اردیبهشت 9, 1403 1:34 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات رایج گوگل پلی در گوشی HP
مشکلات رایج گوگل پلی در گوشی HP

مشکلات رایج گوگل پلی در گوشی. اندروید قابل اعتماد، پایدار و در برابر بدافزار مقاوم است، اما کامل نیست. در صورت بروز مشکلات، می‌توانید با چند نکته ساده عیب‌یابی اندروید، اکثر مشکلات را برطرف کنید. این راهنما مشکلات رایج تلفن همراه اندروید و راه حل های آسان برای آنها را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که بسته به گوشی HP و نسخه اندروید شما، این مراحل ممکن است کمی برای شما متفاوت باشد.

مشکلات رایج گوگل پلی در گوشی

خرابی در فروشگاه Google Play در مشکلات رایج گوگل پلی در گوشی

اگر Google Play پس از راه‌اندازی از کار بیفتد، ممکن است یک حافظه پنهان خراب داشته باشید. پاک کردن کش معمولاً مشکل را برطرف می کند. برای انجام این کار:

  • به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها > مشاهده همه برنامه‌های X بروید.
  • در لیست، فروشگاه Google Play را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • بخش Storage & cache را باز کنید، سپس بر روی Clear storage و Clear cache ضربه بزنید (نسخه های قدیمی اندروید به جای Storage از Data استفاده می کنند).
  • گوشی HP خود را ریستارت کنید.

اگر موفق نشد، با استفاده از مراحلی که در بالا ذکر شد، سعی کنید فضای ذخیره سازی و حافظه پنهان سرویس های Google Play و Google Services Framework را پاک کنید. به یاد داشته باشید که پس از اتمام کار، دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. و برای راهنمایی بیشتر به راهنمای عیب‌یابی مشکلات فروشگاه Google Play اختصاصی ما نگاهی بیندازید.

بخوانید  تعمیر صفحه سیاه مانیتور ایسوس

فضای ناکافی در دستگاه

اگر فضای گوشی HP شما کم است و از کارت microSD پشتیبانی نمی کند، تنها گزینه شما حذف فایل ها است. اما چگونه می‌توان به‌هم ریختگی فضا را پیدا کرد؟

یکی از ساده ترین گزینه ها استفاده از Files by Google است. به طور خودکار اتلاف‌کننده‌های فضای معمولی، مانند فایل‌های رسانه‌ای بزرگ را پیدا می‌کند و وقتی آن را به آن هدایت می‌کنید، آن‌ها را حذف می‌کند. از جنبه منفی، به گوگل امکان دسترسی کامل به محتویات گوشی HP شما را می دهد.

کاربران پیشرفته در عوض می توانند DiskUsage را امتحان کنند. این رایگان و منبع باز است، اگرچه از اواخر سال 2017 به روز رسانی نشده است.

دانلود نکردن فروشگاه Google Play

گاهی اوقات گوگل پلی برنامه ها را نصب نمی کند. شما دو گزینه اصلی برای رفع این مشکل دارید. اولین مورد این است که حافظه پنهان Google Play را پاک کنید، همانطور که در شماره 1 در بالا نشان داده شد. دوم پاک کردن تاریخچه گوگل پلی است.

نحوه پاک کردن تاریخچه گوگل پلی

این روش راه‌حل مطمئنی نیست، اما اگر پاک کردن حافظه پنهان کار نکرد، ارزش امتحان کردن را دارد. در اینجا چه باید کرد:

  • فروشگاه Google Play را راه اندازی کنید.
  • نوار کناری سمت چپ را باز کنید و به تنظیمات بروید.
  • پاک کردن سابقه جستجوی محلی را انتخاب کنید.
بخوانید  رفع کار نکردن WiFi در لپ تاپ دل

نحوه نصب مجدد فروشگاه Google Play

بدون روت کردن دستگاهتان نمی‌توانید فروشگاه Google Play را حذف کنید. اگر فکر می کنید Google Play را حذف کرده اید، به احتمال زیاد در عوض آن را غیرفعال کرده اید. برای فعال کردن مجدد Play Store:

  • به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها بروید و مشاهده همه برنامه‌های X را انتخاب کنید.
  • در بالای لیست، روی منوی کشویی All apps ضربه بزنید و آن را به Disabled apps تغییر دهید.
  • فروشگاه Google Play را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. روی نماد Enable ضربه بزنید تا دوباره فعال شود.

نصب چگونه گوگل پلی

برخی از تبلت ها و گوشی HP های هوشمند وارداتی با نصب فروشگاه Google Play ارائه نمی شوند. در این حالت، باید یک فایل APK فروشگاه Play را از یک منبع شخص ثالث پیدا کنید و سپس به صورت دستی آن را نصب کنید.

برای انجام این کار، ابتدا باید راهنمای ما برای بارگذاری جانبی برنامه ها در اندروید را دنبال کنید. پس از راه‌اندازی، APK Play Store را از APKMirror بردارید و آن را در کنار بارگذاری کنید.

نسخه قدیمی فروشگاه Google Play

گاهی اوقات، جدیدترین نسخه Google Play روی دستگاه شما کار نمی کند. در این صورت، می توانید یک نسخه قدیمی را نصب کنید.

به این فهرست APKMirror از APKهای فروشگاه Google Play، که شامل پیوندهایی به هر نسخه اصلی فروشگاه Play است، نگاهی بیندازید. شما می توانید مراحل بالا را برای بارگذاری جانبی پس از دانلود دنبال کنید. متأسفانه، نسخه های بسیار قدیمی Play Store ممکن است اصلاً کار نکنند.

بخوانید  قطعات تشکیل دهنده دستگاه پرینتر شارپ

آزاد کردن حافظه در دستگاه Android

در اندروید (مانند اکثر سیستم عامل ها)، “حافظه” به RAM اشاره دارد نه حافظه. سیستم عامل اندروید با حداقل تعداد برنامه های نصب شده بهترین کار را دارد. دلیل آن این است که برخی از برنامه ها دوست دارند در پس زمینه اجرا شوند، حتی زمانی که شما از آنها استفاده نمی کنید

هرچه تعداد برنامه های بیشتری را نصب کرده باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که برخی از آنها از دید پنهان کار کنند، در حالی که منابع و عمر باتری مصرف می شود. ساده ترین راه حل این است که همه برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.

ما استفاده از task killer را توصیه نمی کنیم، زیرا آنها بر عملکرد دستگاه شما تأثیر منفی می گذارند. علاوه بر این، آنها به اندازه کافی به مسئله اصلی رسیدگی نمی کنند: برنامه هایی که منابع را مصرف می کنند نیز می توانند به دلخواه خودشان شروع به کار کنند. برای راهنمایی های بیشتر، نحوه مدیریت حافظه در Android را ببینید.

پیشنهاد مطالعه: دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی HP

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *