اردیبهشت 7, 1403 10:57 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راه های افزایش عمر باتری گوشی ایسوس
راه های افزایش عمر باتری گوشی ایسوس

افزایش عمر باتری گوشی. دنیای تلفن همراه روز به روز در حال گسترش و توسعه است. در سال­های اخیر شاهد پیشرفت­های زیادی در زمینه طراحی و تولید گوشی­های هوشمند بوده ایم. افزایش کیفیت دوربین، بهبود قدرت پردازش، به روز شدن قطعات مختلف و بسیاری از تغییرات دیگر نمونه­هایی از این پیشرفت­ها هستند. با این وجود، در زمینه ارتقای باتری های گوشی پیشرفت های چشمگیری نداشته ایم. در حالی که تعداد زیادی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند قابلیت­هایی نظیر “شارژ سریع” یا “حالت ذخیره نیرو” را برای مقابله با تخلیه سریع باتری ارائه داده­ اند، هنوز راه مقابله معینی را برای این مشکل وجود ندارد.

روش ها و تکنیک های خاصی وجود دارد که با رعایت آنها می­توانید شارژدهی یا به عبارت دیگر، عمر باتری تلفن همراه خود را تا حدی افزایش دهید. البته باید این نکته را در ذهن داشته باشید که باتری­های موبایل عمر نسبتا معینی دارند و نمی­توان به طور معجزه آسا آن را افزایش داد. اما با رعایت یک سری اصول کلی می­توان حداکثر بهینه سازی مصرف را به عمل آورد.

برای آشنایی با این روش ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با اصلی ترین ترفندها و نکات کلیدی در زمینه افزایش عمر باتری گوشی ایسوس که به شما در جهت استفاده حداکثری از گوشی هوشمندتان کمک می­کند آشنا شوید:

بخوانید  رفع خطای بدون سرویس آیفون

کاهش روشنایی صفحه نمایشگر

هنگام بررسی میزان مصرف باتری هر بخش از موبایل، پی می­بریم که پرمصرف­ترین قسمت هر گوشی، بخش صفحه نمایشگر است. بنابراین با کاهش میزان روشنایی صفحه نمایشگر، می­توان عمر باتری گوشی را افزایش داد. همچنین بهتر است رنگ غالب صفحه نمایش را به مشکی تغییر دهید؛ زیرا گوشی شما برای نمایش رنگ مشکی احتیاجی به روشن کردن سایر پیکسل ها ندارد. در نتیجه گوشی شما باتری کمتری مصرف خواهد کرد.

قطع کردن لرزش و بازخورد لمسی

منظور از بازخورد لمسی، ارتعاشات و لرزش­های ملایمی است که هنگام تایپ کردن و لمس دکمه های خازنی احساس می­کنیم. اما این لرزش­ها تا حدودی باعث کاهش باتری می­شوند. بنابراین غیر فعال کردن “بازخورد هپتیک” می­تواند به شما در جهت کاهش مصرف باتری کمک کند.

افزایش عمر باتری گوشی ایسوس

روشن کردن حالت پرواز

به دلیل محدودیت­هایی که فعال بودن حالت پرواز برای کاربران ایجاد می­کند، این راه حل را نمی­توان به عنوان یک راهکار روزمره معرفی کرد. اما این وضعیت به تلفن همراه این امکان را می­دهد که برای مدت زمان بیشتری اجرای برنامه های چند رسانه­ای مانند پخش کننده موسیقی، ویدئو و سایر فعالیت هایی که نیاز به اتصال ندارند را ادامه دهد. پس در مواقعی که نمی­خواهید پیام یا تماسی ارسال یا دریافت کنید، با روشن کردن حالت پرواز گوشی خود می­توانید در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

بخوانید  دلیل گرمای بیش از حد ps5

غیر فعال کردن موقعیت مکانی

بسیاری از برنامه هایی که روی گوشی نصب می­شوند به طور دائم موقعیت مکانی شما را کنترل می­کنند. ممکن است لوکیشن گوشی را برای مسیریابی، ارسال موقعیت مکانی و غیره روشن کرده باشید و بعد از اتمام کار فراموش کرده باشید که آن را غیر فعال کنید. در این حالت بخش زیادی از باتری گوشی شما به دلیل فعال بودن لوکیشن استفاده خواهد شد. بنابراین دقت داشته باشید که در مواقع غیر ضروری این آیتم را غیر فعال کنید.

نمایندگی تعمیر گوشی 

به ­روز رسانی اندروید

به روز رسانی برنامه ها در بهبود عملکرد گوشی های هوشمند و ارتقای عمر باتری بسیار تاثیر گذار هستند. از این رو، سازندگان در جهت بهینه سازی باتری موبایل برنامه ها را به طور مداوم به روز رسانی می­کنند.

خاموش کردن همگام سازی خودکار

بعضی برنامه ها مانند توییتر، جیمیل و تقویم هایی که روی گوشی نصب می­شوند به طور مداوم خود را آپدیت می­کنند تا بتوانند آخرین و به روز ترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند. می­توانید با رفتن به قسمت تنظیمات تلفن همراه و غیر فعال کردن همگام سازی برنامه­هایی که احتیاجی به آپدیت مداوم ندارند عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

کوتاه کردن زمان تایم اوت

 اصطلاح تایم اوت به این معنی است که تلفن همراه عدم فعالیت شما با گوشی را تشخیص می­دهد و صفحه نمایش را به صورت اتوماتیک خاموش می­کند. شما می­توانید با رفتن به منوی تنظیمات، زمان خاموش شدن صفحه را کوتاه ­تر کنید. این ترتیب وقتی با گوشی خود کار نمی­کنید شارژی هم مصرف نخواهد شد. گزینه مورد نظر را می­توانید در قسمت Settings/ Display/ Screen timeout مشاهده کنید.

بخوانید  نحوه بک آپ گرفتن ماشین زمان macOS

استفاده کمتر از برنامه های پر مصرف

اگر از گوشی خود برای کارهایی مانند بازی کردن، تماشای زیاد ویدئو استفاده می­کنید باید بدانید که این فعالیت­ها موجب خالی شدن سریع باتری گوشی می­شود. همچنین انجام چند کار همزمان با یکدیگر (مثلا خواندن کتاب الکترونیکی و موسیقی گوش دادن) هم می­تواند باعث کاهش عمر باتری موبایلتان شود.

حفظ دمای مطلوب گوشی

به یاد داشته باشید که گرما یا سرمای شدید و یا رطوبت، نقش مهمی در تخلیه زود هنگام باتری گوشی دارد و طول عمر باتری را به طور کلی کاهش دهد. بنابراین نهایت دقت را در این زمینه به عمل آورید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: گوشی آبخورده ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *