اردیبهشت 10, 1403 1:22 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی با روش درست
نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی با روش درست

نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی چگونه انجام می‌شود؟ اگر تمام اطلاعات گوشی هواوی اندرویدی خود را از دست بدهید، دلتان می سوزد، درست است؟ جایگزینی چندین سال مخاطب، عکس، اسناد، متون و موارد دیگر غیرممکن یا زمان بر است. متأسفانه، اندروید یک گزینه پشتیبان گیری آسان با یک ضربه برای محافظت از همه چیز در تلفن شما ندارد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از دستگاه Android خود به درستی نسخه پشتیبان تهیه کنید تا چیز ارزشمندی را از دست ندهید.

نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی
نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی

از تنظیمات اندروید در گوگل درایو نسخه پشتیبان تهیه کنید

Android یک جابجایی ساده برای پشتیبان گیری از برخی تنظیمات برگزیده شما ارائه می دهد، بنابراین ما با آن شروع می کنیم زیرا سریع است. به Settings > System > Backup بروید و دکمه Backup to Google Drive را مشاهده خواهید کرد. مطمئن شوید که این را فعال کرده اید. در صورت تمایل می توانید روی دکمه Back up now ضربه بزنید تا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

شما می توانید دسته بندی داده هایی که این نسخه پشتیبان شامل می شود را در لیست زیر مشاهده کنید. از داده‌ها از برخی برنامه‌ها و همچنین سابقه تماس، مخاطبین و تنظیمات مختلف دستگاه مانند تصویر زمینه و گزینه‌های نمایش محافظت می‌کند. در دستگاه‌های Pixel، نسخه‌های پشتیبان شامل پیامک و عکس/فیلم نیز می‌شود.

در داخل گوگل درایو، می‌توانید از منوی سمت چپ بیرون بکشید و روی پشتیبان‌گیری ضربه بزنید تا دستگاه‌های مرتبط با حساب خود را مشاهده کنید. روی یکی ضربه بزنید تا جزئیات مربوط به موارد پشتیبان‌گیری شده و آخرین زمان اجرای آن را دریافت کنید. همچنین در این قسمت می‌توانید در صورت نیاز نسخه‌های پشتیبان را حذف کنید.

نمی‌توانید این داده‌ها را به‌صورت جداگانه مانند سایر برنامه‌های پشتیبان بازیابی کنید. در عوض، هنگامی که در طی مراحل راه اندازی یک دستگاه اندرویدی جدید وارد حساب Google خود می شوید، می توانید انتخاب کنید که آن را بازیابی کنید. با این کار بسیاری از برنامه های شما دوباره نصب می شود و اطلاعات ذخیره شده شما بازیابی می شود.

سوال اصلی برای بسیاری از کاربران این است که چگونه فضای ذخیره سازی گوشی را ارتقا دهیم؟ از این رو در مقاله « اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD به گوشی هواوی » این موضوع به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

بخوانید  علت عدم اتصال Wi-Fi تلویزیون شهاب

چگونه از عکس های خود در اندروید بک آپ بگیرید

عکس‌ها اغلب خاطرات ارزشمندی را در خود نگه می‌دارند، بنابراین از دست دادن آن‌ها بیشتر از انواع دیگر داده‌ها باعث سوزش آن‌ها می‌شود. خوشبختانه، برنامه‌های Android زیادی برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های خود پیدا خواهید کرد.

انتخاب مورد علاقه ما برای این کار گوگل فوتوز است. Google فضای ذخیره‌سازی نامحدود عکس رایگان را با کیفیت بالا یا پشتیبان‌گیری با کیفیت کامل ارائه می‌کند که در ذخیره‌سازی حساب Google شما حساب می‌شود. اگر قبلاً برنامه Google Photos را ندارید، آن را نصب کنید، سپس با حساب Google خود وارد شوید.

برای فعال کردن ویژگی پشتیبان‌گیری، از منوی سمت چپ خارج شده و به تنظیمات > پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی بروید. مطمئن شوید که پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی را فعال کرده‌اید. شما می توانید سطح کیفیت خود را زیر این انتخاب کنید. برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های غیر دوربین مانند اسکرین شات، تصاویر رسانه‌های اجتماعی و موارد مشابه، به بخش پشتیبان‌گیری از پوشه‌های دستگاه نگاهی بیندازید.

هنگامی که همه چیز محافظت شد، یک پیام پشتیبان کامل را در صفحه اصلی خواهید دید. پس از این، می توانید از گزینه Free up space از نوار کناری سمت چپ برای حذف تصاویر از دستگاه خود استفاده کنید. از آن‌ها به‌طور ایمن در Google Photos پشتیبان‌گیری شده‌اند، بنابراین می‌توانید هر زمان که آنلاین هستید آن‌ها را مشاهده کنید.

چگونه از مخاطبین اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

ساده‌ترین راه برای پشتیبان‌گیری از مخاطبینتان این است که آنها را به جای اینکه فقط در تلفنتان ذخیره کنید، در حساب Google خود ذخیره کنید. به این ترتیب، آنها در هر دستگاهی که با حساب Google خود وارد سیستم شوید، در دسترس خواهند بود.

جایی که مخاطبین شما به طور پیش فرض ذخیره می شوند به سازنده تلفن شما بستگی دارد. برنامه Contacts را باز کنید و به دنبال گزینه Default account یا New contacts save to بگردید و مطمئن شوید که آن را در حساب Google خود ذخیره کرده اید.

بخوانید  مشکلات مانیتور ASUS HDMI 

اگر قبلاً آن را نصب نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم از برنامه Google Contacts برای جابجایی آسان همه چیز استفاده کنید. پس از نصب، منوی سمت چپ را باز کنید و به تنظیمات > وارد کردن بروید و گزینه سیم کارت را انتخاب کنید تا همه مخاطبین ذخیره شده در دستگاه خود را در حساب Google خود کپی کنید.

هنگامی که همه آنها وارد شدند، می توانید از برنامه برای تهیه نسخه پشتیبان محلی از مخاطبین خود نیز استفاده کنید. در این منو Export را انتخاب کنید، حساب Google مورد نظر خود را برای استفاده انتخاب کنید و Export to .vcf file را بزنید. این یک فایل کوچک است که شامل تمام اطلاعات تماس شماست. در صورت نیاز می توانید آن را در سرویس های دیگر مهم کنید.

نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی
نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی

نحوه پشتیبان گیری از پیام های متنی در اندروید

احتمالاً نیازی نیست اغلب به پیام‌های متنی قدیمی مراجعه کنید، اما همچنان خوب است که در برخی موقعیت‌ها، مانند رسیدها یا ارزش‌های احساسی، یک نسخه پشتیبان از آنها داشته باشید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پشتیبان‌گیری از پیام‌های متنی، استفاده از برنامه رایگان SMS Backup & Restore است.

برنامه را فعال کنید، و شما را در فرآیند تنظیم یک نسخه پشتیبان راهنمایی می کند. شما انتخاب می‌کنید از چه چیزی نسخه پشتیبان تهیه کنید، بک‌آپ‌ها را کجا ذخیره کنید، و هر چند وقت یک‌بار آن را بر اساس برنامه اجرا کنید. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای ما برای پشتیبان‌گیری و بازیابی پیام‌های متنی مراجعه کنید.

علاوه بر این، ممکن است استفاده از Pulse SMS، برنامه پیامک مورد علاقه ما در اندروید را در نظر بگیرید. اشتراک با هزینه ای اندک به شما امکان می دهد از رایانه شخصی خود و سایر دستگاه ها پیام های متنی ارسال کنید. به این ترتیب، از پیام‌های شما در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه می‌کند تا بتوانید در هر دستگاهی که به آن وارد می‌شوید به آنها دسترسی داشته باشید. با این حال، ما توصیه نمی کنیم که روی این به عنوان تنها پشتیبان پیامک خود حساب کنید.

بخوانید  اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD به گوشی هواوی
نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی
نحوه گرفتن بکاپ از گوشی هواوی

پشتیبان‌گیری از موسیقی، اسناد و سایر فایل‌های محلی

موارد فوق مهم ترین انواع داده های اندرویدی را که می خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید، پوشش می دهد. با این حال، ممکن است فایل‌های دیگری مانند موسیقی و اسناد روی گوشی هواوی خود داشته باشید که بخواهید از آنها محافظت کنید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید از داده های برنامه های خاصی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای پشتیبان‌گیری از چند فایل اینجا و آنجا، می‌توانید از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive استفاده کنید. برنامه را باز کنید و روی نماد Plus ضربه بزنید، آپلود را بزنید، سپس فایلی را که می‌خواهید در فضای ذخیره‌سازی ابری پشتیبان بگیرید، پیدا کنید. اگر فایل‌های زیادی برای پشتیبان‌گیری دارید، روش‌های زیر را برای راه‌های کارآمدتر انجام این کار ببینید.

مراحل تهیه نسخه پشتیبان گوشی هواوی

لازم نیست نگران تهیه نسخه پشتیبان از هر چیزی که مبتنی بر ابر است، مانند کتابخانه Spotify خود باشید. وقتی در دستگاه جدیدی وارد سیستم می‌شوید، همه این موارد در جای خود قرار خواهند گرفت. با این حال، اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که به صورت محلی ذخیره می‌کنند (مثلاً برای ذخیره یادداشت‌ها)، باید آنها را به سرویسی مانند Google Keep یا Simplenote منتقل کنید تا در فضای ابری پشتیبان‌گیری شوند.

برخی از برنامه ها گزینه های پشتیبان خود را در منو ارائه می دهند. واتس اپ نمونه بارز این موضوع است. برای پشتیبان‌گیری از پیام‌های WhatsApp خود در Google Drive، به Settings > Chats > Chat backup بروید و یک نسخه پشتیبان خودکار تنظیم کنید.

نوع نهایی داده ای که در اکثر نسخه های پشتیبان گنجانده نشده است، پست صوتی است. بسته به سازنده تلفن و ارائه دهنده خدمات، ممکن است بتوانید پیام های صوتی را از برنامه پست صوتی صادر کنید.

در غیر این صورت، می‌توانید از روش کمی سخت برای پخش پیام‌ها از طریق بلندگوی دستگاه (یا کابل صوتی) و ضبط آن‌ها در رایانه شخصی خود با استفاده از برنامه‌ای مانند Audacity استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *