اردیبهشت 13, 1403 4:11 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع خطای درایور در دسترس نیست پرینتر
نحوه رفع خطای درایور در دسترس نیست پرینتر

رفع خطای درایور در دسترس نیست پرینتر چگونه انجام می شود؟ وقتی می‌خواهید چاپ کنید و با خطای «درایور پرینتر ویندوز در دسترس نیست» مواجه می‌شوید، به این معنی است که یا سیستم شما نمی‌تواند درایور مناسب را پیدا کند یا درایور پرینتر قدیمی است و نمی‌توانید اسناد را چاپ کنید. بنابراین، در این صورت، چه کاری می توان انجام داد؟ راه حل قابل اجرا برای رفع مشکل در دسترس نبودن درایور، به روز رسانی درایور پرینتر است. در این پست نحوه رفع مشکل و راه اندازی پرینتر خود را توضیح خواهیم داد.

رفع خطای درایور در دسترس نیست پرینتر
رفع خطای درایور در دسترس نیست پرینتر

ساده ترین راه برای به روز رسانی درایور پرینتر

هنگامی که رایانه شخصی خطای «درایور در دسترس نیست» را نشان می دهد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که درایور را به روز کنید. با این حال، همه نمی توانند این کار را به صورت دستی انجام دهند. بنابراین، برای ساده کردن کارها، پیشنهاد می کنیم از Advanced Driver Updater استفاده کنید. این یکی از بهترین نرم افزارهای به روز رسانی درایور برای ویندوز است که رایانه شما را اسکن می کند و درایورهای قدیمی را شناسایی می کند. با کمک این ابزار، تنها با چند کلیک می توانید درایورهای گمشده، خراب یا مشکل دار را به روز کنید.

قبل از به‌روزرسانی درایورها، این ابزار یک نسخه پشتیبان کامل از درایورها می‌گیرد و نسخه ثبت‌شده با 60 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می‌شود. می توانید ابزار را دانلود کرده و با کلیک بر روی دکمه زیر درایور پرینتر را به روز کنید.

بخوانید  خاموش نشدن لپ تاپ دل

چرا درایور پرینترهای  اچ پی به درستی کار نمیکند؟ برای پاسخ به این سوال مقاله « مشکلات درایور پرینتر HP Officejet 4500 All-In-One » را مطالعه کنید.

درایور پرینتر ویندوز 10 در دسترس نیست به چه معناست

بنابراین، دقیقاً درایور در دسترس نیست به چه معناست؟ پیام خطا مشکل درایور پرینتر را توضیح می دهد و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند. برای رفع آن، باید درایور پرینتر مشکل دار را به روز کنید.

5 راه برای رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست

راه های مختلفی برای تعمیر درایورهایی که برای خطاهای پرینتر موجود نیستند وجود دارد. در زیر یک به یک آنها را توضیح می دهیم. لازم نیست همه آنها را امتحان کنید. به محض اینکه رفع شد، می‌توانید سایر رفع‌ها را دنبال نکنید.

روش 1  تنظیمات UAC را تغییر دهید

کنترل حساب کاربری (UAC) زمانی که ویندوز هر گونه تغییر سیستم را امتحان می کند به شما اطلاع می دهد. این تغییرات شامل مجوزهای کاربر یا مدیریت است. تنظیمات UAC خود را طوری پیکربندی کنید که مانع از نصب اجزا و درایورهای پرینتر نشوند.

  1. به عنوان Administrator وارد شوید.
  2. Control Panel را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید.
  3. User Accounts > Change User Account Control Settings را انتخاب کنید.
  4. نوار لغزنده را در سطح سوم قرار دهید، جایی که می گوید:

«فقط زمانی که برنامه‌ها سعی می‌کنند تغییراتی در رایانه من ایجاد کنند (پیش‌فرض) به من اطلاع داده شود» و «اگر از برنامه‌های آشنا استفاده می‌کنید و از وب‌سایت‌های آشنا بازدید می‌کنید، توصیه می‌شود».

  1. روی OK > Yes کلیک کنید
بخوانید  مشکلات درایور پرینتر HP Officejet 4500 All-In-One

روش 2 به‌روزرسانی دستی درایورهای پرینتر

  1. Windows + X را فشار دهید تا Device Manager راه اندازی شود.
  2. در لیست اسکرول کنید و روی دسته پرینتر دوبار کلیک کنید.
  3. روی درایور مشکل دار > Update Driver کلیک راست کنید.
  4. اکنون دو گزینه خواهید داشت > جستجوی خودکار برای درایورها را انتخاب کنید

منتظر بمانید تا Device Manager به دنبال آپدیت بگردد و به روز رسانی را در پس زمینه نصب کند. علاوه بر این، اگر برند و مدل پرینتر را می‌شناسید، می‌توانید از وب‌سایت سازنده بازدید کنید و درایور پرینتر را از آنجا به‌روزرسانی کنید.

به‌روزرسانی دستی درایورهای پرینتر
به‌روزرسانی دستی درایورهای پرینتر

روش 3 به‌روزرسانی خودکار درایور پرینتر و تعمیر درایور پرینتر ویندوز 10 در دسترس نیست

آخرین نسخه درایور پرینتر را می‌توانید از وب‌سایت رسمی دانلود کنید، یا اگر وقت ندارید، می‌توانید Advanced Driver Updater، ابزار به‌روزرسانی درایور را امتحان کنید.

Advanced Driver Updater رایانه را برای درایورهای قدیمی اسکن می کند و آخرین به روز رسانی را نشان می دهد. برای استفاده از آن نیازی به دانستن سیستم عامل دستگاه خود ندارید. به‌روزرسانی درایور درایورهای قدیمی را با به‌روزرسانی‌های درایور مقایسه می‌کند و جدیدترین و سازگارترین به‌روزرسانی‌ها را نمایش می‌دهد.

به‌روزرسانی خودکار درایور پرینتر
به‌روزرسانی خودکار درایور پرینتر

برای به روز رسانی درایور می توانید از نسخه رایگان یا ثبت شده استفاده کنید. نسخه ثبت شده 60 روز ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد و همه درایورهای قدیمی را به طور همزمان به روز می کند، در حالی که نسخه آزمایشی امکان به روز رسانی یک درایور را در یک زمان می دهد.

بخوانید  اقدامات لازم برای رفع کندی لپ تاپ لنوو

برای استفاده از ابزار دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  1. Advanced Driver Updater را دانلود و نصب کنید.
  2. Advanced Driver Updater را اجرا کنید و کامپیوتر را برای درایورهای مشکل دار اسکن کنید.
  3. پس از بررسی نتایج اسکن، درایور دستگاه باتری را به روز کنید.
  4. اگر کاربر ثبت نام شده هستید، روی Update All کلیک کنید. برعکس، کاربران رایگان روی Update driver کلیک می کنند.
  5. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات ذخیره شود.

روش 4  به طور خودکار درایور پرینتر را نصب کنید

اگر به‌روزرسانی درایور پرینتر به مشکل در دسترس نبودن درایور کمک نکرد، سعی کنید درایور پرینتر را دوباره نصب کنید. با انجام این کار، فایل های مشکل ساز که باعث خطای «درایور پرینتر ویندوز در دسترس نیست» برطرف می شود.

برای این کار دوباره از Device Manager استفاده خواهیم کرد.

  1. Windows + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب کنید.
  2. با دوبار کلیک کردن روی آن، دسته بندی صف های چاپ را گسترش دهید. Uninstall device را انتخاب کنید.
  3. کادر کنار Delete the driver software for this device را علامت بزنید و Uninstall را انتخاب کنید.
  4. پرینتر را از برق بکشید > رایانه شخصی را مجدداً راه اندازی کنید > و پرینتر را دوباره به رایانه وصل کنید. دستورالعمل های دریافتی را دنبال کنید و درایور پرینتر را دوباره نصب کنید.

این باید به رفع مشکل در دسترس نبودن راننده کمک کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *