اردیبهشت 7, 1403 9:47 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نشانه های از کارافتادن مایکروویو
نشانه های از کارافتادن مایکروویو

نشانه های بیشتری که نشان می دهد به یک مایکروویو جدید نیاز دارید

علامت بعدی این است که صفحه کلید شروع به خرابی کند. اگر نمی توانید در تنظیمات زمان یا تنظیمات برق ضربه بزنید، نمی توانید از مایکروویو خود استفاده کنید. گاهی اوقات با تمیز کردن صفحه کلید، این مشکل برطرف می شود، زیرا ممکن است سنسورها مسدود شده باشند. اگر تمیز کردن آن کارساز نیست، باید به دنبال تهیه یک مایکروویو جدید باشید.

علامت چهارم این است که در بسته نمی شود. درب باید آب بندی شود تا اقدامات ایمنی به طور کامل حفظ شود. اگر مهر و موم در مایکروویو شما پاره، شکسته یا ترک خورده است، وقت آن است که یک مایکروویو جدید استفاده کنید.

در نهایت، اگر در حین کار مایکروویو صداهای غیرعادی و بلندی را بشنوید، احتمالاً مشکلی وجود دارد. ابتدا تیغه‌های فن و صفحه گردان را از نظر ناهماهنگی بررسی کنید، اما اگر به نظر نمی‌رسد که اینها مشکلی نداشته باشند، ممکن است زمان یک مایکروویو جدید فرا رسیده باشد.

آیا ارزش تعمیر مایکروویو را دارد؟

معمولاً واحدهای کانتر ارزش تعمیر ندارند. این به این دلیل است که آنها معمولا واحدهای ارزان تری هستند. قیمتی که یک تکنسین برای دیدن مشکل بیاید برابر با بخش خوبی از هزینه یک واحد جدید است. علاوه بر این، تکنسین نیز باید مشکل را برطرف کند و هزینه آن را از شما دریافت کند. بنابراین، معمولاً ارزش آن را ندارد.

بخوانید  بلندگوی خارجی و ویبراتور P20 Lite

با این حال، واحدهای بیش از حد متفاوت هستند. نصب آنها معمولاً گرانتر و چالش برانگیزتر است. به همین دلیل، ممکن است به نفع شما باشد که یک تکنسین مشکل را عیب یابی کند و ببیند آیا ارزش آن را دارد که آن را برطرف کند. این به خصوص زمانی که مایکروویو کاملاً جدید است یا هنوز دارای گارانتی است، بیشتر می شود. باید توجه داشته باشید که اگر مایکروویو شما به راحتی در دسترس نباشد، ممکن است هزینه تعمیر آن توسط تکنسین کمی بیشتر شود.

هر چند وقت یکبار باید مایکروفر را عوض کنید؟

شما باید حداقل هر ده سال یکبار مایکروویو خود را تعویض کنید. همانطور که قبلاً آموخته شد، برخی از مسائل ممکن است ایجاد شود که نیاز به جایگزینی زودتر از ده سال دارد. با این حال، راه‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید مایکروویو خود را تا این ده سال دوام بیاورید. راه برای ماندگاری بیشتر این است که از تمیز کردن پیروی کنید، ملایم باشید و بیش از حد از مایکروویو خود استفاده نکنید یا بیش از حد کار نکنید، و مطمئن شوید که مایکروویو را همانطور که برای استفاده ساخته شده است استفاده می کنید.

آیا مایکروویوهای قدیمی خطرناک هستند؟

اگر از مایکروویو قدیمی اما کارآمد شما به خوبی مراقبت شود، ادامه استفاده از آن لزوماً خطرناک نیست. زنگ زدگی و آسیب می تواند آن را تغییر دهد. اگر مایکروویو شما آسیبی به آن وارد کرده است، از جمله فرورفتگی، آثار سوختگی یا شکستگی درز، عاقلانه است که یک مایکروویو جدید در نظر بگیرید.

بخوانید  تعمیر تلویزیون منطقه 20

تشعشعات معمولاً اولین چیزی است که مردم به خطرناک بودن آن مشکوک هستند. تشعشع آنقدرها هم که بسیاری معتقدند مضر نیست. به احتمال زیاد به دلیل نشت تشعشعات آسیب جدی به شما وارد نمی شود. این به دو دلیل است، یکی اینکه مقدار تابش در حالت عادی کم و ناچیز است. دلیل دوم این است که تابش غیر یونیزه است، به این معنی که مستقیماً به DNA شما آسیب نمی رساند.

تشعشع تنها خطری نیست که باید نگران آن باشید. می توانید با توجه به علائم ذکر شده در قبل از خطرات دیگر مانند آتش سوزی جلوگیری کنید تا ببینید آیا مایکروویو شما با مشکلی مواجه است یا خیر. اگر صفحه نمایش در پنجره مایکروویو آسیب دیده باشد، ممکن است در خطر باشید.

چگونه می توانم بفهمم که امواج مایکروویو من نشت می کند؟

بهترین راه برای آزمایش اینکه آیا مایکروویو شما نشتی اشعه دارد یا خیر این است که یک دستگاه تست نشتی بخرید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. این به شما می گوید که آیا هر تشعشعی نشت می کند و از کجا نشت می کند. معمولاً درب مقصر است، زیرا شکستن مهر و ندانستن آسان است.

آخرین افکار در مورد طول عمر مایکروویو

شما باید هر ده سال یکبار مایکروویو خود را تعویض کنید. با این حال، مواقعی وجود دارد که ممکن است لازم باشد زودتر آن را تعویض کنید. برای مثال، وقتی به مایکروویو آسیب می‌رسانید، وقتی بوی دود می‌دهد، وقتی غذا به درستی گرم نمی‌شود، یا وقتی صفحه‌کلید دیگر کار نمی‌کند. در این مواقع احتمالاً خیلی زود می خواهید آن را تعویض کنید. هنگامی که آن را برگردانید، می توانید بررسی کنید که آیا اجاق توستر برای شما بهتر کار می کند یا خیر.

بخوانید  درایو نوری لپ تاپ HP

مقالات مرتبط:

چرا موبایل دانلود نمی کند؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *