اردیبهشت 7, 1403 8:27 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع مشکل خرابی برنامه های گوشی هواوی
رفع مشکل خرابی برنامه های گوشی هواوی

خرابی برنامه های گوشی هواوی/ یکی از چیزهای مهم در مورد اندروید، تعداد زیاد برنامه ها و بازی های موجود برای دانلود است. میلیون‌ها برنامه رایگان در دسته‌ها پخش شده‌اند. در حالی که بسیاری از برنامه ها ممکن است جایگزین یک برنامه محبوب باشند، برنامه های با کیفیت کافی وجود دارند که نیازهای اکثر مردم را برآورده می کنند. دنیای اندروید از نظر سخت افزار و نرم افزار متنوع است. در حالی که این گزینه‌ها را به همراه می‌آورد، می‌تواند برای توسعه‌دهندگان برنامه که مجبورند برنامه‌های خود را برای اجرا بر روی چندین ترکیب مختلف از سخت‌افزار و همچنین نرم‌افزار کدنویسی کنند، مشکل ایجاد کند. در نتیجه، گاهی اوقات ممکن است برنامه‌ها در اندروید از کار بیفتند، بیشتر در مقایسه با iOS.

چرا برنامه ها مسدود یا خراب می شوند؟

دلایل متعددی می تواند وجود داشته باشد که چرا برنامه ها مسدود یا خراب می شوند، به خصوص زمانی که طیف گسترده ای از چیپست ها، وضوح صفحه نمایش، پوسته های سفارشی را در تلفن های هوشمند اندرویدی در نظر بگیرید.

یکی از دلایل می تواند حافظه کم یا چیپست ضعیف باشد. اگر برنامه ها به درستی کدگذاری نشده باشند، ممکن است از کار بیفتند. گاهی اوقات دلیل آن نیز می تواند پوسته سفارشی گوشی اندروید شما باشد.

چگونه برنامه هایی را که مدام در اندروید خراب می شوند تعمیر کنیم

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برنامه‌ای را که مدام در گوشی هوشمند اندرویدی شما خراب می‌شود، تعمیر کنید.

بخوانید  آموزش تعیین میزان مصرف باتری گوشی هواوی

خرابی برنامه های گوشی هواوی

برنامه را اجباری متوقف کنید

ساده‌ترین راه برای رفع مشکل برنامه‌ای که دائماً در تلفن هوشمند اندرویدی شما خراب می‌شود این است که آن را متوقف کنید و دوباره آن را باز کنید.

برای انجام این کار، به Settings -> Apps رفته و برنامه ای را که مدام خراب می شود انتخاب کنید.

روی نام برنامه ضربه بزنید و سپس روی «توقف اجباری» ضربه بزنید.

حالا دوباره برنامه را باز کنید و ببینید خوب کار می کند یا خیر.

 دستگاه را مجددا راه اندازی کنید

یکی دیگر از راه‌های رفع خرابی برنامه‌ها در گوشی، راه‌اندازی مجدد دستگاه است. راه اندازی مجدد دستگاه باعث از بین رفتن و سپس راه اندازی مجدد فرآیندهایی می شود که توسط سیستم و همچنین سایر برنامه ها اجرا می شوند. جدا از این، هنگام راه اندازی مجدد دستگاه، حافظه را نیز پاک می کند که می تواند کمک کننده باشد.

برای راه اندازی مجدد دستگاه، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. حالا روی restart ضربه بزنید. ممکن است برخی از گوشی ها گزینه Restart را نداشته باشند، در این صورت باید آن را خاموش و روشن کنید و گوشی را به صورت دستی ریستارت کنید.

پاک کردن داده های برنامه

اگر دو مرحله اول کمکی نکرد، می‌توانید داده‌های برنامه را پاک کنید. به Settings -> Apps بروید و برنامه را انتخاب کنید و روی “Clear data” یا “Clear Storage” ضربه بزنید. با این کار تمام داده های ذخیره شده در برنامه حذف می شود و باید یک بار دیگر آن را تنظیم کنید.

بخوانید  عیب یابی تلفن بی سیم پاناسونیک

این روش به طور کلی برای اکثر برنامه ها کار می کند.

برنامه را دوباره نصب کنید

اگر پاک کردن داده های برنامه کمکی نکرد، می توانید سعی کنید برنامه را دوباره نصب کنید. به سادگی برنامه را حذف نصب کنید و دوباره آن را از فروشگاه Play دانلود کنید.

مجوزهای برنامه را بررسی کنید

نسخه های جدیدتر اندروید به شما امکان می دهند مجوزهای درخواست شده توسط برنامه ها را رد کنید. در حالی که برنامه‌ها در حالت ایده‌آل باید حتی زمانی که مجوزها را رد می‌کنید، کار کنند، برخی از برنامه‌های با کد بد می‌توانند به سادگی اجرا شوند اگر همه مجوزهای درخواستی را به آنها اعطا نکنید.

در حالی که توصیه می کنیم جایگزین هایی برای چنین برنامه هایی بیابید، گاهی اوقات ممکن است امکان پذیر نباشد. در چنین مواردی، باید مجوزهای برنامه را بررسی کرده و مجوزهای درخواستی برنامه را اعطا کنید. به Settings -> Apps رفته و برنامه را انتخاب کنید. اکنون روی «مجوزها» ضربه بزنید و مجوزهایی را که قبلاً رد کرده بودید، اعطا کنید.

برنامه های خود را به روز نگه دارید

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها به‌روزرسانی‌های برنامه‌های خود را ادامه می‌دهند. این به‌روزرسانی‌ها شامل رفع اشکال هستند که باید مشکلات خرابی برنامه را نیز حل کند. به این ترتیب، توصیه می شود برنامه های خود را به روز نگه دارید.

بخوانید  تعمیر صفحه سیاه لپ تاپ ایسر

کش را پاک کنید

برنامه‌های اندروید می‌توانند حافظه‌های پنهان بزرگ را بر اساس میزان استفاده ایجاد کنند. در حالی که اندروید برای مدیریت این امر به تنهایی طراحی شده است، گاهی اوقات پاک کردن داده های حافظه پنهان می تواند عملکرد تلفن و همچنین برنامه های شما را به شدت بهبود بخشد.

برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه، به Settings -> Storage رفته و روی “Cached data” ضربه بزنید. وقتی کادر محاوره ای ظاهر شد، روی ok ضربه بزنید.

 فضای ذخیره سازی را آزاد کنید

گاهی اوقات زمانی که فضای ذخیره‌سازی کافی نیست، برنامه‌ها از کار می‌افتند. شما باید فضای ذخیره سازی خود را با حذف برنامه ها و فایل های ناخواسته خالی کنید. برای حذف برنامه ها و بازی های ناخواسته به Settings -> Apps بروید.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

وقتی هیچ چیز کار نمی‌کند، می‌توانید دستگاهتان را بازنشانی کنید تا ببینید کمک می‌کند یا خیر. به تنظیمات -> درباره تلفن بروید و روی “پشتیبان گیری و بازنشانی” ضربه بزنید. با این کار تمام داده های دستگاه شما حذف می شود، بنابراین قبل از ادامه، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

روش تعویض اسپیکر داخلی هواوی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *