اردیبهشت 11, 1403 4:49 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع خطای Line in Use تلفن
رفع خطای Line in Use تلفن

خطای Line in Use تلفن چیست و چگونه باید آن را برطرف کرد؟ امروزه هر فردی از تلفن های همراه مدرن استفاده می کند. حوزه دیجیتال دنیای فناوری در طول سال ها به سرعت در حال پیشرفت بوده است. در حال حاضر به سختی می توانیم تلفن بی سیم ببینیم. با این حال، در سال 2023، برخی از مردم همچنان از تلفن های بی سیم استفاده خواهند کرد.

در صورت وجود هر گونه مشکل در تلفن همراه، تلفن بی سیم یک گزینه پشتیبان مناسب را ارائه می دهد. زمانی که تلفن همراه شما نواری برای تماس ندارد، می توانید از تلفن بی سیم استفاده کنید. به طور کلی امروزه تلفن های بی سیم را می توان در قسمت های پذیرایی در قسمت های خاصی از خانه مشاهده کرد. به هر حال جای نگرانی نیست در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم که چگونه می توانید این مشکل پیام خطا را در تلفن بی سیم خود حل کنید. فقط دستورالعمل های داده شده ما را دنبال کنید.

خطای Line in Use تلفن
خطای Line in Use تلفن

 خطای خط در حال استفاده در تلفن بی سیم چیست

هر زمان که سعی می کنید با تلفن بی سیم خود با شخص دیگری تماس بگیرید، پیام خطای “Line in Use” را روی تلفن شما ارسال می کند. پس از آن، شما نمی توانید با کسی تماس بگیرید. این پیام به این معنی است که تلفن درگیر است. این بدان معناست که یکی از گوشی ها ممکن است در حال استفاده باشد، که باعث می شود نتوانید تماس برقرار کنید.

بخوانید  خدمات به مشتریان ایسر

چرا تلفن بی سیم پیام خط در حال استفاده را می گوید

مانند هر فناوری دیگری، تلفن های بی سیم نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشند. ممکن است دلایل مختلفی برای این پیام خطای «خط در حال استفاده» وجود داشته باشد. گاهی اوقات، برخی از اشکالات در سیستم شما را از برقراری یا دریافت تماس با استفاده از تلفن بی‌سیم جلوگیری می‌کند. ممکن است مشکلات شارژ نیز وجود داشته باشد. مطمئن شوید که گوشی بی سیم شما شارژ مناسبی دارد. دلیل دیگر می تواند این باشد که تلفن بی سیم شما ممکن است در برقراری یا دریافت تماس با پیام خطای “Line in Use” مشکل داشته باشد. ما نکاتی را برای حل این مشکل پیام خطا در تلفن بی سیم شما پیدا کرده ایم.

نکاتی برای رفع مشکل «خط در حال استفاده» تلفن بی‌سیم:

  • نشانگر گوشی بی سیم خود را بررسی کنید.
  • منبع تغذیه را دوباره وصل کنید.

اتصال شبکه خود را بررسی کنید

نشانگر گوشی بی سیم خود را بررسی کنید

این اولین کاری است که باید هنگام بروز مشکل “Line in Use” انجام دهید. تقریباً هر گوشی بی سیم باید چراغ های نشانگر روی داک داشته باشد. بنابراین، ابتدا باید بررسی کنید که آیا نشانگر مربوطه روشن است یا چشمک می زند. این نشانگر نور حالت های مختلف دستگاه را به شما می گوید. اگر چراغ نشانگر روشن نباشد ممکن است سیستم دچار مشکلاتی شود. خط گوشی تلفن خود را از خود مودم جدا کنید. بعد از اینکه گوشی را از برق بکشید، چراغ نشانگر یک رنگ ثابت می شود. پس از آن، قبل از اینکه کابل را دوباره وصل کنید، یک دقیقه صبر کنید. پس از اتمام فرآیند، گوشی خود را بررسی کنید.

بخوانید  عیب یابی تلفن بی سیم پاناسونیک
خطای Line in Use تلفن
خطای Line in Use تلفن

منبع تغذیه را دوباره وصل کنید

تلفن بی سیم می گوید که خطای «خط در حال استفاده» ممکن است به دلیل اتصال ضعیف منبع تغذیه رخ دهد. ممکن است دسته های شما از منبع برق جدا شده باشند. موقعیت یک گوشی تلفن بی سیم باید ثابت باشد. گوشی همیشه به منبع تغذیه متصل است. اگر واحد پایه گوشی شما به طور تصادفی از منبع تغذیه جدا شود، ممکن است بسیاری از مشکلات سیگنال در گوشی بی سیم شما رخ دهد. بنابراین، باید بررسی کنید که آیا واحد پایه به درستی به منبع تغذیه وصل شده است یا خیر.

برای حل این مشکل، سعی کنید واحد پایه را برای حدود 30 ثانیه از منبع تغذیه جدا کنید و سپس آن را دوباره وصل کنید. پس از آن، مشکل باید از گوشی تلفن بی سیم شما حذف شود.

اتصال شبکه خود را بررسی کنید

به دلیل شبکه ضعیف، ممکن است مشکل “خط در حال استفاده” رخ دهد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که با پوشش شبکه ضعیف احاطه شده است، ممکن است خطای تلفن بی سیم «خط در حال استفاده» رخ دهد. در این صورت، باید شبکه خود را ریست کنید یا با حذف ترافیک غیرضروری، پوشش شبکه را بهبود بخشید. این می تواند مشکل پیام خطا را در تلفن بی سیم شما حل کند.

بخوانید  جوهر فتوکپی سمی

کلمات پایانی

برای امروز کافی است. اگر تلفن بی سیم شما پیام «خط در حال استفاده» را می دهد، می توانید این نکات را امتحان کنید. همه نکات ساده هستند. امیدواریم نکات ما به شما کمک کند تا از شر این مشکل خلاص شوید. اگر هیچ یک از این موارد در مورد شما صدق نمی کند، ممکن است مجبور شوید گوشی خود را به یک تکنسین ببرید. اگر سوالی دارید، در قسمت نظرات زیر بپرسید.

خطاهای تلفن پاناسونیک در اغلب موارد در منزل با چند ترفند ساده برطرف می شوند اما گاهی شدت آسیب دیدگی به قدری زیاد است که راهی به جز تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده ندارید. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تلفن panasonic روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه عیب یابی و تعمیر تلفن هستند. کافیست با آن ها در ارتباط باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *