اردیبهشت 9, 1403 6:15 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عیب یابی روشن نشدن لپ تاپ ایسر
عیب یابی روشن نشدن لپ تاپ ایسر

روشن نشدن لپ تاپ ایسر . لپ تاپ ایسری که بوت نمی شود همیشه باعث نگرانی و حتی در برخی موارد وحشت می شود. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد هستید، لپ تاپ ایسر شما نه تنها به عنوان یک منبع سرگرمی، بلکه به عنوان یک مخزن برای داده ها و اسناد مهم نیز عمل می کند. بنابراین، اگر لپ‌تاپ ایسر شما روشن می‌شود، اما نمی‌تواند چیزی را روی صفحه نمایش دهد، حداقل می‌توان گفت اضطراب بالا می‌رود. اگر لپ‌تاپ ایسر شما هنوز تحت گارانتی است، فوراً با فروشنده یا سازنده تماس بگیرید و درخواست کمک کنید. اگر گارانتی لپ تاپ ایسر شما به پایان رسیده است، از چند مرحله ساده برای عیب یابی نوت بوک و تعیین اینکه آیا می توانید خودتان دستگاه را تعمیر کنید یا خیر، استفاده کنید.

روشن نشدن لپ تاپ ایسر

قرار دادن مجدد باتری و کابل ها

لپ تاپ ایسر را خاموش کنید و صفحه LCD را ببندید. سیم برق AC و سایر کابل ها را از لپ تاپ ایسر جدا کنید. لپ تاپ ایسر را برگردانید و بسته باتری را بردارید.

از یک پاک کن برای تمیز کردن کنتاکت های فلزی روی باتری و محل قرارگیری باتری استفاده کنید. هرگونه کدر یا تجمعی را که ممکن است روی مخاطبین ظاهر شود را حذف کنید. قطعات اضافی پاک کن را از باتری و محل قرارگیری باتری باد کنید.

بخوانید  8 دلیل خرابی لپ تاپ

باتری را مجدداً در محل قرار دهید و سیم برق متناوب و سایر کابل ها را مجدداً وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات کابل محکم هستند و باتری را در محفظه آن قفل کرده اید.

لپ تاپ ایسر را روشن کنید و بررسی کنید که آیا می توانید تصویری را روی صفحه نمایش ببینید.

تنظیم مجدد درایوها و حافظه

لپ تاپ ایسر را خاموش کنید، آداپتور برق متناوب را جدا کنید و صفحه LCD را ببندید. لپ تاپ ایسر را برگردانید تا وارونه شود.

درپوش ماژول حافظه را پیدا کنید. در اکثر لپ‌تاپ ایسر‌ها، پوشش اسلات حافظه دارای نماد کوچکی از یک کارت حافظه یا برچسب است. با پیچ گوشتی فیلیپس پیچی را که پوشش را در جای خود نگه می دارد بردارید.

مچ دست خود را در حلقه مچ بند ضد الکتریسیته ساکن قرار دهید و انتهای دیگر آن را به یک سطح فلزی ببندید.

گیره هایی را که ماژول حافظه را در شکاف آن محکم می کنند، باز کنید. ماژول حافظه را بردارید و دوباره آن را در شکاف قرار دهید. ماژول را به سمت پایین فشار دهید تا در جای خود بچسبد. شیار پوشش حافظه را تعویض کرده و با پیچ نگهدارنده محکم کنید.

پوشش هارد دیسک را پیدا کرده و پیچ نگهدارنده را بردارید. هارد دیسک را بردارید و دوباره در شکاف خود قرار دهید. همین کار را برای درایو CD/DVD لپ تاپ ایسر خود انجام دهید.

بخوانید  نمایندگی تعمیرات گوشی zte

آداپتور برق متناوب را دوباره به لپ تاپ ایسر وصل کنید. لپ تاپ ایسر را روشن کنید و بررسی کنید که آیا تصویری روی صفحه نمایش داده می شود یا خیر.

چک کردن لپ تاپ ایسر با با مانیتور یدکی

لپ تاپ ایسر را خاموش کنید و آداپتور برق متناوب را جدا کنید. کابل مانیتور را از یک مانیتور خارجی یدکی به پورت خروجی ویدئو VGA یا DVI در پشت لپ تاپ ایسر وصل کنید. سیم برق را به یک پریز برق موجود وصل کنید.

لپ تاپ ایسر را روشن کنید. بعد از اینکه چراغ‌های LED روی لپ‌تاپ ایسر ظاهر شدند یا شنیدید که هارد درایو داخل آن شروع به چرخش می‌کند، کلید ترکیبی “Fn” را فشار دهید که نمایشگر را به یک مانیتور خارجی می‌فرستد. در اکثر صفحه‌کلیدهای لپ‌تاپ ایسر، یک نماد کوچک از یک نماد مانیتور وجود دارد. کلید “Fn” و کلید با نماد مانیتور را چند بار فشار دهید تا ببینید آیا تصویری در مانیتور خارجی ظاهر می شود یا خیر. اگر تصویری روی مانیتور ظاهر شد، مشکل از صفحه LCD مانیتور است. اگر هیچ تصویری روی مانیتور ظاهر نمی شود، احتمالاً کارت گرافیک یا مادربرد لپ تاپ ایسر معیوب است.

پیشنهاد مطالعه: علت های کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

بخوانید  خرابی سیستم لپ تاپ msi

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *