مرداد 6, 1403 6:50 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 قرار ندادن بعضی اقلام در ماکروویو
قرار ندادن بعضی اقلام در ماکروویو

دلایل قرار ندادن بعضی اقلام در ماکروویو چیست؟ بعد از یک روز طولانی، گرم کردن یا تهیه یک وعده غذایی ممکن است آخرین کاری باشد که می خواهید انجام دهید. ماکروویو به شما این امکان را می دهد که بقایای غذا را به راحتی یخ زدایی و گرم کنید، بدون اینکه نگران برشته کردن یا سرخ کردن چیزی باشید. با این حال، برخی از مواد غذایی و سایر مواد با ماکروویو ناسازگار هستند و حتی می توانند خطر آتش سوزی باشند. برای جلوگیری از آسیب و آشفتگی در آشپزخانه، موارد خاصی وجود دارد که هرگز نباید سعی کنید آنها را در این دستگاه گرم کنید. برای اینکه بدانید چه چیزهایی را نباید در ماکروویو قرار داد، این مقاله  را مطالعه نمایید.

قرار ندادن بعضی اقلام در ماکروویو
قرار ندادن بعضی اقلام در ماکروویو

آیا گذاشتن کاغذ در ماکروویو اشکالی ندارد

کاغذ بسیار قابل اشتعال است. بنابراین به طور کلی ایده خوبی نیست که کاغذ را در ماکروویو قرار دهید. کاغذ می تواند بخارات سمی را آزاد کند و اگر به اندازه کافی داغ شود، آتش می گیرد. مواد غذایی پیچیده شده در کاغذ باید قبل از قرار دادن در ماکروویو از بسته بندی خود خارج شوند تا به آشپزخانه شما آسیب نرسانند و دستگاه را در معرض خطر قرار ندهند.

با این حال، این قانون در مورد رول آشپزخانه یا کاغذ روغنی صدق نمی کند. اگر قرار دادن مواد غذایی پیچیده شده در رول آشپزخانه در ماکروویو برای شما راحت است، خرید رول آشپزخانه ضد ماکروویو را در خرید بعدی خود از فروشگاه در نظر بگیرید.

بخوانید  با صفحه شکسته گوشی چه کنیم؟

آیا می توانید فویل حلبی را در ماکروویو قرار دهید

فویل فلزی یک راه عالی برای پوشاندن مواد غذایی و تازه نگه داشتن آن است. اغلب، غذاهای آماده در بسته‌های حلبی بسته‌بندی می‌شوند، اما اگرچه برای قرار دادن مستقیم در فر ایده‌آل هستند، مهم است که فلز را در ماکروویو قرار ندهید – خطر آتش‌سوزی دارد. ماکروویوها برای جلوگیری از ایجاد قوس الکتریکی طراحی شده‌اند، اما وقتی اجسام فلزی در داخل ماکروویو قرار می‌گیرند می‌توانند تعادل را به هم بزنند و باعث ایجاد قوس الکتریکی شوند که می‌تواند منجر به جرقه شود. این جرقه ها می توانند به خود ماکروویو آسیب بزنند و به دلیل ولتاژ بالایی که ماکروویوها در آن کار می کنند می توانند بسیار خطرناک باشند.

علاوه بر این، انواع دیگر فلزات نیز اثرات مشابهی خواهند داشت، بنابراین حتماً قبل از استفاده از ماکروویو اطمینان حاصل کنید که هیچ کارد و چنگال در کاسه یا بشقاب باقی نمانده است. یافتن ظروف پلاستیکی ایمن ماکروویو یا استفاده از ظرف یا بشقاب سرامیکی به جای بسته بندی فلزی این مشکل را برای شما حل می کند.

ظروف با تزئینات فلزی

تزئینات فلزی را می توان در بسیاری از ظروف یافت، زیرا زیبایی پیچیده ای را به ارمغان می آورد و حتی می تواند رنگ را به آن اضافه کند. با این حال، فلزاتی مانند فویل قلع یا سینی های فلزی، روکش فلزی روی بشقاب ها و کاسه های شما وقتی در ماکروویو قرار می گیرند، آنها را به خطر آتش سوزی تبدیل می کند.

بخوانید  علت روشن نشدن ماکروویو

فلز به گرما واکنش نشان می دهد و باعث ایجاد خطر در آشپزخانه می شود و احتمالاً ماکروویو شما را می شکند یا باعث آتش سوزی می شود. اگر چیزی در یکی از این بشقاب ها نیاز به گرم شدن دارد، بهتر است ابتدا آن را به ظرف دیگری منتقل کنید تا از فاجعه جلوگیری شود.

آیا می توانید ظروف پلاستیکی را در ماکروویو قرار دهید

ظروف پلاستیکی روشی عالی برای نگهداری مواد غذایی هستند، اگرچه بسته به نوع پلاستیک، ممکن است قابل استفاده در ماکروویو باشند یا نباشند. برخی از پلاستیک ها در ماکروویو ذوب می شوند و مواد شیمیایی آزاد می کنند که غذای شما را خراب می کند و می تواند خطرات جدی برای سلامتی داشته باشد. سایر پلاستیک‌ها به‌عنوان «قابل استفاده در ماکروویو» در قسمت زیرین آن مشخص می‌شوند، بنابراین می‌توان غذای شما را در حالی که در ظرف است گرم کرد.

برای ایمن بودن، اگر نیاز دارید چیزی را که در یک ظرف پلاستیکی عرضه می شود گرم کنید که علامت «قابل ماکروویو» یا «غیر ماکروویو» روی آن نوشته نشده است، بهتر است ابتدا آن را از بسته بندی خارج کرده و در ظرف ایمنی ریخته و در ماکروویو قرار دهید.

آیا می توانید ماکروویو را بدون هیچ چیز در آن روشن کرد

همانطور که قرار دادن چیزهای اشتباه در ماکروویو یک مشکل است، قرار ندادن وسایل نیز می تواند به همان اندازه بد باشد. هرگز ماکروویو خالی را روشن نکنید، زیرا این امر می تواند باعث “خود تخریبی” ماکروویو شود زیرا امواج تولید شده دوباره به دستگاه جذب می شوند. این می تواند به این معنی باشد که شما در نهایت به دنبال تعمیرات ماکروویو هستید، یا در موارد شدید، باید اقدام به خرید دستگاهی جدید نمایید.

بخوانید  آشنایی با علت جرقه زدن ماکروویو

پیشنهاد مطالعه: کاهش نور آبی در صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس با فیلترهای نور آبی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *