اردیبهشت 10, 1403 4:22 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 بهترین روش خنک کردن آیفون
بهترین روش خنک کردن آیفون

 روش خنک کردن آیفون. آیفون‌ها در دمای 0 تا 35 درجه سانتی‌گراد بهترین عملکرد را دارند. در نتیجه، اگر زمانی در گرمای شدید قرار بگیرید، دستگاه تلفن همراه شما ممکن است دچار مشکل شود. گرمای بیش از حد می تواند باتری آیفون شما را به مرور زمان خالی کند. در نتیجه، متوجه تاخیر در عملکرد گوشی خواهید شد. با افزایش دما کندتر و کندتر می شود. با این حال، گرمای محیطی همیشه صادق نیست. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا آیفون شما داغ می شود.

 روش خنک کردن آیفون

داغ شدن بیش از حد آیفون در مقابل گرم شدن آیفون

به خاطر داشته باشید که یک آیفون گرم کاملا طبیعی است. این امر رایج است چه در حال شارژ کردن تلفن خود در هنگام استفاده از آن، بازی کردن، تماشای ویدیوهای با کیفیت بالا یا استفاده از GPS برای مدت زمان طولانی. به سادگی اجازه دهید چند دقیقه خنک شود تا عملکرد معمولی خود را بازیابد. با این حال، اگر آیفون شما در لمس بیش از حد داغ است، باید نگران باشید. اما هنوز از رفتن به فروشگاه اپل خودداری کنید. در اینجا کاری است که می توانید برای داغ شدن آیفون خود انجام دهید.

علت داغ شدن بیش از حد آیفون

اگر آیفون شما داغ و کند می شود، چند چیز می تواند باعث آن شود:

  1. گرمای محیطی
  2. خراب شدن برنامه ها یا اجرای بیش از حد برنامه ها
  3. باتری آیفون معیوب
  4. اشکالات iOS

قبل از اینکه به رفع موارد مختلف بپردازیم، در اینجا چند نکته کمک های اولیه برای خنک کردن گوشی شما آورده شده است:

  1. شارژر را جدا کنید و گوشی را خاموش کنید
  2. کیس را بردارید
  3. سایه بگذارید اما گوشی را داخل یخچال قرار ندهید
  4. آن را باد کنید (مثلاً با یک ورق کاغذ دست تکان دهید).
بخوانید  معنای دقیق حروف انتهای مدل پرینتر

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون

قبل از اینکه برای تعمیرات گران قیمت به فروشگاه اپل عجله کنید، این گزینه های آسان را امتحان کنید. در زیر متداول ترین دلایل داغ شدن بیش از حد آیفون و راه حل های آن آورده شده است.

گرمای محیطی

اگر از گرفتن عکس در زیر نور مستقیم آفتاب لذت می برید، قطعاً در تابستان با هشدار «دمای بیش از حد بالا» آیفون مواجه شده اید. این به این دلیل است که خورشید خیلی داغ است و تلفن شما دیگر نمی تواند آن را تحمل کند و باعث خاموش شدن دوربین می شود.

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که “چرا وقتی آیفون من در خارج از خانه از آن استفاده می کنم داغ می شود؟” لطفاً به خاطر داشته باشید که معمولاً به دلیل نور مستقیم خورشید است. با این حال، نه تنها این، بلکه شارژ کردن یا استفاده از تلفن خود در یک مکان گرم مانند نانوایی می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. در چنین شرایطی، بهتر است از استفاده یا شارژ گوشی خود اجتناب کنید.

خراب شدن برنامه ها یا اجرای بیش از حد برنامه ها در روش خنک کردن آیفون

چرا آیفون من حتی اگر زیاد از آن استفاده نکنم داغ می شود؟ بسیاری از چیزها می توانند باعث این شوند، از جمله بسیاری از فرآیندهای پس زمینه، برنامه های جاسوسی، استفاده از پهنای باند بالا و غیره. اما در حال حاضر، می‌توانید روی بستن برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید تمرکز کنید.

بخوانید  دلایل روشن نشدن یو پی اس

وقتی رم/ظرفیت کافی برای اجرای برنامه های فعلی وجود ندارد، باز بودن بسیاری از برنامه های بی فایده در پس زمینه حافظه گوشی شما را مسدود کرده و باعث داغ شدن بیش از حد آن می شود. بنابراین، اگر در حال حاضر به آن برنامه ها نیاز ندارید، توصیه می کنیم آنها را ببندید. در اینجا نحوه انجام این کار در آیفون خود آورده شده است.

  • در آیفون با Face ID، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید و سپس در وسط مکث کنید.
  • در آیفونی که دکمه هوم دارد، روی دکمه Home دوبار کلیک کنید.
  • برای مرور برنامه های باز شده انگشت خود را به سمت راست بکشید. سپس برنامه هایی را که استفاده نمی کنید به سمت بالا بکشید.

بدون دلیل داغ شدن بیش از حد آیفون

علاوه بر این، اگر متوجه شدید که آیفون خود بدون دلیل داغ می شود، به برنامه های جدیدی که اخیراً نصب کرده اید فکر کنید. برنامه هایی که دائماً از کار می افتند و همچنین برنامه هایی که به درستی نصب نشده اند ممکن است باعث مشکل داغ شدن آیفون شوند.

اگر برخی از برنامه‌ها اغلب خراب می‌شوند، برنامه را حذف نصب کرده و دوباره نصب کنید. برای حذف یک برنامه از گوشی هوشمند خود، این مراحل را دنبال کنید:

  • روی نماد برنامه ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که یک منو ببینید
  • حذف برنامه را انتخاب کنید، سپس در صورت درخواست، روی حذف برنامه ضربه بزنید و یک بار دیگر تصمیم خود را تأیید کنید
  • App Store را راه اندازی کنید، برنامه را دوباره پیدا کنید و دوباره آن را نصب کنید.
بخوانید  نحوه انتقال فایل از گوشی به تلویزیون شهاب

با این حال، به خاطر داشته باشید که وقتی یک برنامه را حذف می کنید، داده های آن را از دست خواهید داد. و در حالی که اگر این برنامه مبتنی بر ابر مانند Evernote یا Google Drive باشد مشکلی نیست، برخی از برنامه‌ها هنوز به یک نسخه پشتیبان نیاز دارند.

AnyTrans را امتحان کنید – برنامه ای که به انتقال سریع و آسان فایل ها بین iOS و macOS کمک می کند. برای انتقال فایل ها، AnyTrans را باز کنید و آیفون خود را از طریق USB به مک خود متصل کنید. انتخاب کنید که داده‌هایتان در «مدیر دستگاه» کجا می‌رود و آن‌ها را به آنجا ارسال کنید.

به هر حال، اگر نمی‌خواهید زمان خود را با اجرای مکرر پشتیبان‌گیری تلف کنید، می‌توانید با استفاده از یک Air Backup Manager داخلی، پشتیبان‌گیری سریع آیفون – سریع، خودکار و بی‌سیم – ترتیب دهید.

پیشنهاد مطالعه: عیب یابی عدم اتصال به شبکه اینترنت آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *