اسفند 29, 1402 8:25 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشخصات دوربین گوشی آیفون
مشخصات دوربین گوشی آیفون

دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس دارای کیفیت بسیار بالاست و از آن می توان به جای یک دوربین عکاسی حرفه ای استفاده کرد. شرکت اپل از سال های قبل سعی کرده تا کیفیت دوربین گوشی های هوشمند خود را بالا ببرد. وجود قابلیت هایی مثل دوربین با کیفیت، صفحه نمایش 120 هرتزی، استفاده از پردازنده A15 بایونیک و باتری کم مصرف را می توان از برتری های آیفون 13 پرومکس نسبت به مدل های دیگر دانست.

سری 13 آیفون نسبت به سری 12 از نظر مشخصات ظاهری تغییر چندانی نکرده و بیشتر تغییرات مربوط به مشخصات فنی و تنظیمات آن می شود. جالب است بدانید دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس گزینه ای عالی و فوق العاده برای علاقمندان به عکاسی یا عکاسان حرفه ای به حساب می آید. برای استفاده از تمام امکانات و قابلیت های دوربین سری 13 آیفون ابتدا باید با مشخصات آن به طور کامل آشنا شوید.

ویژگی ماکرو در دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس

یکی از قابلیت های فوق العاده دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس، ماکرو است که با استفاده از آن می توان عکس و فیلم های ماکرو را با دوربین فوق عریض گرفت. جالب است بدانید با فعالسازی این قابلیت می توانید از سوژه هایی که با لنز دوربین 2 سانتی متر فاصله دارند هم به راحتی عکس برداری کنید.

بخوانید  آموزش نحوه پاک کردن کش در اندروید

برای استفاده از قابلیت ماکرو در دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس کافیست گوشی خود را ثابت نگه داشته و زمانی که لنز روی سوژه فوکوس کرد، روی دکمه شاتر ضربه بزنید تا عکس گرفته شود. اگر هم در حال فیلم برداری هستید، با فشار دادن دکمه شاتر، فیلم برداری شروع می شود.

آشنایی با سبک های مختلف عکاسی در سری آیفون 13

دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس به طور پیش فرض دارای 4 سبک عکاسی است که هنگام استفاده می توان یکی از آن ها را روی تصویر اعمال کرد.

حالت vibrant که رنگ ها را کاملا روشن و زنده نشان داده در عین حال کیفیت طبیعی عکس هم از بین نمی برد.

حالت Rich Contrast که به آن کنتراست غنی هم گفته می شود. این سبک عکاسی کنتراست عکس را بالا برده و سایه ها را تیره تر نشان می دهد. به همین دلیل عکس حالت دراماتیکی پیدا می کند.

حالت گرم که رگه هایی از رنگ طلایی در عکس نشان می دهد تا تصویر شما ظاهری گرم پیدا کند. برای داشتن عکس هایی با تن رنگی سرد می توانید از حالت خنک استفاده کنید.

سبک آخر استاندارد است که به طور پیش فرض روی دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس قرار داده شده و کیفیت طبیعی عکس را با رعایت تمام اصول اساسی مثل نور، روشنایی و کنتراست آن را حفظ می کند.

بخوانید  نمایندگی اپل در ایران

طریقه استفاده از سبک های عکاسی در دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس

قبل عکاسی در دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس ابتدا باید یکی از 4 سبک بالا را انتخاب کنید. برای شروع وارد برنامه Camera در آیفون 13 پرومکس شده سپس انگشت خود را از بالا به پایین کشیده و روی 3 مربع بالای صفحه ضربه بزنید.

یک روش دیگر این است که روی نماد 3 مربع بالای صفحه ضربه زده تا 5 سبک عکاسی گفته شده در بخش قبل برایتان نمایش پیدا کنند. نکته مهم اینکه بعد انتخاب سبک مورد نظرتان در دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس، تنظیمات آن حتی بعد راه اندازی مجدد دستگاه هم باقی می ماند.

حالت سینماتیک چیست؟

یکی از ویژگی های برجسته دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس است که به کاربر اجازه داده تا سرعت فوکوس را به طور خودکار تنظیم کرده و عکس های حرفه ای ثبت کند. با استفاده از این قابلیت نه تنها می توان فوکوس عکس ها را به طور خودکار تنظیم  کرد بلکه می توان آن را ردیابی هم کرد. حالت سینماتیک باعث می شود فیلم های شما حرفه ای تر به نظر برسند.

برای عکاسی در این حالت تنها کافیست دکمه شاتر را لمس کرده و نگه دارید. جالب اینجاست که برای استفاده از حالت سینماتیک نیازی به ترک حالت عکاسی دوربین خود ندارید.

بخوانید  خرابی کلید پاور مانیتور ایسوس

نحوه ویرایش فیلم و عکس در دوربین آیفون 13 پرومکس

گوشی آیفون 13 پرومکس دارای یک مجموعه جامع از ویرایش عکس است که با استفاده از آن می توان عکس ها را کاملا ویرایش کرد.

نحوه عکاسی با دوربین جلوی گوشی آیفون 13 پرومکس

برای عکس گرفتن با دوربین جلوی گوشی آیفون 13 پرومکس ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده سپس گزینه Mirror Front Camera در برنامه Camera را فعال کنید.

استفاده از قابلیت نور پرتره

نور پرتره می تواند افکت های جذابی به عکس شما اضافه کند. از این قابلیت می توانید برای روشن تر کردن عکس یا صاف کردن آن هم استفاده کنید. برای استفاده از قابلیت نور پرتره در دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس ابتدا حالت پرتره آن را فعال کنید سپس یک افکت نوری دلخواه انتخاب کرده و روی دکمه Portrait Control در بالای صفحه ضربه بزنید. در نهایت دکمه شاتر را فشار دهید تا عکس شما گرفته شود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با قابلیت های دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس آشنا کنیم. با استفاده از این ویژگی ها می توانید عکس های خود را به طور حرفه ای ثبت کنید.

مقالات مرتبط:

دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *