اردیبهشت 14, 1403 10:20 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC
نحوه تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC

تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC چگونه انجام میشود؟ وای فای در همه جا وجود دارد. در حالی که این بیشتر یک موهبت است، به این معنی است که سیگنال‌های Wi-Fi زیادی در همان فضا با هم رقابت می‌کنند. گوشی HTC هوشمند اندرویدی شما در قدرت سیگنال، تنظیمات امنیتی بی‌سیم و پایداری شبکه نقش دارد، اما همیشه به شبکه Wi-Fi دلخواه شما متصل نمی‌شود. خوشبختانه، شما می توانید کنترل فرآیند اتصال Wi-Fi را در دست بگیرید و به گوشی HTC اندرویدی خود کمک کنید تا بهترین شبکه های Wi-Fi را انتخاب کند. اولویت دادن به اتصال Wi-Fi باید اتصال ثابتی را به شما بدهد و در عین حال به شما امکان می دهد به راحتی بین اتصالات انتقال پیدا کنید. در اینجا نحوه اولویت بندی شبکه وای فای در اندروید آورده شده است.

تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC
تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC

نحوه تنظیم اولویت شبکه Wi-Fi در دستگاه های Android

کاربران اندروید دو گزینه برای اولویت بندی اتصالات وای فای دارند. انتخاب های اولویت Wi-Fi شما به نسخه اندرویدی که استفاده می کنید بستگی دارد.

برخی از رام های اندروید دارای گزینه های اولویت Wi-Fi هستند. در همین حال، سایر کاربران اندروید می توانند یک برنامه را برای کنترل اولویت Wi-Fi دانلود و استفاده کنند.

کدک بلوتوث گوشی چیست و چگونه باید آن را تغییر داد؟ برای پاسخ به این سوال مقاله « نحوه تغییر کدک بلوتوث در گوشی HTC» را مطالعه کنید.

شبکه Wi-Fi Android را با استفاده از تنظیمات داخلی اولویت بندی کنید

یکی از بهترین دلایل برای استفاده از رام های کاستوم اندروید، انبوهی از تنظیمات اضافی است که برای شما به ارمغان می آورند. و برخی دارای یک گزینه داخلی برای تنظیم اولویت شبکه Wi-Fi هستند. برای بررسی اینکه آیا رام شما یکی دارد، تنظیمات > شبکه و اینترنت > Wi-Fi را باز کنید.

روی منوی سرریز ضربه بزنید، سپس Wi-Fi پیشرفته را بزنید. اگر گزینه Wi-Fi Priority را مشاهده کردید، می توانید اولویت شبکه های Wi-Fi را در اینجا مشخص کنید. اگرچه اندروید سهام زمانی این ویژگی را داشت، اما اکنون مدت هاست که از بین رفته است.

بخوانید  علت کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ

اگر گزینه Wi-Fi Priority را نمی بینید، نگران نباشید. همچنان می توانید از یک برنامه اولویت Wi-Fi شخص ثالث برای کنترل شبکه های دلخواه خود استفاده کنید.

با استفاده از یک برنامه، اولویت Wi-Fi Android را تنظیم کنید

اگر نمی توانید به تنظیمات اولویت Wi-Fi در گوشی HTC هوشمند خود دسترسی پیدا کنید، چندین برنامه اندرویدی وجود دارند که به شما امکان می دهند شبکه های Wi-Fi را اولویت بندی کنید. در حالی که گزینه های زیادی در فروشگاه Play وجود دارد، در اینجا سه ​​مورد وجود دارد که ارزش بررسی را دارد.

تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC
تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC

انتخابگر هوشمند Wi-Fi

انتخابگر هوشمند Wi-Fi به تمام شبکه های موجود در اطراف شما نگاه می کند و قدرت سیگنال آنها را مقایسه می کند. تنها در صورتی شبکه‌های Wi-Fi را تغییر می‌دهد که سیگنال درصد مشخصی بالاتر از سیگنال‌های دیگر اطراف شما باشد. به عنوان مثال، اگر آن درصد را روی 20٪ تنظیم کنید، گوشی HTC شما تنها در صورتی به شبکه Wi-Fi دیگری سوئیچ می کند که سیگنال آن 20٪ قوی تر باشد.

این ویژگی عالی است زیرا به این معنی است که وقتی سیگنال‌ها به طور طبیعی در طول روز کمی نوسان دارند، نمی‌توانید بین شبکه‌ها جابجا شوید. دیگر خبری از اعلان‌های دائمی و مزاحم نیست که به شما اطلاع می‌دهند گوشی HTCتان شبکه‌ها را تغییر داده است در حالی که در وهله اول واقعاً تفاوت زیادی در قدرت سیگنال وجود نداشت.

چند ویژگی موجود دیگر شامل تنظیم اولویت برای شبکه های 5 گیگاهرتز و نگه داشتن شبکه وای فای فعلی خود در هنگام استفاده از آن است. سپس، می توانید تنظیمات اسکن خود را نیز سفارشی کنید. می‌توانید انتخاب کنید که گوشی HTC شما چند بار شبکه‌های موجود را بررسی کند یا آن را طوری تنظیم کنید که فقط زمانی اسکن کند که سیگنال فعلی ضعیف‌تر از درصد تعیین‌شده باشد. به علاوه، هیچ تبلیغاتی وجود ندارد و این یک برنامه کاملا رایگان است که همیشه یک امتیاز است!

بخوانید  نحوه تنظیم اندازه یا جهت کاغذ پرینتر

Wi-Fi Switcher

Wi-Fi Switcher یک برنامه تعویض خودکار شبکه برای اندروید است. درست مانند برنامه بالا، این برنامه برای بهترین سیگنال Wi-Fi، محیط اطراف شما را زیر نظر دارد. بسته به تنظیمات شما، Wi-Fi Switcher شما را به بهترین گزینه شبکه محلی منتقل می کند.

تنظیم و استفاده از Wi-Fi Switcher آسان است. پس از باز کردن برنامه، بلافاصله لیستی از شبکه های Wi-Fi ذخیره شده خود را مشاهده می کنید. از اینجا، لیست شبکه Wi-Fi ذخیره شده خود را به پایین اسکرول کنید و کادرهای کنار اتصالاتی را که می خواهید اولویت بدهید علامت بزنید.

(توجه داشته باشید که در صورت نیاز، امکان حذف هر شبکه ذخیره شده ای که دیگر نیازی ندارید وجود دارد.)

گزینه های دیگر اتصال Wi-Fi Switcher نیز وجود دارد. برای مثال، می‌توانید Wi-Fi Switcher را طوری تنظیم کنید که فقط به شبکه‌های ترجیحی متصل شود. این یک راه مفید برای دوری از هرگونه شبکه باز غیرمنتظره است. به طور مشابه، می توانید مطمئن شوید که دستگاه شما هرگز به یک شبکه باز متصل نمی شود.

در پایین‌تر از گزینه‌های Wi-Fi Switcher، می‌توانید گزینه‌های سوئیچینگ Wi-Fi را در رابطه با سطح سیگنال، فواصل اسکن، و اینکه آیا بین شبکه‌های Wi-Fi با همین نام جابه‌جا شوید تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر یک اتصال 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز با همان نام وجود داشته باشد، گوشی HTC شما به طور خودکار گزینه 5 گیگاهرتز را در اولویت قرار می دهد.

تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC
تنظیم اولویت شبکه وای فای گوشی HTC

مدیریت اتصال Wi-Fi

Wi-Fi Connection Manager یک برنامه ترکیبی تجزیه و تحلیل و مدیریت شبکه Wi-Fi است. دارای ابزارهای اتصال به شبکه، نمودارهای طیف کانال Wi-Fi، لیست اولویت های اتصال Wi-Fi دستی و چند ابزار مفید دیگر است. برنامه لیستی از سیگنال های Wi-Fi محلی را به صورت خودکار نمایش می دهد.

بخوانید  سیگنال های ضعیف iPhone X

هر ورودی در صفحه اصلی برنامه شامل قدرت سیگنال، کانال Wi-Fi و نوع امنیت Wi-Fi است. اگر روی ورودی شبکه ضربه بزنید، جزئیات بیشتری در مورد آن شبکه به شما نشان می دهد، مانند تعداد اتصالات موجود. به علاوه، برای هر اتصال، می‌توانید قدرت سیگنال، کانال Wi-Fi و سرعت هر کدام را نیز ببینید.

برای تنظیم اولویت سیگنال Wi-Fi، سه نقطه عمودی را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید، سپس اولویت شبکه را مرتب کنید. از اینجا می توانید شبکه های Wi-Fi ذخیره شده خود را به ترتیب دلخواه خود بکشید و رها کنید.

همچنین می توانید یک “سطح بالای” شبکه های Wi-Fi را در بالای لیست ایجاد کنید. شبکه‌های وای فای سطح بالا بر هر چیز دیگری اولویت دارند.

در این منوی سرریز، ویژگی‌های بیشتری را نیز خواهید دید که توسط Wi-Fi Connection Manager ارائه شده است. می توانید مشکلات Wi-Fi را برطرف کرده و اتصال خود را تشخیص دهید. سپس، چند ویژگی دیگر وجود دارد که فقط برای دستگاه های روت شده محفوظ است.

شبکه‌های Wi-Fi را برای اتصال مداوم اولویت‌بندی کنید

قبل از تنظیم شبکه‌های Wi-Fi ترجیحی‌ام، دستگاه Android من تا پایان آخرین نوار سیگنال آن به یک شبکه Wi-Fi متصل می‌ماند. به طور خودکار به شبکه Wi-Fi با قدرت بهتر وصل نمی شود، حتی اگر گزینه های دیگر در محدوده باشند.

استفاده از یک برنامه اولویت شبکه Wi-Fi Android باعث می شود این مشکل ناپدید شود. دستگاه شما هرگز دوباره شما را مجبور به تحمل اتصال ضعیف Wi-Fi نخواهد کرد.

با این حال، به یاد داشته باشید که گاهی اوقات این گوشی HTC شما نیست که باعث مشکل اتصال می شود. گاهی اوقات سرعت Wi-Fi شما ممکن است به دلیل مشکل دیگری کاهش یابد، مانند محل قرارگیری روتر، به‌روزرسانی سیستم عامل بسیار مورد نیاز، یا حتی اتصال ضعیف اینترنت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *