اردیبهشت 10, 1403 0:28 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 هر چند وقت یکبار باید مایکروفر خود را تعویض کنید؟
هر چند وقت یکبار باید مایکروفر خود را تعویض کنید؟

ممکن است برای خریدهای انجام شده از طریق پیوندهای موجود در این پست کمیسیون دریافت کنیم. مایکروویوها برای همیشه دوام نمی آورند، اما چقدر دوام می آورند و هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارند؟ دیگر به دنبال پاسخ نباشید. ما این تحقیق را انجام دادیم تا بفهمیم هر چند وقت یک‌بار می‌توانید انتظار داشته باشید که مال خود را جایگزین کنید. شما باید هر ده سال یکبار مایکروویو خود را تعویض کنید. این میانگین طول عمری است که یک سازنده از مایکروویو انتظار دارد. برخی از انواع می توانند باعث شوند که مایکروویو شما آنقدر دوام نیاورد. شما می توانید با مراقبت صحیح از مایکروویو و عدم استفاده بیش از حد از آن انتظار ده سال استفاده از آن را داشته باشید. اگرچه انتظار می رود که یک مایکروویو ده سال خوب دوام بیاورد، این بدان معنا نیست که آنها همیشه قادر به این کار هستند. لطفاً به خواندن ادامه دهید تا دریابید که از چه چیزهایی برای ماندگاری بیشتر مایکروویو خود اجتناب کنید و علائمی که باید در زمانی که مایکروویو شما نزدیک به پایان کار خود است مراقب باشید.

برای افزایش عمر مایکروویو خود چه کاری باید انجام دهید

اول، بسیار مهم است که نشت تمیز کننده در مایکروویو خود را دنبال کنید. این کار به مایکروویو شما کمک می‌کند تا به جای ایجاد لکه‌های داغ روی تکه‌های کوچک غذا که در آنجا به مرور زمان باقی مانده‌اند، به گرم کردن یکنواخت غذا ادامه دهد. همچنین، زمان های از پیش برنامه ریزی شده به دلیلی وجود دارد.

بخوانید  حالت استراحت در PS5

استفاده از آنها برای جلوگیری از روشن شدن طولانی مدت مایکروویو و گرم شدن بیش از حد آن بسیار مهم است. به عنوان مثال، به راحتی می توان به راحتی ده دقیقه را زمانی که منظور شما یک دقیقه بود، با چندین بار کلیک کردن تصادفی روی صفر یک قرار داد.

نکته دیگر این است که همیشه هنگام پخت و پز روی اجاق گاز برای دستگاه های بیش از حد از فن اگزوز خود استفاده کنید. این برای جلوگیری از ورود رطوبت به لوازم الکترونیکی در مایکروویو است، بنابراین طول عمر آن کوتاه می شود. همچنین مطمئن شوید که فیلترهای چربی زیر مایکروویو را تمیز کنید. این نوک مخصوصاً در واحدهای خارج از محدوده به دلیل چربی، رطوبت و گرمای ثابت اجاق گاز اهمیت دارد.

برای اینکه مایکروویو شما دوام بیشتری داشته باشد از این موارد اجتناب کنید

از استفاده از کاسه های فلزی و ظروف نقره در مایکروویو خودداری کنید. فلز موجود در مایکروویو می‌تواند باعث ایجاد جرقه و سوراخ‌های سوختگی احتمالی شود که قابل رفع نیستند. به جای آن می توانید از مواد دیگری در مایکروویو خود استفاده کنید. مایکروویو شما شکننده است، ملایم باشید و از کوبیدن در خودداری کنید. کوبیدن آن می تواند باعث از کار افتادن چفت های مکانیکی و نشتی اشعه مایکروویو شود.

بخوانید  گرم شدن مادربرد

از روشن کردن مایکروویو خود در زمانی که چیزی داخل آن نیست، خودداری کنید. هنگام تلاش برای راه اندازی تایمر، مرتکب اشتباهی آسان است. با این حال، بدون هیچ چیز در داخل، هیچ ذره آب برای تحریک و هیچ جایی برای تمرکز انرژی وجود ندارد، که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و سوختگی بالقوه داخل مایکروویو شود.

اگر متوجه مشکلی در مایکروویو خود شدید، ضروری است که سعی نکنید آن را به تنهایی برطرف کنید. برای شما خطرناک است که سعی کنید آن را تعمیر کنید، زیرا تمام قطعات الکتریکی داخل مایکروویو و احتمال بروز حوادث پس از “تعیب” آن وجود دارد. اگر به درستی رفع نشود، ممکن است باعث آتش سوزی یا سایر رویدادهای مرتبط شود. بهتر است تعمیرات را به متخصصان بسپارید.

نشانه هایی که نشان می دهد مایکروویو شما خراب می شود چیست؟

نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد مایکروویو زیاد دوام نمی آورد. پنج علامت اصلی وجود دارد که بسیار آسان است به آنها توجه کنید و مهم است که به آنها توجه کنید. اولین علامت این است که وقتی مایکروویو کار می کند بوی دود می دهید یا جرقه می بینید. این یک علامت فوری است که از شما می خواهد مایکروویو را متوقف کرده و فورا آن را از برق بکشید. در این مرحله باید یک مایکروویو جدید بخرید.

بخوانید  روش تعویض رابط شارژ Huawei P20 Lite

علامت دوم این است که متوجه می شوید غذای شما به طور یکنواخت یا سریع گرم نمی شود. این می تواند به این معنی باشد که مایکروویو به آرامی قدرت خود را از دست می دهد. یکی از راه های آزمایش این است که یک فنجان آب را به مدت دو دقیقه در مایکروویو روی حرارت زیاد قرار دهید. اگر بعد از این خیلی داغ نشد، مایکروویو شما آنقدر که باید قدرتمند نیست.

مقالات مرتبط:

روش باز کردن قفل تبلت بدون رمز عبور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *