اردیبهشت 8, 1403 11:55 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 از رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون چه می دانید
از رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون چه می دانید

رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون چیست و چه کاربردی در گوشی‌های آیفون دارد؟ چند هفته است که آیفون خود را در اختیار دارید و در حین بررسی از طریق برنامه تنظیمات متوجه «Cellular» می شوید. وقتی متوجه می‌شوید «داده تلفن همراه» و «رومینگ داده» هر دو روشن هستند، نگران می‌شوید. اگر هنوز از هزینه‌های رومینگ روی قبض تلفن خود در سال 1999 رنج می‌برید، تنها نیستید.

همه ما باید اطلاعات به روزی در مورد معنای رومینگ برای آیفون های امروزی دریافت کنیم. در این مقاله، نحوه عملکرد داده‌های تلفن همراه، معنای رومینگ داده در آیفون شما را توضیح می‌دهیم و نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم تا با هزینه‌های بیش از حد داده دچار سوختگی نشوید.

رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون
رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون

داده های سلولی در آیفون من چیست

Cellular Data زمانی که به Wi-Fi متصل نیستید، آیفون شما را به اینترنت متصل می کند. وقتی Cellular Data روشن نیست، آیفون شما نمی‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد.

داده های سلولی را از کجا پیدا کنم

داده های تلفن همراه را در تنظیمات -> سلولار -> داده های تلفن همراه پیدا خواهید کرد. سوئیچ سمت راست Cellular Data به شما امکان می دهد آن را روشن و خاموش کنید. وقتی سوئیچ سبز است، Cellular Data روشن است. وقتی سوئیچ خاکستری است، Cellular Data خاموش است.

داده تلفن همراه روشن است

وقتی Cellular Data روشن است، LTE را در گوشه سمت چپ بالای آیفون خود خواهید دید. LTE مخفف Long Term Evolution است. این اتصال داده سریع در دسترس است، مگر اینکه از Wi-Fi استفاده کنید. وقتی Cellular Data خاموش است، فقط نوارهای قدرت سیگنال را در گوشه سمت چپ بالای آیفون خود می بینید.

بخوانید  راهنمای به‌روزرسانی تنظیمات حامل در آیفون

تقریباً برای همه، این ایده خوبی است که Cellular Data را روشن بگذارید. من همیشه در حرکت هستم و دوست دارم زمانی که خارج از منزل هستم بتوانم به ایمیل، شبکه های اجتماعی و اینترنت خود دسترسی داشته باشم. اگر «داده تلفن همراه» را روشن نمی‌کردم، نمی‌توانستم به هیچکدام از آن‌ها دسترسی داشته باشم مگر اینکه به وای فای متصل باشم.

اگر برنامه داده کوچکی دارید یا وقتی در خانه نیستید نیازی به اینترنت ندارید، خاموش کردن Cellular Data کاملاً اشکالی ندارد. وقتی Cellular Data خاموش است و به Wi-Fi متصل نیستید، فقط می‌توانید از iPhone خود برای برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک استفاده کنید (اما نه iMessages که از داده استفاده می‌کند). شگفت‌انگیز است که تقریباً هر کاری که در آیفون‌های خود انجام می‌دهیم از داده استفاده می‌کند!

رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون
رومینگ تلفن همراه و داده در آیفون

LTE را فعال کنید

بیایید کمی عمیق تر در LTE شیرجه بزنیم. LTE مخفف Long Term Evolution است و جدیدترین و بهترین فناوری داده بی سیم است. در برخی موارد، LTE می تواند حتی سریعتر از وای فای شما در خانه باشد. برای اینکه ببینید آیفون شما از LTE استفاده می کند یا خیر، به Settings -> Cellular -> Enable LTE بروید.

فعال کردن LTE

خاموش

این تنظیم LTE را خاموش می کند تا آیفون شما از اتصال داده کندتر مانند 4G یا 3G استفاده کند. اگر برنامه داده کوچکی دارید و می‌خواهید از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید، ممکن است بخواهید خاموش را انتخاب کنید.

صدا و داده

همانطور که قبلاً گفتم، آیفون های ما برای بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم از اتصال داده استفاده می کنند. امروزه حتی تماس‌های تلفنی شما می‌توانند از LTE استفاده کنند تا صدای شما کاملاً شفاف باشد.

بخوانید  8 مرحله تعمیر گوشی آسیب دیده

فقط داده

Data Only LTE را برای اتصال آیفون شما به اینترنت، ایمیل و سایر برنامه‌ها فعال می‌کند، اما LTE را برای تماس‌های صوتی فعال نمی‌کند. فقط اگر در برقراری تماس تلفنی با LTE مشکل دارید، می‌خواهید فقط داده را انتخاب کنید.

آیا تماس‌های صوتی LTE از طرح داده من استفاده می‌کنند

با کمال تعجب، آنها این کار را نمی کنند. در زمان نگارش این مقاله، Verizon و AT&T تنها شرکت‌های مخابراتی بی‌سیمی هستند که از LTE برای تماس‌های تلفنی استفاده می‌کنند و هر دوی آن‌ها صدای LTE را به عنوان بخشی از طرح داده شما در نظر نمی‌گیرند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه T-Mobile در آینده نزدیک صدا را از طریق LTE (یا VoLTE) به خط تولید خود اضافه خواهد کرد.

صدای HD و تماس پیشرفته

HD Voice از AT&T و Advanced Calling از Verizon نام‌های جذابی هستند که آیفون شما Voice LTE می‌نامد. تفاوت بین LTE Voice و تماس‌های تلفن همراه معمولی خیره‌کننده است – اولین باری که آن را بشنوید متوجه خواهید شد.

HD Voice و Verizon’s Advanced Calling (هر دو LTE Voice) AT&T در سراسر کشور به کار گرفته نشده اند زیرا بسیار جدید هستند. برای اینکه LTE Voice کار کند، هر دو تماس‌گیرنده باید تلفن‌های جدیدی داشته باشند که از تماس صوتی از طریق LTE پشتیبانی کند. می‌توانید درباره تماس پیشرفته Verizon و HD Voice AT&T در وب‌سایت‌های آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رومینگ داده در آیفون

احتمالاً قبلاً اصطلاح «رومینگ» را شنیده‌اید و به‌هم ریخته‌اید. هیچ کس نمی خواهد برای پرداخت قبض تلفن خود وام مسکن دوم بگیرد.

بخوانید  مشکلات رایج جوهر پرینتر HP

رومینگ در آیفون من چیست

هنگامی که شما “روم” می کنید، آیفون شما به برج هایی متصل می شود که متعلق به شرکت مخابراتی بی سیم شما یا اداره نمی شوند (Verizon، AT&T، Sprint، T-Mobile و غیره). برای دسترسی به Data Roaming در آیفون خود، به Settings -> Cellular -> Data Roaming بروید. درست مانند قبل، زمانی که سوئیچ سبز است، رومینگ داده روشن و زمانی که سوئیچ خاکستری است، خاموش است.

آیفون رومینگ داده

نترسید: رومینگ داده تاثیری بر قبض تلفن شما وقتی در هر نقطه ای از ایالات متحده هستید ندارد. زمانی را به یاد می‌آورم، اما چندین سال پیش، ارائه‌دهندگان بی‌سیم موافقت کردند که هزینه‌های رومینگ را برای همیشه حذف کنند. این یک آرامش بزرگ برای بسیاری از مردم بود.

این مهم است: هنگامی که به خارج از کشور سفر می کنید، هزینه های رومینگ می تواند بسیار بالا باشد. اگر در خارج از کشور از داده‌های آن‌ها استفاده کنید، Verizon، AT&T و Sprint پول زیادی دریافت می‌کنند. به خاطر داشته باشید که آیفون شما به طور مداوم از داده ها برای بررسی ایمیل شما، به روز رسانی فید فیس بوک و انجام کارهای دیگر استفاده می کند، حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید ایمن باشید، توصیه می‌کنم وقتی به خارج از کشور سفر می‌کنید، داده‌های تلفن همراه را کاملاً خاموش کنید. وقتی به Wi-Fi متصل هستید همچنان می‌توانید عکس بفرستید و ایمیل خود را بررسی کنید و وقتی به خانه رسیدید از قبض تلفن هنگفت تعجب نخواهید کرد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: رفع خطای بدون سرویس آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *