اردیبهشت 8, 1403 3:02 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع خطای بدون سرویس آیفون
رفع خطای بدون سرویس آیفون

خطای بدون سرویس آیفون چگونه به وجود می‌آید؟ اگر آیفون شما می‌گوید «بدون سرویس»، نمی‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید یا دریافت کنید، پیام‌های متنی ارسال کنید یا به اینترنت متصل شوید مگر اینکه از Wi-Fi استفاده کنید. به راحتی می توان فراموش کرد که آیفون های ما چقدر در زندگی ما یکپارچه شده اند – تا زمانی که کار نکنند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا آیفون شما No Service می‌گوید و دقیقاً به شما نشان می‌دهیم که چگونه مشکل را برطرف کنید.

خطای بدون سرویس آیفون
خطای بدون سرویس آیفون

چرا آیفون من سرویس نمی گوید

ممکن است آیفون شما به دلیل مشکل نرم افزاری، مشکل سخت افزاری یا مشکلی در طرح تلفن همراه شما بگوید No Service. متأسفانه، هیچ راه حل یکسانی برای این مشکل وجود ندارد.

با شرکت مخابراتی خود در مورد حساب خود بررسی کنید

شرکت‌های مخابراتی حساب‌های مشتریان را به دلایل مختلف لغو می‌کنند. مواردی شنیده‌ام که آیفون‌ها به دلیل مشکوک بودن شرکت مخابراتی به فعالیت کلاهبرداری، تاخیر در پرداخت مشتری و همسران ناراضی که واقعاً نمی‌خواستند از همسر سابق خود چیزی بشنوند، قطع شده‌اند.

اگر هر یک از این دلایل برای شما طنین انداز شد، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. اگر حساب کاربری شما لغو شود، آیفون شما می‌گوید No Service، و این یک دلیل رایج، اما به راحتی نادیده گرفته شده برای این مشکل است.

اگر متوجه شدید که مشکل No Service توسط شرکت مخابراتی شما ایجاد شده است، ابزار مقایسه طرح تلفن همراه من را بررسی کنید تا بدانید چگونه می توانید با تغییر دادن کارها، صدها دلار در سال صرفه جویی کنید. اگر تقصیر اپراتور شما نیست (و بیشتر اوقات این مشکل نیست)، وقت آن است که به نرم افزار آیفون خود نگاهی بیندازید.

بخوانید  اتصال و عدم شارژ شدن لپ تاپ HP

یکی از مشکلات گوشی‌های آیفون، داغی بیش از اندازه دستگاه است که معمولاً مدتی بعد استفاده به وجود آمده و با انجام چند ترفند در منزل برطرف می‌شود. مطالعه مقاله « علت داغ شدن ناگهانی گوشی آیفون » می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

نرم افزار آیفون و تنظیمات حامل را به روز کنید

بسیاری از آیفون‌های مردم پس از عرضه iOS 8 از سوی اپل، بدون سرویس گفتند. اگرچه این مشکل مدت‌هاست که حل شده است، به‌روزرسانی‌های iOS همیشه حاوی تعدادی از رفع اشکالات نرم‌افزاری کمتر رایج هستند که می‌توانند باعث مشکل No Service شوند. شما می توانید به یکی از دو روش ادامه دهید:

  • اگر می‌توانید به Wi-Fi متصل شوید، می‌توانید با رفتن به Settings -> General -> Software Update بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای آیفون شما موجود است یا خیر.
  • اگر به‌روزرسانی iOS در دسترس نیست، به تنظیمات -> عمومی -> درباره برای بررسی به‌روزرسانی تنظیمات شرکت مخابراتی بروید. دکمه‌ای برای بررسی این به‌روزرسانی‌ها وجود ندارد – فقط به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در صفحه درباره بمانید، و اگر چیزی ظاهر نشد، تنظیمات شرکت مخابراتی شما به‌روز هستند.
  • اگر به Wi-Fi دسترسی ندارید، آیفون خود را به رایانه خود وصل کنید و از iTunes یا Finder (فقط در مک های دارای Catalina 10.15 یا جدیدتر) استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا به روز رسانی نرم افزاری برای iPhone شما در دسترس است یا خیر. در صورت در دسترس بودن، به‌طور خودکار از شما می‌پرسید که آیا می‌خواهید آیفون خود را به‌روزرسانی کنید. iTunes و Finder همچنین به‌روزرسانی‌های تنظیمات اپراتور را به‌طور خودکار بررسی می‌کنند، بنابراین اگر درخواست کرد، ایده خوبی است که آن را نیز به‌روزرسانی کنید.
بخوانید  مشکل اتصال اینترنت لپ تاپ msi

اگر بعد از به‌روزرسانی نرم‌افزار، آیفون شما گفت No Service وجود دارد، یا اگر نرم‌افزار شما از قبل به‌روز است، وقت آن رسیده است که وارد آن شوید و عیب‌یابی کنید.

خطای بدون سرویس آیفون
خطای بدون سرویس آیفون

تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

بازنشانی تنظیمات شبکه آیفون به پیش‌فرض‌های کارخانه می‌تواند انواع مشکلات Wi-Fi و تلفن همراه آیفون شما را برطرف کند. این همه شبکه‌های وای‌فای شما را «فراموش می‌کند»، بنابراین باید دوباره به آن‌ها متصل شوید و رمزهای عبور وای‌فای خود را دوباره وارد کنید. مشکل No Service ممکن است پس از راه اندازی مجدد آیفون شما ناپدید شود.

برای بازنشانی تنظیمات شبکه، Settings -> General -> Transfer or Reset iPhone -> Reset -> Reset Network Settings را باز کنید. رمز عبور آیفون خود را وارد کنید، سپس روی Reset Network Settings ضربه بزنید زمانی که پاپ آپ تأیید در پایین صفحه نمایش آیفون شما ظاهر شد.

تنظیمات سلولی را در آیفون خود بررسی کنید

تعدادی تنظیمات داده تلفن همراه در آیفون شما وجود دارد، و اگر چیزی به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است آیفون شما بگوید No service. تنظیمات ممکن است به طور تصادفی تغییر کنند، و گاهی اوقات مشکل را می توان به سادگی با خاموش کردن و دوباره روشن کردن یک تنظیم برطرف کرد.

مشکل تشخیص تنظیمات تلفن همراه در آیفون شما این است که آنچه در Settings -> Cellular می بینید از اپراتور به اپراتور دیگر متفاوت است. اگر تنظیمی را که در این بخش ذکر می‌کنم نمی‌بینید، به پیشنهاد بعدی بروید – چیزی را از دست نمی‌دهید. پیشنهادات ما اینجاست:

  • به Settings -> Cellular بروید و مطمئن شوید که Cellular Data روشن است. اگر اینطور است، سعی کنید آن را خاموش و دوباره روشن کنید.
  • به Cellular Data Options -> Roaming بروید و مطمئن شوید که Voice Roaming روشن است. رومینگ صوتی برای اکثر افراد در ایالات متحده باید روشن باشد. شرکت های مخابراتی مانند گذشته برای رومینگ تلفن همراه هزینه ای دریافت نمی کنند. اگر علاقه مند هستید، یکی از نویسندگان ما مقاله ای نوشت که نحوه عملکرد رومینگ صدا و داده در آیفون شما را توضیح می دهد. یک هشدار: برای جلوگیری از پرداخت قبض تلفنی هنگفت هنگام بازگشت به خانه، ایده خوبی است که رومینگ صوتی را هنگام سفرهای بین المللی خاموش کنید.
  • به Settings -> Carriers بروید و انتخاب خودکار حامل را خاموش کنید. اگر به صورت دستی انتخاب کنید که به کدام شبکه تلفن همراه متصل شوید، ممکن است آیفون شما از گفتن No Service خودداری کند. بسیاری از خوانندگان این گزینه را در آیفون خود نمی بینند و این کاملا طبیعی است. این فقط برای حامل های خاص اعمال می شود.
بخوانید  10 نرم افزار سانترال

سیم کارت خود را بیرون بیاورید

سیم کارت آیفون شما آیفون شما را به شبکه تلفن همراه شرکت مخابراتی متصل می کند. به این ترتیب اپراتور شما آیفون شما را از بقیه متمایز می کند. گاهی اوقات، آیفون شما به سادگی با برداشتن سیم کارت از آیفون و قرار دادن دوباره آن، از گفتن No Service خودداری می کند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه سیم کارت خود را بردارید، مراحل 1 تا 3 مقاله من را در مورد اینکه چرا آیفون ها گاهی اوقات می گویند «سیم کارت نیست» را بخوانید. برای برداشتن سیم کارت خود، می توانید یک ابزار اجکتور سیم کارت را در آمازون انتخاب کنید – یا فقط از یک گیره کاغذ استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *