اردیبهشت 8, 1403 4:11 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تشخیص خرابی مایکروویو
تشخیص خرابی مایکروویو

چگونه بفهمیم که یک مایکروویو خراب است؟

مایکروویو با ایجاد انرژی RF یا فرکانس رادیویی از طریق آهنرباهای نوسانی کار می کند. سپس این فرکانس بزرگ می شود و غذا آن را جذب می کند و گرم می شود. تعدادی از مشکلات ممکن است در مورد مایکروویو ایجاد شود که برخی از آنها نشان دهنده خرابی قریب الوقوع دستگاه است. همچنین برخی از این مسائل در صورت آتش گرفتن مایکروویو به دلیل از کار افتادن می تواند وضعیت خطرناکی ایجاد کند.

مرحله 1

سعی کنید یک ماده غذایی را گرم کنید. اگر مایکروویو غذا را گرم نمی کند یا با وجود چند دقیقه داخل شدن غذا فقط کمی گرم شده است، این نشانه خرابی مایکروویو است. علت محتمل در این مثال خرابی مگنترون است، لوله ای که هسته سیستم ولتاژ بالا مایکروویو است.

مرحله 2

به مایکروویو گوش کنید. اگر در هنگام کار صدای وزوز بلندی ایجاد کند، این نشانه آن است که دیودهای برق ممکن است از کار بیفتند. صداهای بلند و غیرقابل توضیحی که از مایکروویو می آیند نیز شاخص هستند.

مرحله 3

در حین استفاده مراقب مایکروویو باشید. اگر تکان بخورد، ارتعاش بیش از حد داشته باشد یا جرقه های نور یا جرقه هایی در داخل آن مشاهده کنید، از کار افتاده است. دود همچنین می تواند نشانه ای از خرابی خطرناک مایکروویو باشد.

بخوانید  باتری دوربین EOS 40D

مرحله 4

در حین استفاده، هوای اطراف مایکروویو را بو کنید. اگر بوی سوختگی را حس کردید که بوی غذا نمی دهد، مانند بوی سوختن وسایل الکترونیکی یا پلاستیک، مایکروویو ممکن است مشکلات الکتریکی داشته باشد.

عیب یابی مایکروفر پاناسونیک

کدهای خطا بهترین راه برای رفع مشکل برق با مایکروویو پاناسونیک است. کدهای خطای رایج که نشان دهنده مشکل برق با مایکروویو پاناسونیک است شامل کد F05 است (نماینده خرابی حافظه داخلی). F09 (در حال اجرا در فرکانس برق اشتباه)؛ و F81، F82، F83 و F84 که همه به این معنی است که ولتاژی به فر وجود ندارد. اگر مایکروویو پاناسونیک شما روشن نمی شود، مطمئن شوید که به پریز برق وصل شده است.

با آزمایش چیز دیگری در آن، بررسی کنید که پریز برق به درستی کار می کند. ساعت را روی مایکروویو پاناسونیک تنظیم کنید. گاهی اوقات برای اینکه مایکروویو کار کند باید ساعت را تنظیم کرد. اگر دکمه‌های روی پد لمسی مایکروویو پاناسونیک شما پاسخ نمی‌دهند، مطمئن شوید که درب کاملاً و ایمن بسته شده است.

در را باز کرده و ببندید تا یک مایکروویو در خواب زمستانی “بیدار شود”. مایکروفر را از برق بکشید، سپس آن را دوباره وصل کنید.

عیب یابی مسائل عملیاتی

کدهای خطای رایج موجود در مایکروویوهای پاناسونیک که ممکن است مشکلات عملیاتی را نشان دهند عبارتند از F44 (عیب در عملکرد صفحه کلید مایکروویو) و F33 یا F34 (گرمای بیش از حد در داخل فر).

بخوانید  5 علامت هشدار دهنده داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر

اگر مایکروویو پاناسونیک شما حتی زمانی که در باز است کار می کند – که باعث ایجاد مشکل ایمنی می شود – احتمالاً مجموعه قفل درب آن خراب است. آن را به تعمیرگاه مجاز بیاورید. اگر مایکروویو با بستن درب بدون فشار دادن دکمه «روشن» شروع به کار کرد، سعی کنید دستگاه را از برق بکشید و دوباره آن را به برق وصل کنید.

اگر مایکروویو پاناسونیک شما کار می‌کند اما صفحه نمایش خالی است، مایکروویو را از برق بکشید و دوباره وصل کنید. در غیر این صورت، آن را به نمایندگی مجاز خدمات ارائه دهید.

عیب یابی مشکلات متفرقه

برخی از کدهای خطای متفرقه که معمولاً در مایکروویوهای پاناسونیک یافت می شوند عبارتند از F03/F04 (عدم تطابق بین ولتاژ خط ورودی و تنظیم ولتاژ اجاق گاز) و F86، F87، F88 و F89 (نماینده اتصالات کوتاه شده در بردهای مایکروویو و منبع تغذیه). اگر جرقه یا قوس در هنگام کار مایکروویو پاناسونیک شما رخ داد، داخل آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ فلزی در داخل حفره وجود ندارد.

در صورت امکان، صفحه سقف را بردارید و ذرات غذایی که ممکن است در نزدیکی آنتن گیر کرده باشد را با دقت تمیز کنید. اگر مایکروویو پاناسونیک شما هنگام کار صدای زمزمه بلندی می دهد یا بوی بدی ایجاد می کند، داخل آن را کاملا تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ زباله ای در بالای صفحه سقف و آنتن گیر نکرده است.

بخوانید  معرفی تعمیر مایکروفر شارپ

در غیر این صورت، آن را به نمایندگی مجاز خدمات ارائه دهید. مایکروویو پاناسونیک که غذا را به درستی یا به طور کامل گرم نمی کند نیاز به توجه یک تعمیرکار حرفه ای دارد. هرگز سعی نکنید مایکروویو پاناسونیک را خودتان جدا کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *