اردیبهشت 10, 1403 7:30 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نشانه های تعویض باتری لپ تاپ لنوو
نشانه های تعویض باتری لپ تاپ لنوو

تعویض باتری لپ تاپ. هیچ چیز مانند باتری معیوب نمی تواند تجربه لپ تاپ لنوو شما را کاهش دهد. از مشکل در شارژ شدن تا گرم شدن بیش از حد و موارد دیگر، چند علامت مشخص وجود دارد که باید به هنگام کارکرد نادرست باتری بر عملکرد لپ تاپ لنوو شما توجه کنید. برای کمک به تشخیص سریع مشکل، CPR شش نشانه رایج برای تعویض باتری لپ‌تاپ لنوو خود را گردآوری کرده است.

تعویض باتری لپ تاپ

6 نشانه تعویض باتری لپ تاپ لنوو

در حالی که بهتر است برای تشخیص مشکلات لپ تاپ لنوو خود با یک متخصص مشورت کنید، احتمالاً می توانید با علائم خرابی باتری زیر، مقصر را محدود کنید.

استفاده کم تایم لپ تاپ لنوو با باتری کم

یکی از واضح‌ترین نشانه‌هایی که ممکن است زمان ارزیابی مجدد باتری لپ‌تاپ لنوو شما باشد این است که باتری لپ‌تاپ لنوو خیلی زودتر از قبل از بین می‌رود. به طور متوسط، یک شارژ کامل بسته به برنامه های مورد استفاده باید حدود شش ساعت یا بیشتر انرژی تولید کند. اگر لپ‌تاپ لنوو شما به سختی از چند ساعت گذشته است، احتمالاً نشانه‌ای است که باتری نیاز به تعویض دارد.

مشکلات غیرمنتظره برق

در حالی که ایرادهای گاه به گاه ممکن است همیشه نشان دهنده مشکلات باتری نباشد، حتماً توجه داشته باشید که هر چند وقت یکبار لپ تاپ لنوو شما خاموش می شود. اگر Mac یا PC شما به طور غیرمنتظره ای خاموش می شود، به خصوص پس از شارژ اخیر، احتمالاً می توانید تصور کنید که باتری معیوب علت آن است. سعی کنید لپ تاپ لنوو خود را دوباره شارژ کنید، اما اگر مشکل ادامه داشت ممکن است شارژ باتری شما برای همیشه تمام شود.

بخوانید  خرابی اتصالات لپ تاپ

شارژ آهسته در تعویض باتری لپ تاپ

علاوه بر مشکلات ناشی از شارژ، اگر لپ تاپ لنوو شما بسیار کند شارژ شود، ممکن است یک علامت هشدار نیز باشد. یک باتری لپ‌تاپ لنوو سالم به سرعت شارژ می‌شود و وقتی از شارژر جدا شود، انرژی خود را حفظ می‌کند. اگر لپ‌تاپ لنوو شما با سرعت حلزون شارژ می‌شود، یا حتی بدتر از آن، فقط در صورت اتصال به پریز شارژ می‌شود، ممکن است لازم باشد باتری لپ‌تاپ لنوو خود را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد

تمامی لپ تاپ لنوو ها به گونه ای طراحی شده اند که در حین استفاده خود را خنک کنند و گرمای اضافی را از بین ببرند. اگر متوجه شدید که لپ تاپ لنوو شما داغ است، احتمالا باتری شما خیلی سخت کار می کند و نمی تواند خودش را خنک کند. اغلب، یک لپ تاپ لنوو بیش از حد داغ نیز پر سر و صدا خواهد بود، زیرا فن های داخلی برای خنک کردن گجت اضافه کار می کنند. توجه: برای جلوگیری از آسیب بیشتر، همیشه لپ تاپ لنوو خود را از برق بکشید و در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه، استفاده از آن را متوقف کنید.

سن دستگاه

در حالی که گزینه های بسیار خوبی برای طرفداران مک و رایانه های شخصی در بازار وجود دارد، هیچ لپ تاپ لنووی برای همیشه طراحی نشده است. اگر با مشکل برق دستگاه خود مواجه هستید، ممکن است به دلیل قدیمی بودن آن باشد. به طور کلی، باتری لپ تاپ لنوو پس از 1-2 سال یا 300-400 چرخه شارژ مشکل ساز می شود. اگر لپ‌تاپ لنوو شما قدیمی‌تر است، باتری شما احتمالاً با زمان قرض‌گیری کار می‌کند و آماده تعویض است.

بخوانید  با صفحه شکسته گوشی چه کنیم؟

گزارش سیستم در تعویض باتری لپ تاپ

علاوه بر مشکلات عملکرد، بیشتر لپ‌تاپ لنوو‌ها از قبل به فناوری برای بررسی سلامت کلی خود مجهز شده‌اند. برای کاربران مک، انتظار داشته باشید که در صورت نیاز به سرویس، هشدار سرویس باتری دریافت کنید. برای کاربران ویندوز، تهیه گزارش باتری برای بررسی سلامت باتری خود را در نظر بگیرید. بسته به پیام هایی که از لپ تاپ لنوو شما می آید، می توانید به راحتی تشخیص دهید که آیا زمان تعویض باتری لپ تاپ لنوو شما فرا رسیده است یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: مهم ترین دلایل صداهای غیرعادی لپ تاپ لنوو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *