اردیبهشت 7, 1403 5:24 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس
تعمیر کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ. کار نکردن کیبورد ویندوز 11/ویندوز 10 یک مشکل رایج است. اگر لپ تاپ ایسوس شما با چنین مشکلی مواجه شود، این واقعا آزاردهنده است. چه چیزی باعث این موضوع می شود؟ چگونه می توان به شما کمک کرد تا از شرایط خارج شوید؟ اکنون باید راحت باشید زیرا ما در این مقاله راه حل هایی را به شما نشان می دهیم که در صورت توقف کار صفحه کلید شما مفید هستند.

کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ

علت کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

ویندوز 10/11 یک سیستم عامل عالی است زیرا ویژگی های برجسته زیادی را به همراه دارد. با این حال، از آنجایی که به نظر می رسد مشکلات زیادی وجود دارد، کامل نیست. بسیاری از کاربران گزارش داده اند که صفحه کلید آنها در ویندوز 10/11 کار نمی کند.

این یک مشکل بزرگ است، به خصوص صفحه کلید شما روی لپ تاپ ایسوس کار نمی کند زیرا نمی توانید به سادگی صفحه کلید را مانند دسکتاپ ایسوس جایگزین کنید. بدون صفحه کلید کار، کامپیوتر ممکن است بی فایده باشد.

ممکن است اغلب توسط شما سوال شود “چرا صفحه کلید من کار نمی کند”. به عبارت ساده تر، کار نکردن کیبورد روی لپ تاپ ایسوس ممکن است ناشی از درایور سخت افزاری بد، تنظیمات منطقه ای اشتباه، اتصال بد، کثیفی و گرد و غبار و غیره باشد.

بخوانید  نحوه گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ لنوو

نمایندگی تعمیر لپ تاپ 

راه حل 1 تمیز کردن صفحه کلید

تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس آسان نیست زیرا نمی توانید به راحتی لپ تاپ ایسوس را تکان دهید و ضربه بزنید بدون اینکه به کل دستگاه آسیبی وارد شود. راهنما را برای از بین بردن گرد و غبار و زباله ها دنبال کنید:

مرحله 1: دستگاه را خاموش کنید.

مرحله 2: آن را وارونه کرده و روی پایه ضربه بزنید. هنگامی که لپ تاپ ایسوس وارونه است، انگشتان خود را از میان همه کلیدها بگذرانید تا آلودگی های باقی مانده از بین برود.

راه حل 2 نصب دوباره درایور صفحه کلید

برای رفع کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس در ویندوز 10/11، با دنبال کردن مراحل زیر سعی کنید درایور صفحه کلید خود را به روز کنید یا دوباره نصب کنید:

مرحله 1: روی دکمه Start کلیک راست کنید تا Device Manager را انتخاب کنید.

مرحله 2: برای انتخاب صفحه کلید به پایین بروید. روی صفحه کلید استاندارد PS/2 راست کلیک کنید، گزینه Update driver را انتخاب کنید و به طور خودکار نرم افزار درایور به روز شده را برای نصب جستجو کنید. همچنین، می‌توانید روی Uninstall دستگاه کلیک کنید تا درایور حذف شود. پس از راه اندازی مجدد، درایور بلافاصله دوباره نصب می شود.

بخوانید  خرابی سیستم لپ تاپ msi

راه حل 3 غیرفعال کردن کلیدهای فیلتر

در ویندوز 10، قابلیتی به نام کلیدهای فیلتر وجود دارد که به گونه ای طراحی شده است که ضربات مکرر کلید را نادیده می گیرد تا گره زدن آسان تر شود. اما گاهی اوقات وقتی روی لپ‌تاپ ایسوس شما فعال است، ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات صفحه کلید شود. اگر صفحه کلید شما کار نمی کند، می توانید آن را خاموش کنید.

مرحله 1: در رابط کنترل پنل (نمایش داده شده توسط دسته)، روی Ease of Access و Ease of Access Center کلیک کنید.

مرحله 2: روی پیوند Make the keyboard easy to use کلیک کنید.

مرحله 3: به پایین پیمایش کنید تا مطمئن شوید که چک باکس Turn on Filter Keys تیک نخورده است. سپس روی Apply و OK کلیک کنید.

راه حل 4 اجرای عیب یاب

هنگامی که صفحه کلید Windows 11/Windows 10 در لپ تاپ ایسوس شما کار نمی کند، می توانید آن را عیب یابی کنید. در ویندوز 10/11، ویژگی داخلی – عیب یابی مفید خواهد بود.

مرحله 1: به Start > Settings > Update & Security بروید.

مرحله 2: در صفحه عیب یابی، به پایین بروید تا بخش صفحه کلید را پیدا کنید و Run the Troubleshooter را انتخاب کنید. علاوه بر این، می توانید عیب یاب سخت افزار و دستگاه ها را اجرا کنید.

بخوانید  رفع داغ شدن بیش از حد مانیتور ایسوس

پیشنهاد مطالعه: 5 علامت هشدار دهنده داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *