اردیبهشت 13, 1403 6:27 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خرابی باتری در لپ‌تاپ HP
خرابی باتری در لپ‌تاپ HP

خرابی باتری در لپ‌تاپ. باتری لپ‌تاپ HP مرده می‌تواند کار شما را دقیقاً در جایی که ایستاده از بین ببرد و قبل از اینکه فرصتی برای صرفه‌جویی داشته باشید، رایانه شما را خاموش می‌کند. باتری‌های لپ‌تاپ HP با گذشت زمان تحلیل می‌روند و عمر باتری که هنگام خرید لپ‌تاپ HP از آن لذت می‌بردید، با افزایش سن لپ‌تاپ HP کاهش می‌یابد. خرابی باتری می تواند یک مشکل ترسناک باشد، زیرا ممکن است باعث شود لپ تاپ شما به طور ناگهانی خاموش شود یا حتی از روشن شدن آن در صورت عدم اتصال به برق جلوگیری کند.

خرابی باتری در لپ‌تاپ

اعمال قدرت یکی از دلایل خرابی باتری در لپ‌تاپ

برای اینکه بفهمید مشکل باتری شماست، لپ تاپ خود را از طریق کابل برق لپ تاپ به یک منبع تغذیه خارجی وصل کنید. لپ تاپ را یک شبه خاموش بگذارید تا زمان کافی برای شارژ کردن داشته باشد. هنگامی که آن را روشن کردید و ویندوز بارگیری شد، به حالت دسکتاپ بروید و به نماد باتری در سینی سیستم خود نگاه کنید. ماوس خود را روی نماد قرار دهید تا پیام وضعیت و درصد را مشاهده کنید که نشان دهنده میزان پر بودن باتری شما است.

اگر عبارت “Plugged in, Charging” خوانده شود، باتری شما کار می کند، حتی اگر ظرفیت شارژ از زمانی که لپ تاپ را خریداری کرده اید به شدت کاهش یافته باشد. اگر پیام وضعیت “0% موجود است (وصل شده است، شارژ نمی شود)” باشد، برق به باتری شما نمی رسد، که احتمالاً به این معنی است که واقعاً تمام شده است. متناوباً، اگر نماد باتری را با علامت “X” قرمز در کنار آن نشان دهد، ویندوز نمی تواند باتری شما را شناسایی کند، که ممکن است به معنی معیوب بودن آن باشد.

بخوانید  دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی HP

تمیز کردن فیزیکی

قبل از خرید باتری دیگر، با خاموش کردن رایانه، برداشتن کابل برق و جدا کردن باتری، باتری فعلی خود را به طور فیزیکی بررسی کنید. گرد و غبار ممکن است بین لپ تاپ و کنتاکت های فلزی باتری که به شارژ آن کمک می کند، نفوذ کرده باشد. پارچه ای را با الکل مرطوب کنید تا کنتاکت ها را به آرامی تمیز کنید، آن را دوباره قرار دهید و دوباره وضعیت باتری را در سینی سیستم مشاهده کنید.

آزمایش کردن یکی از راهکارهای رفع خرابی باتری در لپ‌تاپ

تعدادی برنامه کامپیوتری برای آزمایش جنبه های مختلف باتری شما طراحی شده اند. استفاده از یکی از این برنامه ها ممکن است به شما در تشخیص مشکل کمک کند. برنامه‌هایی مانند Battery Eater، Notebook Hardware Control و Smarter Battery آمارهایی مانند میانگین زمان شارژ باتری، مدت زمان شارژ شدن، ظرفیت شارژ کامل و مدت زمان استفاده از شارژ را اندازه‌گیری می‌کنند.

سازنده لپ تاپ شما حتی ممکن است برنامه خود را برای آزمایش و تشخیص مشکلات باتری، مانند ابزار HP System Diagnostics، مانیتور سلامت PC توشیبا و برنامه Dell PC Diagnostics بسازد.

جایگزینی  باتری مناسب

باتری شما به ناچار در نقطه ای از بین می رود. اگر آن زمان فرا رسیده باشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را جایگزین کنید. آن را بردارید و آن را برای شماره مدل بررسی کنید. برای خرید باتری جدید خود، از سازنده رایانه یا شخص ثالث خرید کنید. اگرچه گزینه های شخص ثالث ممکن است ارزان تر باشند، استفاده از سازنده رایانه ممکن است بالاترین کیفیت را ارائه دهد و احتمالاً می توانید جایگزین خود را در وب سایت شرکت پیدا کنید. با استفاده از شماره مدل و مدل رایانه خود، باتری جدید را جستجو کنید.

بخوانید  زمان تعویض دستگاه فتوکپی

پیشنهاد مطالعه: عیب یابی روشن نشدن لپ تاپ ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *