اردیبهشت 8, 1403 1:49 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 زمان غیر استفاده شدن مایکروویو
زمان غیر استفاده شدن مایکروویو

نحوه تعیین زمان خرید مایکروویو جدید

مانند هر وسیله برقی دیگری، اطمینان از اینکه مایکروویو شما به درستی کار می کند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. از آنجایی که مایکروویو هنگام گرم کردن غذا از تابش الکترومغناطیسی استفاده می کند، همچنین مهم است که از آب بندی و عملکرد صحیح مایکروویو خود برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض تابش احتمالی اطمینان حاصل کنید.

مرحله 1

به کاغذهایی که هنگام خرید مایکروویو به همراه داشت نگاه کنید و سن آن را مشخص کنید. اگر مدارک لازم را ندارید، پشت مایکروفر را نگاه کنید و شماره سریال را پیدا کنید. با سازنده تماس بگیرید و تاریخ ساخت مایکروویو خود را دریافت کنید. دلیش بیان می کند که مایکروویو معمولاً 10 سال قبل از نیاز به تعویض دوام می آورد. بنابراین، اگر مایکروویو شما بیش از 10 سال سن دارد، به احتمال زیاد نیاز به تعویض دارد.

مرحله 2

مهر و موم اطراف درب مایکروویو خود را بررسی کنید. اگر ترک خورده، شکسته است یا علائمی از پارگی دارد، مایکروویو خود را تعویض کنید. به گفته مرکز تجهیزات و سلامت رادیولوژی سازمان غذا و دارو، یک مهر و موم معیوب اجازه می دهد تا اشعه نشت کند و ممکن است باعث قرار گرفتن در معرض شما و خانواده شما شود.

بخوانید  تعمیر تلویزیون منطقه 20

مرحله 3

نمودار آشپزی واقع در بخش منابع را برای مایکروویو خود مرور کنید. اگر حرارت دادن آب یا پختن اقلام بیش از آنچه توصیه می شود طول بکشد، زمان آن رسیده است که یک مایکروویو جدید تهیه کنید، زیرا مایکروویو قبلی شما دیگر کارآمد نیست.

مرحله 4

هنگامی که مایکروویو شما در حال کار است یا در حال پختن است، گوش دهید. اگر صدای وزوز می شنوید، ممکن است دیود، تریود، مگنترون یا خازن ولتاژ بالا مایکروویو شما معیوب باشد. بنابراین، به فکر تهیه یک مایکروویو جدید باشید.

چگونه بفهمیم که یک مایکروویو خراب است؟

مایکروویو با ایجاد انرژی RF یا فرکانس رادیویی از طریق آهنرباهای نوسانی کار می کند. سپس این فرکانس بزرگ می شود و غذا آن را جذب می کند و گرم می شود. تعدادی از مشکلات ممکن است در مورد مایکروویو ایجاد شود که برخی از آنها نشان دهنده خرابی قریب الوقوع دستگاه است. همچنین برخی از این مسائل در صورت آتش گرفتن مایکروویو به دلیل از کار افتادن می تواند وضعیت خطرناکی ایجاد کند.

مرحله 1

سعی کنید یک ماده غذایی را گرم کنید. اگر مایکروویو غذا را گرم نمی کند یا با وجود چند دقیقه داخل شدن غذا فقط کمی گرم شده است، این نشانه خرابی مایکروویو است. علت محتمل در این مثال خرابی مگنترون است، لوله ای که هسته سیستم ولتاژ بالا مایکروویو است.

بخوانید  ارزیابی قابلیت اطمینان نوت 3 Redmi شیائومی

مرحله 2

به مایکروویو گوش کنید. اگر در هنگام کار صدای وزوز بلندی ایجاد کند، این نشانه آن است که دیودهای برق ممکن است از کار بیفتند. صداهای بلند و غیرقابل توضیحی که از مایکروویو می آیند نیز شاخص هستند.

مرحله 3

در حین استفاده مراقب مایکروویو باشید. اگر تکان بخورد، ارتعاش بیش از حد داشته باشد یا جرقه های نور یا جرقه هایی در داخل آن مشاهده کنید، از کار افتاده است. دود همچنین می تواند نشانه ای از خرابی خطرناک مایکروویو باشد.

مرحله 4

در حین استفاده، هوای اطراف مایکروویو را بو کنید. اگر بوی سوختگی را حس کردید که بوی غذا نمی دهد، مانند بوی سوختن وسایل الکترونیکی یا پلاستیک، مایکروویو ممکن است مشکلات الکتریکی داشته باشد.

مقالات مرتبط:

اسپیکر گوشی نوکیا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *