اردیبهشت 10, 1403 1:43 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی مایکروویو
عیب یابی مایکروویو

نحوه عیب یابی مایکروویو

طبق آمار هیئت تجارت، مایکروویو خریدارترین لوازم آشپزخانه در جهان است. اگر مایکروویو دارید و به نظر می رسد که به درستی کار نمی کند، می توانید خودتان دستگاه را عیب یابی کنید. با این حال، اگر پس از عیب یابی مایکروویو شما همچنان کار نمی کند، دستگاه را به مرکز خدمات ببرید، زیرا ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد که با عیب یابی ساده قابل حل نباشد.

مرحله 1

سعی کنید چیز ساده ای مانند ذرت بو داده در مایکروویو بپزید. اگر دستگاه روشن یا روشن نشد، پریز را با دستگاه دیگری بررسی کنید تا مطمئن شوید پریز به درستی کار می کند.

مرحله 2

فیوزها یا کلیدهای مدار خانه خود را بررسی کنید. اگر پس از آزمایش با دستگاه دیگری پریز کار نمی کند، سعی کنید مایکروویو را در پریز دیگری وصل کنید.

مرحله 3

لولاها و قلاب های در را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درب به درستی بسته شده است. نگاه کنید تا ببینید آیا یک تکه غذا به در چسبیده است و از بسته شدن آن تا آخر جلوگیری می کند. مکانیسم آزادسازی و صفحه چرخان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توانند آزادانه حرکت کنند.

مرحله 4

مایکروویو را به برق وصل کنید و یک کیسه پاپ کورن مایکروویو داخل آن روشن کنید. اگر چراغ‌ها روشن می‌شوند اما گرما تولید نمی‌کنند، گوش کنید و سعی کنید صدای دستگاه را بشنوید که معمولاً صدا می‌دهد یا خیر. اگر اینطور نباشد، ممکن است برای برد مدار مشکلی ایجاد شود. این باید توسط یک متخصص معتبر تعمیر شود.

بخوانید  به هم ریختگی رنگ در تلویزیون

مرحله 5

صفحه نمایشی که زمان و قدرت را نشان می دهد را بررسی کنید. اگر صفحه نمایش سوسو می زند اما عملکرد مایکروویو را تغییر نمی دهد، مشکلی نیست. با این حال، اگر چراغ ها سوسو می زنند و غذای شما گرم نمی شود، ممکن است در کابینت مایکروویو مشکلی وجود داشته باشد.

مرحله 6

به صداهای وزوز گوش دهید. اگر صدای وزوز وجود دارد و گرما تولید نمی شود، ممکن است مجبور شوید یک مگنترون جدید، دیود برق یا خازن ولتاژ بالا تهیه کنید. اینها را می توان از یک خرده فروش خریداری کرد.

مرحله 7

به دستگیره در نگاه کنید. طبق گزارش Consumeraffairs.com، رایج ترین شکایت در مورد همه مدل های مایکروویو ، ترک خوردن یا شکستن دستگیره های در بود. فریجیدر تا زمانی که فر تحت گارانتی است، دستگیره های معیوب را تعویض می کند. در بسیاری از موارد، حتی پس از پایان گارانتی برای مدت زمانی «معقول»، دستگیره را تعویض می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *