اردیبهشت 17, 1403 10:11 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عدم اتصال گوشی به اینترنت
عدم اتصال گوشی به اینترنت

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند گاهی با آن مواجه می‌شوند آن است که تلفن همراهشان به اینترنت وصل نمی‌شود. این موضوع به خصوص می‌تواند برای اینترنت موبایل بیشتر اتفاق بیفتد اما ممکن است برای وصل شدن به اینترنت وای‌فای نیز این مشکل را داشته باشید. در این مقاله به علت‌هایی که ممکن است گوشی شما به خاطر آن به اینترنت وصل نشود را بررسی می‌کنیم و راه‌حل­‌هایی برای حل این موضوع ارائه می‌کنیم. شما نیز با خواندن این مقاله اطلاعات افزوده‌ای کسب می‌کنید و قادر خواهید بود مشکل اینترنت خود را خودتان حل کنید.

علت‌­های وصل نشدن گوشی موبایل به اینترنت همراه

در ادامه مهم ترین دلایل عدم اتصال گوشی به اینترنت به شما معرفی می شوند:

  1. یکی از مواردی که لازم است با بررسی آن مشکل اینترنت موبایل­تان را بررسی کنید آنتن است. اگر شما در تلاش بودید تا با استفاده از اینترنت همراه به شبکه­‌های اجتماعی، صفحه مرورگرتان و…. دسترسی پیدا کنید اما متوجه شده­‌اید که اینترنت تلفن همراه­تان کار نمی­کند با چک کردن آنتن گوشی خود اطمینان حاصل کنید که گوشی­تان با داشتن آنتن می­‌تواند به اینترنت وصل شود و اگر آنتن نداشته باشد می­‌توان علت را فهمید.
  2. اگر این کار را کردید و دیدید که آنتن تلفن شما مشکلی ندارد، می­‌توانید با خاموش و روشن کردن دستگاه­تان شانس­تان را برای ریست شدن همه اتفاقات گوشی همراه­تان و وصل شدن به اینترنت بالا ببرید. این کار در اغلب موارد پاسخ‌­دهی خوبی دارد.
  3. اگر با انجام کار­های بالا نتوانستید اتصال گوشی ایسوس خود به اینترنت را برقرار کنید، راه حل دیگری که می­‌توانید به سراغ آن بروید تماس با پشتیبانی شرکت سیم­کارت تلفن همراه­تان است. اگر مشکل شما از تنظیمات و آنتن گوشی نباشد با تماس با پشتیبانی شرکت‌­های ارائه دهنده سیم­کارت که سیم­کارت شما متعلق به آن شرکت است مثل ایرانسل، همراه اول، رایتل و… می­توانید با صحبت با اپراتور­های شرکت از علت وصل نشدن اینترنت سیم کارت­تان به اینترنت مطلع شوید.
بخوانید  6 راه برای رفع خرابی دوربین آیفون

اتصال گوشی به اینترنت

چرا تلفن همراه به وای فای وصل نمی­شود

اگر مشکل شما در وصل شدن به اینترنت با اینترنت همراه نبود، پس این بخش برای شماست. در این بخش توضیح می­دهیم که مشکلاتی که برای وای‌­فای گوشی شما ممکن است پیش بیاید که اجازه ندهد شما به اینترنت وصل شوید چیست و راه­کار­های آن چه می­‌باشد.

اما حال این سوال پیش می­‌آید که برای وصل شدن گوشی به وای­‌فای چه کار­هایی می­توان انجام داد؟

  1. اول از همه به تنظیمات گوشی خود بروید، بخش وای‌­فای را انتخاب کنید و از آنجا یک بار به قطع و وصل کردن اینترنت بپردازید.

این کار باعث می­شود تا اگر وای­‌فای دستگاه شما یک بار دچار قطعی شده و بعد خودکار وصل نشده شما با این کار دوباره می­توانید به آن وصل شوید.

  1. اگر با این کار مشکل شما برطرف نشد، دستگاه خود را خاموش و روشن نمایید. این کار باعث می­شود گوشی تلفن همراه شما مجدد توانایی برقراری ارتباط با اینترنت وای­‌فای را پیدا کند.
  2. اما اگر با این کار­ها مشکل حل نشد و با پرسیدن از دیگر کسانی که به وای­‌فای وصل هستند یا با وصل نشدن دستگاه­‌های دیگر، می­توانید متوجه شوید که مشکل از دستگاه شما نیست و باید مودم و اتصالات آن را بررسی کنید که در ادامه در رابطه با آن بیشتر توضیح می­دهیم.
بخوانید  خاموش نشدن لپ تاپ دل

مشکل مودم و اتصالات آن را چگونه برطرف کنیم؟

اگر با انجام کار­های بالا نتوانستید گوشی تلفن همراه خود را به اینترنت وصل کنید، بررسی کنید که احیانا مشکل از مودم و اتصالات آن نباشد. برای این کار ابتدا اتصالات مودم خود را از پریز و پشت مودم خارج کرده و دوباره وصل کنید، قطع شدن اینترنت وای­‌فای می­تواند به علت قطع شدن اتصالات دستگاه شما از مودم یا پریز باشد.

اگر مشکل حل شد که چه عالی، اگر نشد می­توانید با مرکز پشتیبانی شرکت سرویس دهنده، از چرایی قطعی مودم خود اطلاع پیدا کنید و درخواست کنید که تنظیمات آن را ریست کنند.

قصد داشتیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که چرا گوشی ایسوس به اینترنت وصل نمی­شود.

در راستای حل این مشکل بررسی کردیم که اگر اینترنت همراه شما به اینترنت وصل نمی­شود باید چه کنید و اگر اینترنت وای­فای شما به اینترنت وصل نمی­شود باید چه کنید. امیدواریم با بررسی این موارد توانسته باشید دوباره دستگاه خود را به اینترنت متصل کنید.

آیا می دانید: راهنمای شارژ سریع بی سیم گوشی آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *