اردیبهشت 7, 1403 10:49 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چراغ خطای فتوکپی
چراغ خطای فتوکپی

وقتی دستگاه فتوکپی چاپ نمی کند چه باید کرد

گاهی اوقات تکنولوژی عجیب است. به نوعی فتوکپیها مانند 10 سال پیش گیج کننده و غیرقابل اعتماد هستند. اگر فتوکپی شما خطایی را برای شما ایجاد می کند (یا فقط خواسته های شما را به طور کامل نادیده می گیرد)، در اینجا نحوه حل مشکل آمده است تا بتوانید به کار خود بازگردید.

چراغ های خطای فتوکپی خود را بررسی کنید

فتوکپی ها هرچقدر هم که ناراحت کننده باشند، گاهی به شما می گویند مشکل چیست، بنابراین می توانید از امتحان و خطا در فرایند عیب یابی جلوگیری کنید. فتوکپی شما ممکن است یک پیام خطا را از طریق یک سری چراغ های چشمک زن چشمک زن رنگی روی فتوکپی نشان دهد.

همیشه روشن نیست که چراغ ها به چه معنا هستند، بنابراین ممکن است برای رمزگشایی آنچه فتوکپی شما می گوید، باید دفترچه راهنما را بررسی کنید. اگر دفترچه راهنما را گم کرده اید، معمولاً می توانید یک نسخه PDF را از صفحه پشتیبانی سازنده فتوکپی خود بارگیری کنید.

هنگامی که خطا را فهمیدید (به عنوان مثال، گرفتگی فتوکپی یا عدم وجود جوهر) برای تشخیص بیشتر به قسمت مربوطه این راهنما بروید. (اگر فتوکپی شما خطایی نشان نمی دهد، به خواندن ادامه دهید.)

بخوانید  تعویض کابل فلوی میکرو USB ایسند

صف چاپ را پاک کنید

گاهی اوقات، صف چاپ رایانه شما می تواند با اسناد قدیمی که به دلایلی چاپ نشده اند، مخلوط شود و سند مورد نیاز شما را بالا نگه دارد.

روی نماد فتوکپی در قسمت اعلانات ویندوز کلیک راست کنید، سپس Open All Printers را انتخاب کنید تا لیستی از موارد موجود در صف مشاهده شود. در macOS، می توانید صف را از تنظیمات برگزیده سیستم> فتوکپی ها و اسکنرها> باز کردن صف چاپ مشاهده کنید. روی هر مورد قدیمی کلیک راست کرده و آنها را پاک کنید تا دوباره اشکال پیدا کند.

متناوباً، در ویندوز، می توانید spooler چاپ را مجدداً راه اندازی کنید، که سعی می کند آن اسناد را طوری چاپ کند که انگار فقط به صف اضافه شده اند (بنابراین لازم نیست آنها را پاک کنید).

چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اما ساده ترین آنها احتمالاً از طریق Command Prompt است. منوی Start را باز کنید، (Command Prompt) را جستجو کنید، روی گزینه ظاهر شده راست کلیک کرده و Run As Administrator را انتخاب کنید. سپس دستورات زیر را وارد کرده و بعد از هر کدام Enter را فشار دهید:

net stop spooler
del %systemroot%\System32\spool\PRINTERS\* /Q /F /S
net start spooler

بخوانید  5 راه آسان برای افزایش سرعت گوشی موتورولا

با هر شانس، این کار فتوکپی شما را زنده می کند و سندی را که منتظرش بودید دریافت خواهید کرد.

اتصال را محکم کنید

این ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اگر در هر ساعت نیکل داشته باشم، در عیب یابی چیزی که به برق متصل نشده است، هدر داده ام، در نیمه راه خرید یک نوار اسنیکرز هستم. اطمینان حاصل کنید که کابل USB به خوبی در هر دو طرف متصل شده است و کابل برق به دیوار وصل شده است. شما هرگز نمی دانید که چه کسی آن را برای شارژ کردن تلفن خود بدون نیاز به شما از برق جدا کرده است.

اگر می خواهید از طریق Wi-Fi چاپ کنید، رایانه خود را از طریق USB وصل کنید. اگر این کار می کند، می دانید که مشکل اتصال Wi-Fi وجود دارد و می توانید تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید.

آیا سیگنال فتوکپی شما به اندازه کافی خوب است؟ ببینید آیا فتوکپی در لیست شبکه روتر شما نمایش داده می شود یا سعی کنید فتوکپی را به روتر نزدیک کنید تا ببینید آیا محدوده آن خارج است. شوخی نیست، فتوکپی پدر شوهرم کار نمی کند مگر اینکه همه درهای طبقه بالا باز باشند، زیرا آنها مانع سیگنال وای فای ضعیف می شوند.

بخوانید  معرفی تعمیر مایکروفر شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *