اردیبهشت 18, 1403 3:50 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD به گوشی هواوی
اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD به گوشی هواوی

اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD چگونه انجام می‌شود؟دستگاه اندرویدی شما به احتمال زیاد با 64 گیگابایت (یا بیشتر) فضای ذخیره سازی عرضه شده است، اما این رم است که واقعاً بر کارهایی که می توانید با آن انجام دهید تأثیر می گذارد. اکثر دستگاه‌های اندرویدی سطح بالا با 2 گیگابایت یا بیشتر رم عرضه می‌شوند، اما برخی از دستگاه‌های ارزان‌تر ممکن است تنها 1 گیگابایت رم یا حتی 512 مگابایت در برخی موارد داشته باشند. اما آیا می توانید مانند رایانه شخصی رم را به گوشی هواوی اضافه کنید؟

اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD
اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD

چرا گوشی هواوی شما به رم بیشتری نیاز دارد

اهمیت RAM اضافی را نمی توان نادیده گرفت. در حالی که فضای ذخیره سازی بیشتر به شما فضای ذخیره سازی رسانه و برنامه بیشتری می دهد، RAM اضافی به پردازنده کمک می کند تا سریعتر کار کند. این به ایجاد و پخش رسانه و همچنین اجرای کارآمدتر برنامه ها و بازی ها کمک می کند.

به عنوان مثال، برخی از مشکلات پخش به اشتباه به دلیل اتصال آهسته اینترنت است. در حقیقت، آنها را می‌توان با رم اضافی به جای بی‌سیم سریع‌تر افزایش داد.

تعویض رم چگونه باعث افزایش رم گوشی هواوی می شود

در رایانه رومیزی یا لپ تاپ، می توانید بخشی از فضای هارد دیسک را برای افزایش RAM اختصاص دهید. این به عنوان یک فایل swap شناخته می شود و از فضای خالی هارد یا SSD شما با پر شدن رم استفاده می کند. به جای دور انداختن داده ها، در درایو شما ذخیره می شود.

بخوانید  تعمیرات لپ تاپ اپل در مرکز خدمات ایران سرویس

ویندوز 10 دارای مدیریت فایل swap پیشرفته است که به این معنی است که احتمالاً هرگز نیازی به تنظیم تنظیمات ندارید. با این حال، اگر این کار را کردید، می‌توانید بخشی از HDD یا SSD خود را که برای اهداف مبادله فایل اختصاص داده شده است، افزایش دهید. همین کار را می توان در اندروید انجام داد تا به طور موثر RAM را افزایش دهد.

در حالی که اصل اساسی یکسان است، اجرای آن در اندروید متفاوت است. برای کار کردن به نرم افزار اختصاصی نیاز دارید. همچنین باید دستگاه خود را روت کنید.

به طور پیش فرض، برخی از فایل ها و مجوزها در اندروید مسدود شده اند. با روت کردن دستگاه، کنترل کل سیستم عامل و سخت افزار را به دست می آورید. این به شما امکان می دهد به فایل ها و سخت افزارهای محدود شده دسترسی داشته باشید و همچنین نرم افزارهای تخصصی را نصب و اجرا کنید.

اگرچه آسان تر از گذشته است، اما روت کردن می تواند یک فرآیند دشوار باشد. اما اگر می خواهید رم گوشی هواوی یا تبلت اندرویدی خود را افزایش دهید، ابتدا باید دستگاه را روت کنید.

استفاده اندروید از سرور DNS چگونه انجام میشود؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله های دیگر ما در serviceir.com را مطالعه کنید.

بخوانید  حذف فایل ها از کارت SD گوشی هواوی

آنچه برای افزایش رم گوشی هواوی یا تبلت اندرویدی نیاز دارید

استفاده از روش فایل swap افزایش رم در اندروید دارای سه جزء اصلی است:

  • کارت microSD با کیفیت (کلاس 4 یا بالاتر بهترین است)
  • یک گوشی هواوی یا تبلت اندرویدی روت شده
  • برنامه ای برای مدیریت فایل swap

اگرچه روت کردن اندروید ساده است، اما ممکن است کافی نباشد. برخی از گوشی هواوی ها (مانند شیائومی ردمی نوت 4) اندازه فایل مبادله را در سطح هسته محدود می کنند. این بدان معنی است که هیچ مقداری از روت کردن و مدیریت فایل های مبادله ای باعث افزایش RAM در اندروید شما نمی شود. در عوض، باید یک گوشی هواوی جدید بخرید.

برای صرفه جویی در زمان و بررسی اینکه آیا می توانید رم اندروید را به صورت دستی افزایش دهید، از یک برنامه بررسی استفاده کنید. یک مثال خوب MemoryInfo & Swapfile Check است.

به سادگی برنامه را اجرا کنید و برای شروع بررسی، روی Start RAMExpander Test Here ضربه بزنید. در صورتی که امکان افزایش فایل مبادله وجود داشته باشد، برنامه این مورد را با یک پیام تبریک به همراه حداکثر افزایش ممکن نشان می دهد.

متوجه خواهید شد که این یک ابزار مفید است که جزئیات مختلف حافظه رم و ذخیره سازی را نیز فهرست می کند.

بخوانید  مشکل گیر کردن کاغذ در فتوکپی
اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD
اضافه کردن رم بیشتر با کارت MicroSD

یک کارت SD با کیفیت خوب برای افزایش رم انتخاب کنید

اگر فایل تعویض گوشی هواوی یا تبلت شما قابل تغییر است، وقت آن است که کارت microSD گوشی هواوی خود را در نظر بگیرید. همانطور که در بالا ذکر شد، این باید یک کارت سریع و انعطاف پذیر باشد.

فقط یک کارت microSD قدیمی نخرید. درعوض، کمی بیشتر روی مقداری ذخیره‌سازی که انعطاف‌پذیرتر است خرج کنید، که باعث اطمینان بهتر می‌شود. هنگام خرید کارت microSD جدید، رتبه بندی روی جعبه را بررسی کنید – حداقل کلاس 4 توصیه می شود، اما کلاس 10 بهترین است.

و حتما مراقب کارت های microSD تقلبی باشید. کارت‌های SD با کیفیت بد معایب متعددی را برای گوشی هواوی اندرویدی شما به ارمغان می‌آورند.

توجه به این نکته مهم است که برخی از تلفن ها اجازه نمی دهند از حافظه خارجی (کارت microSD شما) برای تعویض فایل استفاده شود. با این حال، اگر گوشی هواوی شما دارای حافظه داخلی کافی است، می توان از آن استفاده کرد، اما طول عمر آن را می توان به طور مشابه کاهش داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *