اردیبهشت 7, 1403 8:58 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روشن نشدن مانیتور لپ تاپ ایسوس بعد از حالت خواب
روشن نشدن مانیتور لپ تاپ ایسوس بعد از حالت خواب

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ. آیا لپ تاپ ایسوس خود را برای صرفه جویی در مصرف برق در حالت خواب قرار می دهید؟ این مشکل بسیار شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در اینجا نحوه رفع آن آمده است. با اتصال لپ تاپ ایسوس خود به برق و فشار دادن دکمه پاور شروع کنید. دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ ایسوس خود را مجددا راه اندازی کنید. پس از روشن شدن مجدد، راه اندازی سریع را غیرفعال کنید و خواب هیبریدی را از طریق تنظیمات خاموش کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد درایورهای دستگاه و نرم افزار سیستم عامل خود را به روز کنید. در این مقاله، راهنمای گام به گام بیدار کردن لپ‌تاپ ایسوس از حالت خواب و جلوگیری از تکرار همان مشکل را به شما ارائه می‌دهیم.

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ

استفاده از دستورات ماوس و صفحه کلید برای بیدار کردن لپ تاپ ایسوس

احتمالاً قبلاً این را امتحان کرده اید، اما ممکن است ارزش یک بار دیگر را داشته باشد. گاهی اوقات، یک خطای نرم افزاری می تواند باعث عدم پاسخگویی لپ تاپ ایسوس ها شود، به این معنی که لپ تاپ ایسوس ممکن است ورودی شما را ثبت نکرده باشد.

همچنین، باید بدانید که دستگاه‌های بلوتوث معمولاً لپ‌تاپ ایسوس را از خواب بیدار نمی‌کنند. اتصال بلوتوث از نظر مصرف انرژی نسبتاً گران است، بنابراین یکی از بسیاری از فرآیندهایی است که لپ‌تاپ ایسوس‌ها زمانی که به آنها دستور خواب را می‌دهید، متوقف می‌شوند.

دستگاه‌های متصل به بلوتوث شما نمی‌توانند به لپ‌تاپ ایسوس شما سیگنال دهند تا بیدار شود، بنابراین از صفحه‌کلید و ترک‌پد داخلی استفاده کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

بخوانید  نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر

اتصال شارژر لپ تاپ ایسوس

اولین کاری که باید انجام دهید هنگامی که لپ تاپ ایسوس شما از حالت خواب بیدار نمی شود این است که آن را به برق وصل کنید تا شارژ شود.

ممکن است در زمانی که شما نبودید باتری از بین رفته باشد. اگر باتری کمتر از حد معینی باشد، ممکن است لپ تاپ ایسوس نتواند به تماس های بیدارباش شما پاسخ دهد.

به یاد داشته باشید که باتری های لپ تاپ ایسوس در صورت قطع شدن دوام چندانی دوام نمی آورند، بنابراین به احتمال زیاد لپ تاپ ایسوس شما فقط به دلیل تمام شدن باتری آن پاسخگو نیست.

اکثر لپ‌تاپ ایسوس‌ها یک LED کوچک در کنار درگاه شارژ خود دارند که به شما امکان می‌دهد بفهمید که آیا لپ‌تاپ ایسوس برق دریافت می‌کند یا خیر. در برخی موارد این چراغ در آداپتور برق شارژر تعبیه شده است و نه پنل کناری لپ تاپ ایسوس.

نگه داشتن دکمه پاور

اگر صفحه‌کلید و ترک‌پد کار نمی‌کنند، از دکمه پاور استفاده کنید. یک بار فشار دادن آن به لپ تاپ ایسوس شما دستور می دهد که بیدار شود. چند ثانیه صبر کنید و ببینید لپ تاپ ایسوس شما به هیچ وجه پاسخ می دهد یا خیر.

اگر چیزی وجود ندارد، بهترین گزینه این است که دکمه پاور را برای چند ثانیه پایین نگه دارید. پایین نگه داشتن دکمه، خاموش شدن اجباری را اجرا می کند و دستورات و فرآیندهای موجود را لغو می کند.

در حالی که بحث هایی در مورد بی خطر بودن یا نبودن خاموش کردن اجباری وجود دارد، انجام این کار معمولاً برای سخت افزار لپ تاپ ایسوس شما بی خطر است.

بخوانید  علت داغ شدن ناگهانی گوشی آیفون

تنها مشکل این است که اگر برنامه‌ای را در حال اجرا رها کنید، ممکن است داده‌های مهمی را از دست بدهید، اما اکثر برنامه‌های امروزی داده‌های شما را به‌طور خودکار ذخیره می‌کنند، بنابراین احتمالاً کار زیادی را از دست نخواهید داد.

خاموشی اجباری نیز گاهی منجر به خراب شدن داده ها می شود. متأسفانه، این یکی از تنها گزینه های شما برای لپ تاپ ایسوسی است که بیدار نمی شود.

به کار انداختن یک لپ‌تاپ ایسوس که پاسخگو نیست، مستلزم خاموش کردن آن به هر طریقی است و احتمال خراب شدن داده‌ها بهتر از لپ‌تاپ ایسوس‌های غیر کاربردی است. اگر حتی نگه داشتن دکمه پاور کار نمی کند، که نادر است، باید باتری را جدا کنید تا لپ تاپ ایسوس خاموش شود.

ریموت کردن لپ تاپ ایسوس

در اینجا نحوه راه اندازی مجدد لپ تاپ ایسوس آورده شده است:

  • دکمه پاور را نگه دارید تا زمانی که لپ تاپ ایسوس خود را ریستارت کنید. شما باید دکمه پاور را حدود 5 ثانیه نگه دارید.
  • روند عادی راه اندازی خود را طی کنید. اگر از یک سیستم عامل قدیمی استفاده می کنید، ممکن است یک پیام واسطه دریافت کنید که شما را از خاموش شدن نادرست مطلع می کند.

این احتمال وجود دارد که مشکلی که باعث شده لپ‌تاپ ایسوس شما در حالت خواب پاسخ ندهد، حل نشده باقی بماند. بنابراین، قبل از اینکه لپ تاپ ایسوس خود را دوباره روی حالت Sleep قرار دهید، بیایید به نحوه جلوگیری از این مشکل بپردازیم.

بیدار کردن لپ تاپ ایسوس با صفحه کلید

ممکن است تنظیمات اشتباه سیستم عاملی باشد که مانع از بیدار شدن لپ تاپ ایسوس شما از له شدن صفحه کلید می شود. باید به صفحه کلید خود اجازه دهید لپ تاپ ایسوس را در حالت خواب بیدار کند. این تنظیم معمولاً به طور پیش فرض در اکثر لپ تاپ ایسوس ها فعال است. در اینجا نحوه روشن کردن آن در لپ تاپ ایسوس آورده شده است.

  • به نوار جستجوی ویندوز بروید.
  • کنترل پنل را جستجو و راه اندازی کنید.
  • در بخش سخت افزار و صدا، مشاهده دستگاه ها و چاپگرها را انتخاب کنید.
  • صفحه کلید خود را پیدا کنید و برای تنظیم منوی تنظیمات روی نماد دوبار کلیک کنید.
  • به تب Hardware بروید. درست در کنار تب General قرار دارد.
  • روی Properties کلیک کنید. منوی دیگری ظاهر می شود.
  • به تب Power Management بروید.
  • گزینه Allow this device to wake the computer را انتخاب کنید. یک تیک آبی نشان خواهد داد.
  • برای ذخیره تغییرات روی Ok در سمت راست پایین منو کلیک کنید.
بخوانید  نحوه شارژ باتری لپ تاپ Dell Latitude

و شما تمام شده اید. هر ورودی صفحه کلید باید به لپ تاپ ایسوس شما دستور دهد که از خواب بیدار شود.

به روز کردن درایورهای دستگاه

شما به درایورهای به روز نیاز دارید تا مطمئن شوید که صفحه کلید شما وقتی مانیتور لپ تاپ ایسوس شما خاموش می شود، کارایی دارد. برای نصب درایورهای به روز شده:

  • منوی ویژگی های صفحه کلید خود را همانطور که در بالا توضیح داده شد باز کنید.
  • به تب Drivers بروید.
  • Update Drivers را انتخاب کنید.
  • اجازه دهید لپ تاپ ایسوس شما به طور خودکار درایورهای مربوطه را جستجو کند.
  • اگر درایورهای بهتری پیدا شوند، به طور خودکار نصب خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *