۶۵ و ۷۵ درجه سانتی‌گراد بدون مشکل کار می‌کند.

با این حال، رم PS5 می تواند به 92 درجه برسد که به طور خطرناکی نزدیک به آستانه 105 درجه سانتی گراد است که اکثر قطعات الکترونیکی دارند.

اگرچه اینها هنوز شرایط عادی هستند. اما هنگامی که سایر اجزاء به حد 90 درجه سانتیگراد برسند، ممکن است سیستم دچار مشکل شود. علاوه بر این، RAM حرارت حرارتی خود را بسیار سریعتر از بقیه اجزای کنسول افزایش می دهد.

داغ شدن بیش از حد PS5 خطرناک است. فراتر از یک آستانه حرارتی خاص، عملیات مداوم مشکل ساز می شود. گرمای شدید می تواند به تراشه CPU، GPU، RAM یا حافظه SSD آسیب برساند.

سیستم PS5 ممکن است سرعت GPU و CPU را در شرایط گرمای شدید کاهش دهد تا دما را کاهش دهد. در نتیجه، ممکن است باعث از کار افتادن بازی، صفحه نمایش بارگذاری طولانی تر، افت فریم، فریز و موارد مشابه شود.

بخوانید  روش های خنک کردن لپ تاپ ایسر

شهرت در رایج ترین نشانه داغ شدن بیش از حد PS5 کاهش می یابد. این یک مشکل بزرگ است، زیرا PS5 (و X Series X) اغلب برای حفظ 60 فریم بر ثانیه ثابت در 1080p تلاش می کنند.

راه اندازی مجدد PS5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *