اردیبهشت 14, 1403 4:01 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت اصلی شارژ نشدن گوشی ZTE
علت اصلی شارژ نشدن گوشی ZTE

دلایل اصلی شارژ نشدن گوشی ZTE چیست؟ تلفن‌های ما در زندگی روزمره ما جایگاهی فراگیر پیدا کرده‌اند، زیرا به ما کمک می‌کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم، کار کنیم، دور بزنیم، خودمان را سرگرم کنیم و موارد دیگر. در حالی که اکثر بهترین گوشی ZTE های اندرویدی عمر باتری قابل توجهی دارند، اما برای کارکرد صحیح باید شارژ شوند. مشکلات شارژ به راحتی می تواند روز شما را خراب کند، زیرا تلفن هوشمند شما به سرعت شارژ می شود. یکسری هک وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید تا مشکلات شارژ را برطرف کنید و به طور بالقوه تلفن خود را روشن کنید حتی اگر دستگاه شما مشکل فیزیکی داشته باشد.

شارژ نشدن گوشی ZTE
شارژ نشدن گوشی ZTE

بررسی منبع تغذیه یکی از راه های رفع شارژ نشدن گوشی ZTE

چه از آیفون یا دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، واضح ترین راه حل این است که بررسی کنید که برق به تلفن تحویل داده شده است. این فراتر از وصل کردن چیزی به پریز دیواری برای اطمینان از کارکرد آن است، زیرا ممکن است مشکل پیچیده‌تر باشد. در اینجا نحوه عیب یابی صحیح این مشکل آورده شده است:

  • شارژر را چک کنید در حالی که بعید است، برخی از آداپتورها ممکن است انرژی کافی برای تغذیه تلفن شما را تامین نکنند. به طور معمول، یک گوشی ZTE برای شارژ به حداقل 5 وات نیاز دارد، بنابراین هر چیزی کمتر از آن ممکن است برای پر کردن آن کافی نباشد. بررسی وات خروجی آسان است: روی شارژر نوشته شده است یا خروجی بر حسب ولت و آمپر بیان می شود. برای محاسبه وات، ولتاژ را در آمپر ضرب کنید. به عنوان مثال، اگر آداپتور خروجی را بخواند: 5V⎓5A، شارژر می تواند 7.5W را ارائه دهد. اگر عدد بالاتر از 5 باشد، آداپتور شما باید بتواند دستگاه شما را روشن کند.
  • اگر مشخصات شارژر سازگار به نظر می رسد، مطمئن شوید که چندین پورت ندارد. اگر اینطور است، ممکن است لازم باشد دستگاه دیگری را امتحان کنید یا دستگاه دیگری را از آن جدا کنید تا انرژی کافی به تلفن شما جریان یابد. همچنین، مگر اینکه از شارژر فوق سریع استفاده کنید، اگر باتری آن به طور کامل تمام شود، ممکن است مدتی طول بکشد تا گوشی ZTE شما شروع به شارژ کند.
بخوانید  مشکلات رایج سیستم های صوتی خودرو

بررسی شارژر یکی از راه های رفع شارژ نشدن گوشی ZTE

  • اگر گوشی ZTE شما همچنان شارژ نمی شود، مشکل شارژ می تواند ناشی از شارژر معیوب باشد. یک راه آسان برای بررسی اینکه آیا مشکل از آداپتور است یا خیر، وصل کردن کابل شارژ به درگاه USB، مانند رایانه یا تلویزیون است. اگر گوشی ZTE شروع به شارژ شدن کرد، باید از آداپتور دیواری دیگری استفاده کنید، اما خبر خوب این است که می‌توانید در این مدت به پورت USB دیگری تکیه کنید.
شارژ نشدن گوشی ZTE
شارژ نشدن گوشی ZTE
  • اگر نکات بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است مشکل ناشی از کابل شارژ باشد. از کابل USB دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر. این ممکن است با کابل‌های USB-C پیچیده‌تر باشد، زیرا اکثر دستگاه‌ها با استفاده از USB-C PD (تحویل نیرو) کار می‌کنند. دستگاه شما و آداپتور دیواری باید با PD سازگار باشند تا بهترین تنظیمات شارژ را انجام دهند. این فرآیند “دست دادن” نامیده می شود و کابل یا آداپتور معیوب یا ناسازگار می تواند منجر به مشکلات شارژ شود. به طور مشابه، دستگاه های اپل ممکن است با کابل های لایتنینگ شخص ثالث کار نکنند، بنابراین یک کابل اصلی را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر.
  • یکی دیگر از راه های رفع مشکلات شارژ این است که تمام تجهیزات شارژ را با یک قطعه دیگر تعویض کنید. این بدان معناست که تا زمانی که مقصر را شناسایی نکنید، کابل، شارژر و تلفن دیگری را امتحان کنید. اگر مشکل از آداپتور یا کابل شارژ نیست، احتمالاً به تلفن همراه شما مرتبط است.
  • اگر گوشی ZTE خود را به برق وصل کنید و شروع به شارژ شدن کرد و سپس متوقف شد، احتمالاً مشکل از کابل یا آداپتور معیوب است، بنابراین ممکن است بخواهید انواع مختلف را امتحان کنید.
بخوانید  بد چرخیدن دیگ لباسشویی

فرض کنید منتظر یک تماس مهم هستید که ناگهان تلفن همراهتان خاموش شده و اصلا روشن نمیشود. در این مواقع خونسردی خود را حفظ کنید. مطالعه مقاله « علت روشن نشدن گوشی ZTE » میتواند به شما در رفع مشکل به وجود آمده کمک کند.

گوشی ZTE خود را ریستارت یا ریست کنید

اگر استفاده از پریز، شارژر و کابل USB دیگر مشکل را حل نکرد، به احتمال زیاد مشکل مربوط به دستگاه شما است. همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از کابل شارژ و آداپتور با گوشی ZTE دیگری ساده ترین راه است. اگر دومی شارژ می شود، باید با دستگاه خود دست و پنجه نرم کنید. ممکن است مشکل مربوط به نرم افزار باشد، بنابراین اجازه دهید چند راه برای رفع آن بررسی کنیم:

  • گوشی ZTE خود را خاموش کنید و شارژر را وصل کنید تا ببینید آیا باتری گوشی ZTE شارژ می شود یا خیر.
  • اگر می‌بینید که باتری در حالی که دستگاه خاموش است شارژ می‌شود، اما وقتی دستگاه را روشن می‌کنید متوقف می‌شود، آن را در حالت ایمن مجددا راه‌اندازی کنید تا برنامه‌هایی که ممکن است باعث این مشکل شوند را رد کنید. این کار معمولاً با فشار دادن همزمان دکمه پاور و دکمه افزایش یا کاهش صدا انجام می شود.
  • اگر به نظر می‌رسد حالت ایمن مشکل را حل می‌کند، ممکن است لازم باشد یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام دهید یا برنامه‌ای را که باعث مشکل شده است شناسایی کرده و آن را حذف نصب کنید. در غیر این صورت، دستگاه خود را هارد ریست انجام دهید. برای انجام این کار، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام دهید.
بخوانید  احراز هویت دو مرحله ای در گوشی چیست؟

تمیز کردن کانکتور یکی از راه های رفع شارژ نشدن گوشی ZTE

اگر هیچ یک از این گزینه ها مشکل شارژ را برطرف نکرد، به احتمال زیاد مشکل در پورت شارژ گوشی ZTE شما وجود دارد. یک مشکل فیزیکی در کانکتور تلفن شما ممکن است مشکل بزرگی نباشد، و برخی از هک‌های DIY وجود دارد که می‌توانید برای رفع آن امتحان کنید:

  • ممکن است تلفن شما به دلیل پرز، گرد و غبار یا کثیفی از شارژ کردن خودداری کند. یا ممکن است درگاه شارژ مرطوب باشد. پورت را به آرامی با یک برس نرم، خلال دندان یا هوای فشرده تمیز کنید. اگر متوجه قطرات آب در داخل کانکتور شدید، یک سواب پنبه ای را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی جذب شود.
  • در حالی که گوشی ZTE خود را به صورت عمودی نگه داشته اید، به آرامی روی پورت USB ضربه بزنید تا هرگونه تجمع از کانکتور آزاد شود.

گوشی ZTE خود را تعمیر کنید

اگر هیچ یک از این هک ها برای شما کارساز نبود، ممکن است درگاه USB یا مدارها یا بردهای داخلی دستگاه شما آسیب دیده یا دچار نقص شود. بسته به برند گوشی ZTE خود، از یک راه حل تعمیر DIY برای تعویض آن استفاده کنید یا اگر تحت گارانتی است، آن را به نمایندگی یا فروشگاه اپل بازگردانید. در این میان، از شارژ بی سیم به عنوان جایگزین استفاده کنید، که می تواند بدون نیاز به درگاه USB، تلفن شما را شارژ کند.

کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تلفن همراه ZTE روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخگوی سوالات شما در زمینه عیب یابی و تعمیر انواع گوشی هوشمند هستند. کافیست با آن ها در ارتباط باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *