اردیبهشت 19, 1403 5:01 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس
دلایل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس

راهکارهای رفع مشکل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس

خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس / آیا لپ تاپ ایسوس شما به طور تصادفی و غیر منتظره خاموش می شود؟ بسیاری از مردم مشکل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس را با راه حل های زیر حل کرده اند. چرا لپ تاپ ایسوس من مدام خاموش می شود؟ دلایل می تواند متفاوت باشد و دلایل رایج آن ایراد سخت افزاری، گرم شدن بیش از حد CPU شما و گاهی اوقات ویروس نیز می تواند منجر به این مشکل شود. اما نترسید کارهایی وجود دارد که می توانید برای رفع خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس خود انجام دهید.

خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس

اگر لپ تاپ ایسوس من به طور تصادفی خاموش شود چه باید کرد؟

در اینجا راه حل هایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. شما نباید همه آنها را امتحان کنید؛ فقط کافی است تا زمانی که همه چیز دوباره کار کند.

راه حل 1: مشکل گرمای بیش از حد را برطرف کنید

اگر لپ تاپ ایسوس شما بیش از حد گرم می شود، به احتمال زیاد لپ تاپ ایسوس شما به طور تصادفی و بدون سرنخی خاموش می شود. بنابراین هر زمان که این مشکل در رایانه یا لپ‌تاپ ایسوس شما رخ داد، ابتدا باید مشکل گرمای بیش از حد را بررسی و برطرف کنید.

قطعات سخت افزاری داخلی لپ تاپ ایسوس شما گرما تولید می کنند و فن خنک کننده به کاهش گرما کمک می کند. اما اگر فن خنک کننده به درستی کار نکند، لپ تاپ ایسوس شما نمی تواند گرما را تخلیه کند و به طور تصادفی خاموش می شود. بنابراین باید لپ تاپ ایسوس خود را در فضای نسبتاً باز، جایی که زباله یا گرد و غبار کمتری وجود دارد، نگه دارید و اجازه دهید فن به درستی کار کند. علاوه بر این، اگر به مهارت های کامپیوتری خود اطمینان دارید، می توانید لپ تاپ ایسوس خود را جدا کرده و فن خود را تمیز کنید.

بخوانید  بررسی علت داغ شدن گوشی دل

اگر لپ‌تاپ ایسوس شما همیشه بیش از حد گرم می‌شود، باید یک خنک‌کننده یا پد خنک‌کننده لپ‌تاپ ایسوس سرمایه‌گذاری کنید، و می‌توانید یکی از آن‌ها را از اینترنت خریداری کنید.

راه حل 2: لپ تاپ ایسوس خود را هارد ریست کنید

معمولاً نقص سخت‌افزاری می‌تواند باعث خاموش شدن تصادفی لپ‌تاپ ایسوس شما شود و می‌توانید سخت‌افزار متصل شده را از لپ‌تاپ ایسوس خود جدا کنید و ببینید که آیا مشکل از آنجاست، به خصوص زمانی که اخیراً سخت‌افزار جدیدی را به لپ‌تاپ ایسوس خود اضافه کرده‌اید. برای انجام مراحل زیر را دنبال کنید:

1) لپ تاپ ایسوس خود را خاموش کنید.

2) برق، هارد دیسک، باتری و هر وسیله جانبی متصل شده را خارج کنید.

3) دکمه پاور را به مدت 60 ثانیه فشار داده و نگه دارید و رها کنید.

4) باطری خود را دوباره در جای خود قرار دهید و شارژر را وصل کنید.

5) لپ تاپ ایسوس خود را بوت کنید و ببینید آیا مشکل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس شما برطرف شده است یا خیر.

اگر مشکل را برطرف کرد، باید مشکل خود را پیدا کرده و برطرف می کردید. اگر این راه حل ها جواب نداد، نگران نباشید. روش های دیگری هم داریم.

راه حل 3: درایورهای موجود را به روز کنید

درایورهای دستگاه گم شده یا قدیمی (مانند درایور مادربرد شما) می تواند باعث شود که لپ تاپ ایسوس شما به طور تصادفی خاموش شود. بنابراین باید مطمئن شوید که درایورهای دستگاه شما به روز هستند.

دو راه برای به روز رسانی درایورها وجود دارد: دستی و خودکار.

به‌روزرسانی دستی درایورها: می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سازنده و جستجوی جدیدترین درایور صحیح برای هر کدام، درایورهای دستگاه خود را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید. مطمئن شوید که درایورهایی را انتخاب کنید که با نسخه ویندوز شما سازگار هستند.

بخوانید  10 نکته قبل از به روز رسانی درایور لپ تاپ لنوو

به‌روزرسانی خودکار درایورها: اگر وقت یا حوصله ندارید، می‌توانید این کار را به‌طور خودکار با Driver Easy انجام دهید.

Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را تشخیص می دهد و درایورهای مناسب را برای آن پیدا می کند. نیازی نیست دقیقاً بدانید که رایانه شما از چه سیستمی استفاده می کند، نیازی نیست که خطر دانلود و نصب درایور اشتباه را به خطر بیندازید، و نیازی نیست نگران اشتباه در هنگام نصب باشید.

می‌توانید درایورهای خود را به‌طور خودکار با نسخه رایگان یا Pro Driver Easy به‌روزرسانی کنید. اما با نسخه Pro، فقط 2 کلیک طول می کشد (و از پشتیبانی کامل و 30 روز ضمانت بازگشت پول برخوردار خواهید شد).

1) Driver Easy را دانلود و نصب کنید.

2) Driver Easy را اجرا کنید و روی دکمه Scan Now کلیک کنید. سپس Driver Easy کامپیوتر شما را اسکن می کند و درایورهای مشکل را شناسایی می کند.

3) روی دکمه Update در کنار دستگاه پرچم گذاری شده کلیک کنید تا نسخه صحیح درایور به طور خودکار دانلود شود (می توانید این کار را با نسخه رایگان انجام دهید)، سپس درایور را در رایانه خود نصب کنید.

یا بر روی Update All کلیک کنید تا به طور خودکار نسخه صحیح همه درایورهایی را که گم شده یا قدیمی هستند در سیستم شما دانلود و نصب کنید (این به نسخه Pro نیاز دارد – وقتی روی Update All کلیک می کنید از شما خواسته می شود ارتقا دهید).

4) پس از به روز رسانی، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا اعمال شود.

بررسی کنید که آیا مشکل شما حل شده است.

راه‌حل 4: راه‌اندازی سریع را خاموش کنید

ویژگی راه اندازی سریع در لپ تاپ ایسوس شما ممکن است منجر به خاموش شدن ناگهانی شود و باید ویژگی راه اندازی سریع را بررسی و خاموش کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

بخوانید  تمیز کردن هد چاپ شارپ

1) Control Panel را در لپ تاپ ایسوس خود باز کرده و view by icons بزرگ یا icons کوچک را انتخاب کنید.

2) روی Power Options کلیک کنید.

3) روی Choose what the power buttons در سمت چپ انجام می دهند کلیک کنید.

4) روی تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیستند کلیک کنید.

5) در همان صفحه، تیک گزینه Turn on fast startup (توصیه می شود) را بردارید.

6) لپ تاپ ایسوس خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس شما برطرف می شود یا خیر.

هنوز شانسی ندارید؟ خوب، یک چیز دیگر برای امتحان کردن وجود دارد.

راه حل 5: اسکن ویروس را اجرا کنید

ممکن است بدافزار یا ویروسی در سیستم لپ‌تاپ ایسوس شما وجود داشته باشد که می‌تواند باعث خاموش شدن تصادفی لپ‌تاپ ایسوس شما شود و به عملکرد سیستم آسیب برساند.

بنابراین یک اسکن ویروس در کل سیستم ویندوز خود اجرا کنید. بله، مدتی طول می کشد تا تکمیل شود، اما ارزشش را دارد. متأسفانه، Windows Defender ممکن است آن را شناسایی نکند، بنابراین ارزش آن را دارد که یک برنامه آنتی ویروس دیگری مانند Avira و Panda را امتحان کنید.

اگر بدافزاری شناسایی شده است، دستورالعمل های ارائه شده توسط برنامه آنتی ویروس را برای رفع آن دنبال کنید.

سپس رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر.

امیدواریم این پست مفید واقع شود و لپ تاپ ایسوس شما را به مسیر درست برگرداند. در صورت تمایل نظر خود را بنویسید و هر سوالی دارید بپرسید.

مطلب پیشنهادی: کالیبراسیون باتری لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *