اردیبهشت 22, 1403 3:15 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه استفاده از وی پی ان در آیفون
نحوه استفاده از وی پی ان در آیفون

 استفاده از وی پی ان در آیفون. وی پی ان یکی از ضروری ترین تنظیمات در آیفون شما است. برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی، پنهان کردن مکان و آدرس IP، پخش فیلم‌های مورد علاقه و لذت بردن از بازی‌های آنلاین بدون محدودیت به یکی نیاز دارید. اگر تا به حال نداشتید یا نمی‌دانستید چگونه آن را مدیریت کنید، بیایید نحوه استفاده از VPN را در آیفون بررسی کنیم و بهترین VPN را برای iPhone و iPad برای شما پیدا کنیم.

 استفاده از وی پی ان در آیفون

وی پی ان در آیفون

بنابراین، VPN در آیفون چیست؟ VPN مخفف شبکه خصوصی مجازی است. از طریق اتصال VPN، iPad و iPhone شما می توانند به طور ایمن با دیگران در اینترنت ارتباط برقرار کنند، گویی آنها بخشی از همان شبکه خصوصی هستند. مردم از VPN برای محافظت از خود در برابر هکرها، پخش فیلم ها و برنامه های تلویزیونی و مرور ایمن اینترنت استفاده می کنند. بدون VPN، کامپیوتر شما تمام اطلاعات خود را با اینترنت مبادله می کند. مرورگر شما داده های مختلف زیادی را از طریق ارائه دهنده شما به وب سایتی که بازدید می کنید ارسال می کند. سپس وب سایت اطلاعات لازم را ارسال می کند و روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود.

تبادل اطلاعات در آیفون

باید بدانید که در طول این تبادل اطلاعات، اتصال شما اغلب رمزگذاری نمی شود، به این معنی که طرف های مخرب به راحتی می توانند داده های شخصی شما را مشاهده کنند. آدرس IP شما نیز قابل مشاهده است. IP چیست؟ این چیزی شبیه کد پستی آنلاین شماست. این نشان می دهد که شما چه کسی هستید و در کجا قرار دارید. وقتی VPN دارید، این یک روند متفاوت است. هنگامی که از آن استفاده می کنید، VPN تمام داده های شما را رمزگذاری می کند و آنها از طریق یک تونل ایمن VPN از طریق ارائه دهنده شما به سرور VPN می روند. سپس VPN فقط اطلاعات مهم و ناشناس همراه با IP خود را فوروارد می کند. هنگامی که از VPN استفاده می کنید، هیچ کس نمی تواند آنچه را که به صورت آنلاین انجام می دهید ببیند زیرا اتصال شما محافظت می شود. با آن، ناشناس می‌مانید.

بخوانید  آشنایی با مشکلات احتمالی مایکروویو

اینترنت بسیار ایمن تر

استفاده از اینترنت بسیار ایمن تر می شود زیرا رمزگذاری مانع از دسترسی هکرها، ارائه دهندگان اینترنت و فرمانداران به داده های شما می شود. علاوه بر این، با یک VPN، آزادی بیشتری دریافت می کنید. از آنجایی که برخی از وب‌سایت‌ها و محتوا در برخی کشورها مسدود شده‌اند، VPN آدرس IP و در نتیجه مکان مجازی شما را تغییر می‌دهد و در حین وب‌گردی محدودیتی ندارید. بنابراین اگر برای امنیت، آزادی آنلاین و حریم خصوصی خود ارزش قائل هستید، برای خود یک VPN تهیه کنید.

نحوه کار کردن VPN در آیفون

ممکن است از خود بپرسید، “آیا من به VPN در آیفون خود نیاز دارم؟” ابتدا، اجازه دهید به شما نشان دهیم که واقعاً چگونه کار می کند. تصور کنید می‌خواهید به هر وب‌سایتی دسترسی داشته باشید، مثلاً فیس‌بوک باشد، و به دلیل نوعی سانسور دولتی در کشور شما یک فایروال وجود دارد. شما به VPN خود متصل می شوید و به عنوان یک دروازه عمل می کند. چه مفهومی داره؟ این بدان معنی است که شما اکنون سرنوشت خود را کنترل می کنید. شما فایروال خود را دور می زنید، دروازه خود را کنترل می کنید و تا زمانی که شما تنها کسی باشید که به VPN خود دسترسی دارید، هیچکس نمی تواند آن را مسدود کند.

بخوانید  عدم اتصال به ViFi لپ تاپ

مثال دیگر، تصور کنید در یک کافی شاپ با استفاده از وای فای عمومی آیفون یا آیپد خود نشسته اید و تصمیم دارید حساب بانکی خود را چک کنید. شخص دیگری با لپ‌تاپ می‌تواند به راحتی وارد شبکه شود و ایمیل‌ها، گذرواژه‌ها و سایر داده‌هایی که ممکن است داشته باشید را در اختیار بگیرد. اما اگر از VPN استفاده می کنید، اتصال اینترنت شما رمزگذاری می شود و هیچ کس نمی تواند به داده های شما دسترسی داشته باشد.

استفاده از VPN

وب سایت هایی که بازدید می کنید می توانند اطلاعات شما را برای مطالعه وضعیت جمعیتی جمع آوری کنند. معمولاً مشکلی نیست، اما گاهی اوقات می خواهید از هویت و حریم خصوصی خود محافظت کنید. بنابراین هنگامی که داده های خود را به صورت آنلاین ارسال می کنید، یک VPN تونلی ایجاد می کند که اطلاعات شما را رمزگذاری می کند. اگر کسی اطلاعات شما را در اختیار بگیرد، نمی‌تواند آن‌ها را بخواند. تونل همچنین هک کردن را سخت‌تر می‌کند. هنوز هم ممکن است اما انجام آن بسیار سخت‌تر است.

نحوه پیکربندی و استفاده از VPN در iPhone

سه راه اصلی وجود دارد که می توانید برای راه اندازی VPN در iPhone یا iPad خود استفاده کنید. به صورت دستی، از طریق یک برنامه اختصاصی VPN و از طریق یک مرورگر VPN. نحوه راه اندازی VPN در دستگاه iOS خود اغلب به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. شما می توانید تنظیمات VPN آیفون را از طریق مرورگر انجام دهید. تعدادی مرورگر وجود دارند که این کار را انجام می دهند.

بخوانید  نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر

به عنوان مثال، می توانیم از مرورگر Tor که با VPN ارائه می شود استفاده کنیم. اگرچه رایگان نیست اما آنقدر گران نیست. هنگامی که در این مرورگر هستید، می توانید به سرور VPN در یکی از بسیاری از کشورهای موجود در آنجا متصل شوید. نه تنها اتصال شما را ناشناس می کند و یک آدرس IP ناشناس به شما می دهد، بلکه آن اتصال را رمزگذاری می کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش خنک کردن آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *