اردیبهشت 8, 1403 6:55 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 6 روش برای ایمن سازی شبکه لپ تاپ ایسر
6 روش برای ایمن سازی شبکه لپ تاپ ایسر

برای ایمن سازی شبکه لپ تاپ چه نکاتی باید رعایت شود؟ نقض امنیت شبکه های لپ تاپ شارپ اغلب در اخبار است و میلیون ها دلار برای سازمان هایی که طعمه آن ها می شوند ضرر می کند.  محافظت از سیستم و دارایی های شما بسیار مهم است. با این حال، درک چگونگی ایمن سازی یک شبکه با حداکثر اثر، می تواند دشوار باشد، به ویژه برای سازمان های کوچک و متوسط ​​که از کارکنان فناوری اطلاعات تمام وقت استفاده نمی کنند. خوشبختانه، برخی از بهترین شیوه‌های امنیت شبکه لپ تاپ شارپ‌ای وجود دارد که صاحبان مشاغل می‌توانند امروزه برای ایمن کردن داده‌های خود و ایجاد حفاظت غیرقابل نفوذ در برابر هکرها و ویروس‌ها، از آنها استفاده کنند. در اینجا 6 روش اثبات شده برای ایمن سازی شبکه کامپیوتری آورده شده است.

ایمن سازی شبکه لپ تاپ
ایمن سازی شبکه لپ تاپ

نصب و نظارت بر عملکرد فایروال در ایمن سازی شبکه لپ تاپ

فایروال برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به لپ تاپ شارپ و شبکه ها طراحی شده است. در اصل، فایروال مجموعه ای از قوانین است که ترافیک شبکه – ورودی و خروجی – را کنترل می کند. به لپ تاپ شارپ ها و شبکه هایی که این قوانین را تصویب می کنند، دسترسی داده می شود، و آنهایی که این قوانین را تصویب نمی کنند، از دیوار خارج می شوند.

فایروال ها روز به روز پیچیده تر می شوند (هکرها) و برخی از جدیدترین آنها پلتفرم های امنیتی شبکه یکپارچه ای هستند که از رویکردها و روش های رمزگذاری مختلف تشکیل شده اند و همه برای جلوگیری از نفوذ و فعالیت های مخرب کار می کنند.

بخوانید  تعمیر تبلت آبخورده

بروز کردن رمزهای عبور در صورت نیاز یا سالیانه

امیدواریم کارمندان شما بدانند که از رمزهای عبور پیش‌فرض یا عباراتی مانند «رمز عبور»، «12345» و تاریخ تولد آنها اجتناب کنند. علاوه بر استفاده از رمزهای عبور قوی که دارای حروف (بزرگ و کوچک)، نمادها و اعداد برای امنیت بیشتر است، کارمندان را ملزم می کند که به طور مرتب رمز عبور خود را تغییر دهند.

اخیراً توصیه شده است که هر زمان که دلیلی برای شک به خطر افتادن رمزهای عبور وجود دارد، تغییر دهید، حتی اگر به نظر می رسد امن هستند. تغییر بیش از حد رمزهای عبور می تواند منجر به سردرگمی و تاخیر شود و کارمندان را وادار می کند تا برای یادآوری اعتبار خود به IT مراجعه کنند. این کمی طناب است.

اکنون بسیاری از کسب و کارها برای اتصال به شبکه نیاز به احراز هویت دو مرحله ای دارند. علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، کاربران ممکن است نیاز داشته باشند کدی را که از طریق متن یا از طریق دیگری برای اتصال به سیستم یا شبکه Wi-Fi دریافت می‌کنند وارد کنند.

تشخیص علت های کاهش امنیت

به منظور پاسخگویی به تهدیدات آنلاین در حال تکامل در جهان امروز، تشخیص و پاسخ پیشرفته نقطه پایانی فناوری است که از هوش مصنوعی برای مشاهده نشانه‌های سازش استفاده می‌کند و بر اساس آن واکنش نشان می‌دهد.

بخوانید  روشن نشدن چراغ سولاردام

این فناوری اطلاعات را از دستگاه‌های شبکه، گزارش‌های نقطه پایانی و فیدهای اطلاعاتی تهدیدات، شناسایی حوادث امنیتی، نقض خط‌مشی، فعالیت‌های متقلبانه و سایر تهدیدها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. به منظور پاسخگویی سریعتر، این راه حل ها از درجه بالایی از اتوماسیون استفاده می کنند تا تیم های امنیتی را قادر می سازد تا به سرعت شناسایی و پاسخ دهند.

پیشرفته‌تر از نرم‌افزار آنتی‌ویروس، تشخیص و پاسخ نقطه پایانی بخشی از یک رویکرد مدرن، لایه‌ای و فعالانه به امنیت سایبری برای دفاع در برابر حملات سایبری در حال تغییر است.

ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی یا VPN

با توجه به اینکه میلیون‌ها نفر از راه دور در یک شیفت کاری کیهانی کار می‌کنند که با این همه‌گیری تسریع شده است، افزایش گسترده‌ای در جرایم سایبری گزارش‌شده وجود دارد. VPN ها ارتباط امن تری بین لپ تاپ شارپ های راه دور و سرورهای شرکت ایجاد می کنند.

با یک VPN، فقط کسانی که مجاز به دسترسی به سیستم شما هستند می توانند این کار را انجام دهند. یک VPN می تواند به طور چشمگیری احتمال هکرها را برای یافتن یک نقطه دسترسی بی سیم و خراب کردن سیستم شما کاهش دهد.

آموزش راه های افزایش امنیت

اگر افرادی که از سیستم شما استفاده می کنند از بهترین شیوه های امنیتی پیروی نکنند، هر آماده سازی شما موثر نخواهد بود. یادآوری های مکرر در مورد خطرات و مراحل کاهش می تواند به آنها کمک کند تا امنیت شبکه را در خط مقدم توجه خود قرار دهند. برخی از سازمان ها جلسات اجباری را برای کمک به بیان اهمیت آنها اجرا می کنند. آموزش کارکنان در مورد چگونگی جلوگیری از خطرات امنیتی بزرگ یا قربانی شدن در اثر سرقت هویت، احتمالاً بزرگترین سلاحی است که در تقویت امنیت خود دارید.

بخوانید  علت کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ

حذف ایمیل های اسپم

ایمیل‌های فیشینگ هکرها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که کارمندان شما را ترغیب می‌کنند تا آنها را باز کنند و روی پیشنهادات یا لینک‌هایی که مشروع به نظر می‌رسند کلیک کنند. فیلترهای هرزنامه به طور قابل توجهی پیشرفت کرده اند و باید از آنها استفاده کرد.

حتی در این صورت، ایمیل‌های هرزنامه گاه به گاه ممکن است به آن دسترسی پیدا کنند، به خصوص اگر یک هکر از کسی که می‌شناسید تقلید کند، مانند یک همکار حرفه‌ای یا شرکتی که با او تجارت می‌کنید. کارمندان باید از فیلترهای عقل سلیم خود علاوه بر هر نرم افزار فیلتر هرزنامه استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: روشن نشدن لپ‌تاپ سامسونگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *